Soulfly stelt zich voor [Paar foto's pag. 4]

Gestart door Soulfly, 04-12-2007 21:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: mehn op 07-12-2007 21:59:01
Hendel naar voren duwen, dan kun je de voorkant van de zitting verstellen. Hendel naar achteren trekken -> achterkant van de zitting.

Je moet zelf wel effe flink mee gaan hangen...
De Tussenpaus

ovlov 058

Citaat van: Soulfly op 07-12-2007 19:19:07
en de stand van de fan komt niet verder dan 3 om in stand 4 weer tot volledige rust te komen.

De dader van dit euvel zit onder het handschoenkastje en is een relais.

Heb deze verleden week vervangen.

Drie vijsjes losdraaien, plaat weg relais vervangen, plaat terugplaatsen, is kwartiertje werk ;)

Soulfly

Kijk, allemaal weer nuttige tips.

Ben nu bezig de Mondeo z.s.m. "kwijt" te raken, 3 auto's voor de deur gaan de buren niet fijn vinden namelijk (gebrek aan parkeerplaatsen zorgt nu al voor problemen)
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

ovlov 058

Citaat van: Soulfly op 08-12-2007 19:54:30
Kijk, allemaal weer nuttige tips.

Ben nu bezig de Mondeo z.s.m. "kwijt" te raken, 3 auto's voor de deur gaan de buren niet fijn vinden namelijk (gebrek aan parkeerplaatsen zorgt nu al voor problemen)

Ford wijst de weg naar het stort, en weeral opgelost dat probleem ;D ;)

Probeer er zoveel mogelijk van te krijgen, kan je in je roffel steken :eusa_dance:

Soulfly

Heel veel zal de Mondeo niet meer opleveren gok ik zo, maar alles is welkom he :)
Kan mooi gebruikt worden om de kleine puntjes op de i te zetten. (paar interieur kapjes vervangen e.d.).

Ben er persoonlijk wel voor om 'm zo snel mogelijk te halen.
Gezellig gevoel hier ook zo op 't forum en dat zal ongetwijfeld bij de club ook zo zijn. (Ben wel iemand van de betere puzzelritten b.v. :) )
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

Soulfly

Afhankelijk van het weer (en hoelaat ik terug ben) zal ik proberen a.s. vrijdag foto's te maken van de 850 2.5i 10v op gas :D
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

Soulfly

De 850 is er !!!!!

Helemaal happy gas getankt en huiswaards gereden ;)
Echter, na 75km rijden richting huis even gestopt bij de benzinepomp i.v.m. een noodstop voor de kleine. Daarna weer gestart om verder te rijden, de 850 laat een heerlijke roffel uit het vooronder komen en rijd weg op benzine (so far so good), na een korte periode moet hij dan overschakelen op LPG.

Dat gebeurde echter niet, sterker nog... de hele LPG module is uitgevallen... Dat werd verder rijden op benzine (retour was even geen optie i.v.m. de kleine, ga een kind van 1,5 eens uitleggen dat ie nog langer in de auto moet zitten). Net even een mailtje gestuurd naar de verkopende partij.

In principe is er geen garantie afgesproken (prijs gewijs ook niet zo vreemd), maar dat binnen 75km één van de twee brandstofsystemen volledig wegvalt (met motorcode lampje dat gaat branden) is me iets te gortig. Dat er mogelijke kleine gebreken te voorschijn komen kan ik me echt wel wat bij voorstellen en kijk ik echt niet van op en zal je me ook echt niet over horen.

Ben benieuwd wat de reactie zal zijn. Opzich hebben we bij het bedrijf wel een hele goede indruk gekregen. Heb het uitgelegd en vriendelijk gevraagd of er een (al dan niet gezamelijke) oplossing te bedenken valt.
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

Misha

 :eusa_wall:
Lekker hoor...

We hopen op het beste...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Dennis850

Gefeliciteerd met je aankoop!!!

Ik hoop dat het een klein mankement is waar je met de verkoper uitkomt.
Zuur dat dit nu al gebeurt. Ik heb zelf ook een 10V op LPG en in 1 woord
SUPER.
Ik ben wel jaloers op je kleur. Ik heb overigens nog 4 wieldoppen voor je liggen. Voor 0 euries. Mocht je interesse hebben PB maar.

