Wateroverlast

Gestart door Domaso, 01-12-2007 12:10:28

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Omdat mijn dimlicht soms spontaan uitvalt heb ik deze week, mede op advies van een mede-forummer (wiens naam ik hier niet zal noemen  ;)) het deksel van de relaiskast verwijderd en eraf gelaten zodat ik onderweg makkelijker bij het relais kan. Vanmorgen kom ik er onderweg achter dat ik nogal wateroverlast heb in de roffel. Voor en achter de bijrijderstoel staat de boel blank. Thuis gekomen zoveel mogelijk water opdeppen en op zoek naar de oorzaak. Aleen de vloer is drijfnat. Bekleding die achter het dashboard omhoog gaat is droog. Ook m'n cd wisselaar staat in het water, benieuwd of ie er ongeschonden doorkomt. Lijkt mij sterk dat al dit water via de zekeringkast is binnen gekomen. Dan zou ook achter het dashboard de boel nat moeten zijn. Kortsluiting zou er dan waarschijnlijk ook al geweest zijn. Of is de rechterdeur niet goed dicht geweest? Ramen waren wel goed dicht Heeft iemand dit al eens ervaren, en wat was de oorzaak.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Emiel

Controleer de afvoer onder de paravan maar eens goed, grote kans dat de afvoer daar verstopt zit. Even de ruitenwissers eraf en de paravan optillen. Het zijn dus niet die afvoeren die je zichtbaar onder de kap ziet.

mehn

Het zou kunnen maar dan moet idd aan de bestuurderskant alles nat zijn onder het dashboard.
Wat ook kan is dat de slang van de condensafvoer van de kachel los is (of erg verstopt). Die zit ook onder het dashboard, maar dan thv de asbak en loopt van de witte bak door de vloer naar buiten.

Als je aan de bijrijderskant de voetenplaat losmaakt en dan dan van daaruit naar de plek achter de asbak kijkt zie je m zitten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Domaso

Links is  alles kurkdroog. Zal het eerste achter de asbak gaan kijken.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Kan niets ontdekken. Ook de tunnel bekleding is droog. Alleen de vloer is nat.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Ook de zwarte plaat op de eerste foto verwijderd. Afvoer zit vast, alles droog en stoffig.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

vreemd.  :eusa_think:
in de kofferbak is ook alles droog?.

Domaso

Alles droog in de kofferbak. Heb natuurlijk wel gereden dus het water kan van achter de stoel naar voor gelopen zijn. Als de rechterachterdeur niet goed dicht is geweest zou volgens mij de achterbank ook nat moeten zijn. Wel is de dorpel bij de achterdeur nat/vochtiig.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

probeer eens met wat water over de deur te gieten.
misschien kan je zo lokaliseren of het ook wel daar vandaan komt.

Domaso

De foto zegt alles. Hoop ik!

Vorige week hebben we de regenwaterafvoer bij de achterklep door geblazen. Bekleding los (ging niet helemaal i.v.m. gastank) en gekeken af de slangetjes er niet af waren geschoten. Bij het terugplaatsen blijkbaar toch helemaal bovenaan los getrokken.  :eusa_wall:
Hopenlijk heb ik er iets van geleerd.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Ps. achter de chauffeursstoel is nu ook de vloer vochtig. Blijkbaar heel wat regen gevallen vannacht.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

JaapT-5

Hoi, blij voor je dat je de oorzaak hebt gevonden! Advies (uit ervaring met een Volvo 740-met-lek-schuifdak opgedaan)Indien mogelijk de auto binnen stallen en het interieur zoveel mogelijk - in ieder geval de vloerbedekking- uitnemen en uithangen om goed te laten drogen. Misschien kun je de vloerbedekking en de platen die daaronder liggen op zolder of in een stookkelder laten drogen. Ook de auto zelf goed droog laten worden door de bodemdoppen eruit te nemen en gewoon een nacht open te laten staan... Het is best veel moeite maar je voorkomt hiermee dat je in de zomer allerlei "rijke" geuren door de auto gaan zweven. Succes in ieder geval!
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Domaso

Ik heb jammer genoeg geen binnenruimte. Heb wel de matten uit genomen om te drogen en zoveel mogelijk met kranten opgedept.. Goede reden om weer 'n eindje te roffelen; stook ik 'm wel droog.  ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

Citaat van: Domaso op 01-12-2007 14:00:41

Vorige week hebben we de regenwaterafvoer bij de achterklep door geblazen.   

ik zou gewoon de fout op die andere steken.  ;D

;)

Snellebaksteen

Wat ook aardig werkt: een Bison vochtvreter in de wagen zetten. Of een klein kacheltje een dagje erin laten staan met een raam op een kiertje, dan is het helemaal snel droog.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Domaso

Citaat van: Ludo op 01-12-2007 17:39:56

Vorige week hebben we de regenwaterafvoer bij de achterklep door geblazen.   

ik zou gewoon de fout op die andere steken.  ;D

;)

Ga ik zeker doen want die andere forummer is in mijn ogen de expert.  ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!