open air filter, welke maat?welk merk?

Gestart door cas, 05-12-2007 13:34:25

Vorige topic - Volgende topic

cas

ik wil mijn fluit geluid wat opkrikken in de turbo, en dat door het monteren van een open air filter.... natuurlijk het liefst van K&N maar ja.... 160 euro is wat veel voor papier met een gaasje eromheen. hitte schild kan ik zelf nog wel maken...

dus!!

kan ik niet gewoon een tjiep ass  filter van de automaterialen zaak plaatsen? doet het nou echt onder tegen de k&n? op mn motor heb ik er ook een mix van echt en neppers opzitten 2 buitenste echt (zichtbaar) en binnen.... ja... nep ;-)  . merk geen verschil.

de maat maakt dan ook niet zo veel uit lijkt mij? als de aansluiting op de aanzuigbuis maar hetzelfde is.

mocht ik het helemaal fout hebben.... dan hoor ik dat graag.. weet iemand zo de diameter die ik moet hebben?

enja..... als je een vergelijking als dit maakt met goedkope en dure banden is het een TOTAAL ander verhaal.

;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Ik ben absoluut met je eens dat 160 euro veel is.
In elk geval niet overeenstemt met de produktie en ontwikkelingskosten.

Maar om het af te doen als papier met een gasje eromheen gaat ook weer wat ver...

K&N is wel gewoon goed natuurlijk, en het beschermt toch je motor.
Er zal vast wel iets zitten tussen een opengewerkte Tena en een K&N...

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

M a r c

Heb je wel eens nagedacht over de prijzen van keukens?  Ook veel teveel geld voor wat mdf en spaanplaatfineer....  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Misha

Citaat van: M a r c op 05-12-2007 14:10:02
Heb je wel eens nagedacht over de prijzen van keukens?  Ook veel teveel geld voor wat mdf en spaanplaatfineer....  :eusa_wall:

Inderdaad ja, blij dat je dat zegt. Da's inderdaad precies hetzelfde.

Als je de keuken bij Ikea haalt, zie je dat het ook heel anders kan.

Of, zoals ik heb gedaan: hem ontwerpen bij Ikea, en met het ontwerp waar heel groot Ikea op staat naar Brugman gaat, krijg je de keuken ook voor Ikea prijs.

FGG

Citaat van: M a r c op 05-12-2007 14:10:02

En ook daar heb je Gamma keukens en Poggenpohl. En in alle kastjes passen potjes en pannetjes.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marty

....mmmm het enige verschil tussen een open airfilter en een keuken is volgens mij de afzuigkap.. :eusa_doh: We dwalen weer af...  :o of ben ik nu een kniesoor  :eusa_angel:

Turbo-Geek

Ik zal je op weg helpen ...
Ik heb in de loop der jaren heel wat geexperimenteerd met open luchtfilters en dergelijke. Ik kan je vertellen dat de 'droge' schuimfilters mij niet goed bevielen. ik kon na verloop van tijd gewoon fijn stof en fijn gruis in de inlaatbuis terugvinden en dat is niet iets wat ik in de motor wil hebben.
In het kort komt het erop neer dat ik een papieren conische performance filter aanraad van K&N, GREEN, of Apexi.
Je hebt voor minder als de helft van een kit al zo'n filter dus dat zijn de kosten niet, zeker niet als je ziet dat je hem steeds kan reinigen en opnieuw behandelen met filter olie. Tel eens op wat de fabrieks filters je uiteindelijk gaan kosten .....

Een groot voordeel van een openfilter (afgezien van het geluid en performance) is de directe onderhouds feedback, maw als je de kap open doet zie je constant de staat van het filter en naarmate hij donkerder van kleur wordt is het schoonmaken een goed idee.
Een normaal of performance filter in de airbox kan je alleen controleren door hem open te maken en dat doen de meesten niet bij het regelmatige oile peilen  :eusa_think:
Ook heb je veel minder last van vuil dat blijft hangen doordat het net als in een airbox 'gevangen' zit, nu is dat probleem verdwenen omdat het openfilter 'vrij' hangt en grofvuil er niet tegenaan blijft hangen.