Dennis850

En?
al een reactie van de verkoper?

Soulfly

Ja, gisteravond direct nog even een mailtje gestuurd. (ik weet dat hij `s avonds vaak nog even z'n mail bekijkt).

Zijn eerste idee was hetzelfde als de mijne, een zekering... Maar alle voor mij vindbare zekeringen heb ik eruit gehad en gecontrolleerd. Ben alleen wel nieuwsgierig waar de lpg-computer zit. (nu heb ik er ook nog niet heel erg hard naar gezocht, heb de hele dag gewerkt, dus geen tijd voor gehad).

Het zal er op uitdraaien dat ik van de week die kant op zal rijden. Daarna is het even afwachten waar het op uitdraait (Wat de daadwerkelijke oorzaak is). Misschien dat ik maandag even langs de dealer rijd. (of ik nu bij de dealer moet aftikken of die kant op moet rijden, beide kost geld.

Maargoed, buiten dit ongemak...

De 850 bevalt verder prima, lekker laag toerig te rijden ook :D (wat dan weer gunstig is omdat ik nu dus verplicht op benzine rijd)
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

Ludo

Citaat van: Soulfly op 15-12-2007 22:03:13
Zijn eerste idee was hetzelfde als de mijne, een zekering... Maar alle voor mij vindbare zekeringen heb ik eruit gehad en gecontrolleerd.

kijk eens bij of rond het ruitensproeierreservoir als je een zwevende zekering vind.

Soulfly

Direct bij de accu heb ik wel een zwevende zekering, maar die is goed.

Maar aan de andere kant zal ik inderdaad nog even kijken.
(had er daar ook geen verwacht trouwens... dus ook niet gekeken).
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

Soulfly

Het topic begint meer een "status van mijn 850" topic te worden dan een voorstel topic, maargoed.

De 850 is voorzien van een Landi verdamper installatie, so far so good.
Vanmorgen (in tegenstelling tot eerdere bedoelingen) de eigen garage in gedoken, lekker de verwarming er bij aan dus prima te doen.

Allerlei contacten nagelopen, schoongemaakt, verschillende contacten vervangen, som verbaasd gekeken toen ik opeens een LED-strip tegenkwam dat weinig anders moet doen dan weergeven hoeveel gas er nog in de tanks zit (die zat dus ergens onder het dashbord weggemoffeld, nooit fatsoenlijk ingebouwd) en een SPD-sensor-ding-geval-iets.

Dat laatste ben ik nog niet over uit wat het is, het zegt me compleet niets en je kan er diverse dingen op instellen (geen foto van gemaakt, was te donker voor de camera in m'n telefoon en een gewone digi had ik niet bij me).

Maargoed, ik dwaal af.

Aangezien mijn vader van mening was dat het wellicht verstandig was Olijve in Assen (LPG specialist) hiernaar te laten kijken uiteindelijk maar besloten dit te doen. Alles terug bouwen en de auto de garage uit dus.

Starten... ik kijk naar links onder, verdom%$@) die ledjes branden.... (bij de gas/benzine schakelaar).
Heel voorzichtig van de oprit af laten rollen... hmz... hij loopt nogsteeds op benzine, maar hij blijft knipperen aan de lpg kant, m.a.w. als ie de juiste waardes geeft dan moet hij overschakelen.

Op naar 2000rpm in z'n vrij dan maar (één van de omschakelpunten). Verdomd, LPG .... van schrik m'n gaspedaal losgelaten .... aangezien 't blok nog koud was en de LPG computer nooit heeft kunnen "bijrekenen" afgeslagen.

Contact uit / contact aan en starten dan maar...

Verdomd, zelfde, maar weer af laten slaan... he, jammer...

Contact uit / contact aan en starten dan nog eens

Geen ledjes....

Olijve propt de 850 morgen tussen al haar andere werkzaamheden door om te kijken wat er nu aan scheelt.
Ik ben benieuwd...

Daarna waarschijnlijk eindelijk eens tijd om fatsoenlijke foto's te maken :D
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

Dennis850