Irritant gerammel..achtervering?

Gestart door Serge, 08-06-2003 19:42:52

Vorige topic - Volgende topic

Marc 0101.001

Citaat van: Serge op 08-06-2003 21:40:48
Ik denk dat we een winnaar hebben! :dance2: :dance2:

Johann - de schokbreker bestuurderskant zit onderaan idd wat los (speling) hoewel de moer rotsvast zit?!  Morgen laat ik dit fixen.
intRammel := intRammel - 1; /* laat ik het hopen */

De ereprijs gaat naar Denkweb, omwille van de spoilertip; 'k weet nog altijd niet hoe ik zwarte krengen moet vastzetten.

Hats off voor de werking van dit forum.

Nog een klein vraagje i.v.m. gele Koni : is het mogelijk de str.uts als een komplete str.ut, dus niet enkel de cartridge te kopen zoals hier te zien:

het Koni produkt nr. hiervan is : 8610-1333SPORT

Dit in tegenstelling tot wat ik zie op de Koni website namelijk 8710-1350SPORT (de cartridge neem ik aan)

Lijkt me een hoop minder werk en kopzorgen

edit: tr.ut wordt nu blijkbaar ook vervangen, door griekse schoonheid dan nog wel :-p, zo ook in mijn sig.

MOD-EDIT: het plaatje is iets kleiner gemaakt

De 1350SPORT is een complete veerpoot zoals op de foto. Afhankelijk of je Boge of Bilstein hebt krijg je nummer 1350SPORT of1333SPORT. Maar eigenlijk is dat onzin aangezien de 1350SPORT op alle 850's en ook op de S/V/C70 past.

Over het rammelen (ook al is het bij inmiddels opgelost). Er wil wel eens een steentje (grindpad) onderin de veerschotel van de achterveer gaan liggen, dat rammelt en knarst dan ook behoorlijk.

Serge

Citaat van: Yellow Banana II op 09-06-2003 16:29:13
De 1350SPORT is een complete veerpoot zoals op de foto. Afhankelijk of je Boge of Bilstein hebt krijg je nummer 1350SPORT of1333SPORT. Maar eigenlijk is dat onzin aangezien de 1350SPORT op alle 850's en ook op de S/V/C70 past.

Yellow Banana II,

Bedankt voor je toelichting, maar nou ben ik wel in de war. Ik had :

8710-1350SPORT: enkel cartridge
 8610-1333SPORT: complete st rut

maar jij wisselt ze om, of bedoelen we hetzelfde?
't is belangrijk bij een bestelling, he.

Heb n.b. reeds een 2-tal weken geleden een e-mail gestuurd naar Koni hiervoor, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Serge
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Marc 0101.001

Ik heb zelf al diverse malen de 8710-1350SPORT verkocht en ze zelf ook onder mijn T-5R liggen. Dit is de complete veerpoot!

Marc 0101.001

Pas dit ook even aan:

"When in doubt, tell the griekse schoonheidh.  (Mark Twain) "

volgens mij moet daar  t r u t h  staan....  ;)

Serge

Citaat van: Yellow Banana II op 09-06-2003 17:42:55
Ik heb zelf al diverse malen de 8710-1350SPORT verkocht en ze zelf ook onder mijn T-5R liggen. Dit is de complete veerpoot!

Ok, bedankt voor de nfo  ;)
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

rogier

Citaat van: Yellow Banana II op 09-06-2003 17:45:15
Pas dit ook even aan:

"When in doubt, tell the griekse schoonheidh.  (Mark Twain) "

volgens mij moet daar  t r u t h  staan....  ;)
;D ;D ;D

Heb ff een spatie toegevoegd aan dat woordje 8)

Joeri

/inhaak

Ook ik rij alweer een tijdje met een kraak rond. Linksachter komt het geluid (volgens mij) vandaan. Begonnen tijdens flinke belading richting Wintersport.  :-\

Een aantal weken terug zijn mijn achterschokbrekers vervangen. Probleem is nu dus niet weg. Nog hetzelfde kraakje  >:(

Vorige week stond hij op de brug en heb ik er maar es een grondige inspectie op los gelaten. Het enige wat ik kon vinden waren sporen van het stootrubber wat aan de binnekant van de veer leek te schuren.

Ik ga het draaien van mijn veer maar es proberen.

Iemand nog meer tips.... ???  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

CiteerMet auto naar garage en op de brug gezet. Bleek de richtsteun(achterafstandssteun) van de langsgaande draagarm de oorzaak te zijn van de achterwielophanging.
Dit is een rubber steun welke kapot is gegaan.

Hierdoor komen 2 metalen frames tegen elkaar wat het gerammel veroorzaakte. Nieuw rubber is besteld en wacht nu op afhandeling van de reparatie.

Guido, waar vindt je zoiets ?? Ik kan me er namelijk geen beeld van vormen...

Guido_Smit

Als je een volvo 850 (1992-1997)vraagbaak hebt, staat dit duidelijk op tekeningen onder rubriek "achterwielophanging" aangegeven. Met dezelfde benamingen zoals ik eerder al had genoemd.

Mocht je nog geen vraagbaak hebben zou ik er toch echt een kopen(ongeveer 30 euro) bij boekhandel/autoshop.
Deze is echt niet te missen en loont zich echt wel.
Of de cd-rom van 15 euro bestellen of laten branden door een clublid.

Groet: Guido

Joeri

Citaat van: Guido_Smit op 11-06-2003 22:37:48
Als je een volvo 850 (1992-1997)vraagbaak hebt, staat dit duidelijk op tekeningen onder rubriek "achterwielophanging" aangegeven. Met dezelfde benamingen zoals ik eerder al had genoemd.

Mocht je nog geen vraagbaak hebben zou ik er toch echt een kopen(ongeveer 30 euro) bij boekhandel/autoshop.
Deze is echt niet te missen en loont zich echt wel.
Of de cd-rom van 15 euro bestellen of laten branden door een clublid.

Groet: Guido
Tanks. Cd zit al in de pijplijn  :D

REINO

Had eenzelfde soort irritant gerammel en getik, dat bleek op te houden als je de handrem aantrok (lichtjes). Men had vergeten de kabels te spannen na demontage van de achterremmen.  Heb in iedergeval nieuwe schokbrekers en rubbers onder mijn volvo, al was het wel vervelend dat het getik en gerammel er toen nog was. :(