er gaat ineens veel meer in...

Gestart door Dennis850, 23-10-2007 21:05:47

Vorige topic - Volgende topic

joebar

ik heb een 57 ltr tank, en als ik op de autobahn rijd, dan pers ik er ook echt 57 ltr in, kan geen kwaad hoor als je maar niet direct na het tanken dat ding vol wegzet in de blakende zon......
dan nog gaat bij 27 bar je overdruk ventiel open, en wordt het overtollige gas via de ontluchting afgevoerd......

LPG is best wel veilig hoor, kheb al menig vlotter vasgezet zodat ze de tank gewoon vol(ler) kunnen tanken.....

Ja ja ik weet het mag eigenlijk niet maar ik ben nu eenmaal stout

monster900

LPG is veiliger dan Benzine!!

Tankte vroeger, voordat die 80% regel bestond de tank ook altijd helemaal vol (vlak voordat ik een deftige rit ging doen)

Scooby Doo

Citaat van: monster900 op 24-11-2007 22:32:37
LPG is veiliger dan Benzine!!

Tankte vroeger, voordat die 80% regel bestond de tank ook altijd helemaal vol (vlak voordat ik een deftige rit ging doen)

De tank alleen al, daar kan je met een tank overheenrijden. Probeer dat maar eens met een benzinetank. ;D ;D
Puppy Power!!!

cas

gooi mijn 230 liter tank ook gewoon echt VOL hoor (bij shell, lekker veel zegeltjes!) , nog niets gebeurd ! maakt niets uit, als je hem erna zoals eerder gezegd niet vol in de zon zet. maar meestal woont niemand naast de pomp en rijdt altijd een stukje, de ruimte die je dan creeert is zat volgens mij.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

tackle

die van mij fluctueert ook nogal qua tankinhoud. De ene keer 36 liter, dan weer 40.
Trouwens, waarom zou het bij warm weer wel opgaan, dat er minder ingaat en bij koude niet?
Ik heb zelfs meegemaakt dat de temperatuur zo hoog was, dat mijn tank er geen druppel lpg inliet.

wellicht heeft een en ander te maken met de vuldruk van de lpg installatie van het tankstation?
Dat verklaart volgens mij een hoop. Als die een of twee bar hoger is, dan heb je aanmerkelijk meer lpg in je tank.