lekkage eindelijk gevonden?

Gestart door dik gussekloo, 02-12-2007 11:40:27

Vorige topic - Volgende topic

dik gussekloo

Jongens wat een drama... al tijden lang water overlast aan de rechterzijde, passagierskant. Soms alleen tapijt voor (zeik)nat, soms ook bij achterbank... De isolatie was dermate nat dat die niet meer te redden was...

Inmiddels al veel onderzocht: afvoerslangen parafaan, aircobak, afvoeren schuifdak... Afijn: inmiddels ben ik er denk ik achter: alleen bji regen, bij de deur van de bijrijder , middenboven, op de plek waar de roofrail is gemonteerd loopt het water het deurrubber in, en zo loopt het naar beneden...

Ook een oplossing op het forum gevonden: de schroeven van de roofrail losmaken, kit er in en weer monteren. Het is nu te nat buiten om het te doen, maar ik kan niet wachten... Ik hou jullie op de hoogte...

Las wel net over afvoeren bij de achterklep: die had ik nog niet bekeken... waar kan ik die precies vinden?

mehn

Citaat van: dik gussekloo op 02-12-2007 11:40:27
waar kan ik die precies vinden?

Die heb je niet als je roofrails hebt ;)
Heeft alleen de sedan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Als het aan de kant van de passagier is, kan het eventueel ook nog komen van de interieurfilterhouder onder de paraffaan, als je zo'n houder hebt.
Dat was bij mij wel het geval. Die zat niet goed vastgedrukt, waardoor het water zo naar binnen liep.

Ronbroek

Je zou de zwarte strip boven de voorruit eens los kunnen trekken, is een klein klusje.

Daaronder alles volkitten en de strip vervolgens weer terugklikken, heeft bij mij geholpen.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

ovlov 058

Citaat van: Ronbroek op 02-12-2007 13:30:45
Je zou de zwarte strip boven de voorruit eens los kunnen trekken, is een klein klusje.

Daaronder alles volkitten en de strip vervolgens weer terugklikken, heeft bij mij geholpen.

als het langs de voorruit lekt is er maar één goede oplossing, ruit eruit en terug inplakken.

Dat mag zeker niet meer dan 100 euro kosten( nieuwe ruit voor 180 euro" geplaatst")