starten van diesel

Gestart door mdl, 04-12-2007 22:38:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RRRRR_Ramon

Citaat van: denkweb op 05-01-2008 09:51:21
Er valt mij iets op de laatste tijd.

Ongelooflijk hoe vaak toch die brandstofpomp verkeerd afgesteld staat na een riemwissel...

Bedoel je dat de riem met de riemwissel naderhand helemaal niet wordt afgesteld of dat er onjuist wordt afgesteld na een riemwissel?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mdl

De eerste keer (juni 2007) was de oude riem gemonteerd en was wel degelijk de pomp afgesteld.
Omdat ik het fout vond dat ze de oude riem hadden gemonteerd hebben ze na wat discussie alsnog een nieuwe riem gemonteerd (september 2007). Ik heb hiervoor alleen de riem betaald en geen arbeidsloon. Het vermoeden bestaat dat ze wat hebben bespaard door de pomp niet verder af te stellen en alleen de riem te verwisselen.
Gezien de auto ook vandaag weer amper startte, ondanks de hoge temperatuur, krijg ik steeds meer het vermoeden dat de Anttennering de boosdoener is.

Morgen ga ik een afspraak maken met een dealer voor het volgende:
1) pomp timing controleren. Indien niet in orde afstellen.
Als de pomptiming wel goed staat:
2) brandstoffilter voorzien van nieuw filter en nieuwe O-ring
3) Antennering vervangen.
Ik hoop dat ze op korte termijn ruimte hebben.

mvg,
Michiel

thuur

Antennering kun je makkelijk zelf vervangen, klusje van niets.


Gr ;)

mdl

Eergisteren is de operatie volvo dealer uitgevoerd:
- pompafstelling stond 4,6 graden verkeerd en is gecorrigeerd
- 4 van de 5 gloeipluggen zijn kapot en doen niets, de vijfde doet nog iets
- geen foutcodes die verband houden met de antennering

Met de aangepaste pomptiming startte de auto gisteren weer als vanouds.

Nu nog even de gasveren van de achterklep vervangen en de diagnosemelding "ABS pomp defect"

Iedereen bedankt voor de hulp.

Mvg,
Michiel

)()()sT

Kijk,

Dat zijn de beter berichten!

thuur

Die ABS storing is heel typisch voor een defecte controller ;)


Gr 8)

Quota

Citaat van: mdl op 11-01-2008 06:37:15
Eergisteren is de operatie volvo dealer uitgevoerd:
- 4 van de 5 gloeipluggen zijn kapot en doen niets, de vijfde doet nog iets

Iedereen bedankt voor de hulp.

Mvg,
Michiel

Wat koste dit als ik vragen mag? Ben bang dat ik binnenkort ook aan de beurt ben....

mdl

Ik heb nog geen factuur, die sturen ze achteraf als verrassing.
Voor het uitlezen en afstellen van de pomp en wat rondzoeken brengen ze 2,uur in rekening à 72,50. De gloeipluggen heb ik niet laten vervangen. Ik wilde eerst eens kijken hoe die het nu doet alvorens ik ook die laat doen. Dat kost bij de dealer ingeveer 235,-.
Ik ben al blij dat het opgelost is en dat het niet zo'n gebed zonder eind zoekwerk is geworden. Als je ze hun gang laat gaan vervangen ze een voor een alles en betaal je ook alles, ook wat niet hielp (zoals bijvoorbeeld de retouslangen, zie hierboven).

ABS defecte controller? Wat houdt dat in?
Ik kan mij voorstellen dat als de elektronica niet goed werkt (bv slechte verbindingen) dat de computer denkt dat de pomp defect is.
Ik heb ook ergens gelezen dat iemand alle connectoren opnieuw gesoldeerd had, maar ik weet niet of dat ook was op basis van een diagnoze "pomp defcet".



Mvg,
Michiel