compressor airco, pompt die altijd?

Gestart door cas, 29-11-2007 22:11:59

Vorige topic - Volgende topic

cas

ik hoor op lage airco stand een geluid als die van een kleine compressor.
hoor je het niet of slaat hij af,  dat weet ik niet. maar als ik dus stil sta en de airco staat laag, dan hoor ik hem BIJNA constant.

bij harder zetten ook? weet ik niet, want het blazen zal het geluid van de compressor gaan overstemmen.

Hoort  dit ? of is het tijd om naar een airco station te gaan? die zijn zo duur  ;D  dus eerst even weten of ik uberhaupt iets heb met de airco  :eusa_shifty:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

-D©©©L-

Tieske

Airco in de auto is niet zo ingewikkeld dat er twee compressoren inzitten of dat er iets met vermogensregeling opzit, zet auto stil en airco in jouw stand "laag", doe vervolgens airco handmatig uit, hou je dan hetzelfde geluid dat je omschrijft, dan is het niet de airco, succes met de zoektocht. Het in/uitschakjelen van de compressor hoor je duidelijk, ook stationair toerental krijgt even een dipje.

Groet Matthijs

cas

ecc mcc.... als je me het verschil uitlegt kan ik je antwoord geven  ;D

@tieske, na handmatig uitschakelen, schakel ik ook het geluid uit, en bij inschakelen komt het weer terug. dus denk dat het wel met de airco te maken heeft.  :'(

-D©©©L-

ECC = automatische klimaat regeling
MCC = handmatige regeling (geen temperaturen bij de draaiknoppen)

de boekhouder

Volgens mij draait de airco altijd mee als de instelling van de ventilatie op de voorruit staat. (weet dit overigens niet zeker). Heeft dat er misschien iets mee te maken ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

De ECC springt inderdaad bij de ontwasem-stand aan.
Maar wat Matthijs al zei, je hoort duidelijk de airco aanspringen en het toerental verspringt ff.

Het is vrijdag en ik ben toe aan weekend, maar hoe bedoel je "de airco staat  laag."

Temperatuur laag of hoog, fan hard of zacht; de airopomp spingt aan en/of uit.

8)

cas

Citaat van: )()()sT op 30-11-2007 09:31:28
De ECC springt inderdaad bij de ontwasem-stand aan.
Maar wat Matthijs al zei, je hoort duidelijk de airco aanspringen en het toerental verspringt ff.

Het is vrijdag en ik ben toe aan weekend, maar hoe bedoel je "de airco staat  laag."

Temperatuur laag of hoog, fan hard of zacht; de airopomp spingt aan en/of uit.

8)

met laag, de blazen stand, jeweet wel, net zoals de fohn thuis :-) de lucht die je dan om de oren voelt blazen. verder hoor je het bij koud, of warm, maakt niet uit. lucht van buiten of circulatie. zodra ik het schuifje  op 0  zet, is het weg. schuif ik hem naar rechts. dan hoor je het weer. zet ik hem op automatisch. dan hoor je het als hij de temperatuur wil gaan aanpassen.

heb denk ik de ECC  zie de "geleende" foto van Mehn. maar dan deze knoppen in de v70.