Vwb maten snap ik je vraag niet, gewoon een kwestie van meten en weten .......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

cas

Citaat van: Turbo-Geek op 05-12-2007 14:53:44
Ik zal je op weg helpen ...
Ik heb in de loop der jaren heel wat geexperimenteerd met open luchtfilters en dergelijke. Ik kan je vertellen dat de 'droge' schuimfilters mij niet goed bevielen. ik kon na verloop van tijd gewoon fijn stof en fijn gruis in de inlaatbuis terugvinden en dat is niet iets wat ik in de motor wil hebben.
In het kort komt het erop neer dat ik een papieren conische performance filter aanraad van K&N, GREEN, of Apexi.
Je hebt voor minder als de helft van een kit al zo'n filter dus dat zijn de kosten niet, zeker niet als je ziet dat je hem steeds kan reinigen en opnieuw behandelen met filter olie. Tel eens op wat de fabrieks filters je uiteindelijk gaan kosten .....

Een groot voordeel van een openfilter (afgezien van het geluid en performance) is de directe onderhouds feedback, maw als je de kap open doet zie je constant de staat van het filter en naarmate hij donkerder van kleur wordt is het schoonmaken een goed idee.
Een normaal of performance filter in de airbox kan je alleen controleren door hem open te maken en dat doen de meesten niet bij het regelmatige oile peilen  :eusa_think:
Ook heb je veel minder last van vuil dat blijft hangen doordat het net als in een airbox 'gevangen' zit, nu is dat probleem verdwenen omdat het openfilter 'vrij' hangt en grofvuil er niet tegenaan blijft hangen.

Vwb maten snap ik je vraag niet, gewoon een kwestie van meten en weten .......

hierrr heb ik wat aan :-)  1 van de drie genoemde zal het gaan worden, maar 160 wil ik er dus niet voor betalen. het warmteschild ga ik er dan zelf om maken. scheelt weer een paar tientjes!
betreft afmetingen...
gewoon enorme luiheid, hoef ik niet de kap open te doen, maar kan ik meteen doorrijden om er 1 te bestellen.
maar ik voel me al een beetje rood uitslaan, :-[ en zal het zelf wel gaan opmeten  ;D

1 ding....

Filterolie? neem aan dat je dat eropspuit als je hem in een warm bad heb schoongemaakt?

is dit wat? semi open ?

http://link.marktplaats.nl/132194747

Turbo-Geek

Leuk filter, let wel het carbon is carbonlook.
K&N verkoopt een onderhoudskit met een spray om schoon te maken en een spray om te behandelen. Of dat ook werkt op een Green filter weet ik niet maar ik verwacht van wel.

Vwb het scherm, tenzij je een zetbank hebt en dat dagelijks doet dan zal een fraai exemplaar fabriceren tegenvallen, maar een poging wagen kan altijd.

cas

zetbank heb ik tot mijn beschikking, en anders las ik er 1 in elkaar. of wat gaan spelen met glasvezel ..

ik ga deze persoon maar even mailen... alleen.... zo enorm open is DIT filter weer niet. ga ik dan weer op geluid of iets anders inleveren?

Misha

Citaat van: cas op 05-12-2007 15:18:31
zetbank heb ik tot mijn beschikking, en anders las ik er 1 in elkaar. of wat gaan spelen met glasvezel ..

ik ga deze persoon maar even mailen... alleen.... zo enorm open is DIT filter weer niet. ga ik dan weer op geluid of iets anders inleveren?
Gaat het je nu puur om het geluid ? Of om de prestaties ?
Want dan kun je ipv 60 euro voor dit lelijke ding misschien weer beter een nieuwe K&N inlegfilter kopen, die kosten namelijk minder.

cas

in eerste instantie wilde ik het voor het geluid, kan ik echter ook echt prestaties verbeteren (merkbaar) dan heb ik wel oren naar een K&N. maar dan wel een OPEN, en geen andere inleg, want zoals ik al eerder melde, het geluid :-) vind ik ook mooi....

Misha

Citaat van: cas op 05-12-2007 15:22:30
in eerste instantie wilde ik het voor het geluid, kan ik echter ook echt prestaties verbeteren (merkbaar) dan heb ik wel oren naar een K&N. maar dan wel een OPEN, en geen andere inleg, want zoals ik al eerder melde, het geluid :-) vind ik ook mooi....

Kijkt u eens..

Geen K&N, maar wel open en veel goedkoper.. voor eigen risico natuurlijk

Turbo-Geek

Succes ermee, altijd leuk om te zien wat sommige mensen construeren .....

Turbo-Geek

CiteerGeen K&N, maar wel open en veel goedkoper.. voor eigen risico natuurlijk

Dacht dat het duidelijk was dat hij OOK voor kwaliteit ging en dus ging kijken voor 1 van de betere merken ipv rommel.