open air filter, welke maat?welk merk?

Gestart door cas, 05-12-2007 13:34:25

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: cas op 05-12-2007 15:22:30
in eerste instantie wilde ik het voor het geluid, kan ik echter ook echt prestaties verbeteren (merkbaar) dan heb ik wel oren naar een K&N. maar dan wel een OPEN, en geen andere inleg, want zoals ik al eerder melde, het geluid :-) vind ik ook mooi....

Ik heb een open filter, weliswaar op een 20V, maar merk echt geen verschil in prestaties hoor, geluid oké ;)

Johann

cas

Citaat van: )()()sT op 05-12-2007 15:29:38
Citaat van: cas op 05-12-2007 15:22:30
in eerste instantie wilde ik het voor het geluid, kan ik echter ook echt prestaties verbeteren (merkbaar) dan heb ik wel oren naar een K&N. maar dan wel een OPEN, en geen andere inleg, want zoals ik al eerder melde, het geluid :-) vind ik ook mooi....

Ik heb een open filter, weliswaar op een 20V, maar merk echt geen verschil in prestaties hoor, geluid oké ;)

heb ook een 20v hoor :-)

wat heb jij erin zitten?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

)()()sT

K&N

Maar dus een GLT (zonder fluitje  :eusa_whistle:) en het brullen is wel aardig, vooral met een verwijderde rubberen strip onder de motorkap.
Ik heb echter nog een klein probleempje wat heel misschien met die K&N te maken heeft (??) maar daar zal ik straks thuis even een postje over doen ;)

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 05-12-2007 15:27:13
CiteerGeen K&N, maar wel open en veel goedkoper.. voor eigen risico natuurlijk

Dacht dat het duidelijk was dat hij OOK voor kwaliteit ging en dus ging kijken voor 1 van de betere merken ipv rommel.
IK vind dat je SNEL oordeelt hoor. Wie zegt dat DIT GEEN kwaliteit IS ?
Mensen HEBBEN VAAK een mening OVER de onbekende merken.. MAAR ik WEET uit ervaring (RIJD AL 20 jaar AUTO in verschillende MERKEN en types) dat deze FILTERS vaak net zo GOED kunnen zijn.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

cas

Citaat van: )()()sT op 05-12-2007 15:54:45
K&N

Maar dus een GLT (zonder fluitje  :eusa_whistle:) en het brullen is wel aardig, vooral met een verwijderde rubberen strip onder de motorkap.
Ik heb echter nog een klein probleempje wat heel misschien met die K&N te maken heeft (??) maar daar zal ik straks thuis even een postje over doen ;)

we wachten met geduld!

Dave

Op gebied van luchtfilters heb ik al wel enig ervaring (vooral met motorfietsen dan). Min conclussies daaruit is dat er maar één goede plaats is voor cheap-ass filters en dat is de vuilbak.
Ok, K&N (of soortgelijk product) kost wel een centje. Maar uiteindelijk is de luchtfilter minstens zo belangrijk als de rest van je motor want hij zal ervoor zorgen dat er geen ongewenste zaken in je motor terecht zullen komen. Dus hierop besparen zou je wel eens zuur kunnen opbreken.

FGG

Citaat van: Misha op 05-12-2007 16:32:54
Citaat van: Turbo-Geek op 05-12-2007 15:27:13
CiteerGeen K&N, maar wel open en veel goedkoper.. voor eigen risico natuurlijk

Dacht dat het duidelijk was dat hij OOK voor kwaliteit ging en dus ging kijken voor 1 van de betere merken ipv rommel.
IK vind dat je SNEL oordeelt hoor. Wie zegt dat DIT GEEN kwaliteit IS ?
Mensen HEBBEN VAAK een mening OVER de onbekende merken.. MAAR ik WEET uit ervaring (RIJD AL 20 jaar AUTO in verschillende MERKEN en types) dat deze FILTERS vaak net zo GOED kunnen zijn.

mee eens

Al 1x op m'n bek gegaan met Zanussi en vervolgens meer dan 13 jaar plezier hebben van Marijnen.

1x ernstig vergist in Dyson.

7 jaar probleemloos Skoda gereden.

En ik vind een 0%-vleeskroket vele malen lekkerder dan zo'n Dobben-ding. ;D

Kortom mensen staren zich vaak blind op merken en zijn in de veronderstelling dat de prijs altijd in verhouding is met de kwaliteit.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

Ik heb horen zeggen...... Volg de SKODA rijder..... waar was dat nou toch? ....

850 T5 Freak

ik heb precies 3 dagen met een open air filter gereden (powerfilter) van autostyle  :eusa_shifty: en waarschijnlijk kon deze de zuigkracht niet aan  ;D hij was een beetje naar binnen geflopt  :-X dus, ik zou geen cheapase ding erin doen Cas  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

amazingbabbel

Ik heb op getunede auto's wel vaker "opgezogen" filters gezien. Lijkt me niet zo lekker voor het torretje. Heb zelf ook een K&N filter zonder hitteschild trouwens. (art.nr. KN57-0596) en dat klinkt lekker.
Had op mijn vorige auto -Opel Senator 3.0 12v-  ook een open K&N zitten, wat kan een 6-cilinder brullen zeg.
(er hing dan wel een zware hanger aan de haak voor wat tegendruk ;D)

En de prijs, tja.... €130,-

Nu alleen nog even wachten op de aanbieding van Turbo-Geek voor mijn 3"DP.  Gechipped issie een week geleden, dus dat wordt lekkeRRRRR  :eusa_dance:

Groet'n

Dennis
Gang is alles

cas

gheghe.... naar binnen geflopt! grappige woordkeus....

een goed filter komt er. maar zoals eerste post meld.... NO WAY voor 160 euries! :-)

hmzz.... kan ik niet voor extra safety een anti luchtfiltergaatsje plaatsen tussen de pijp en luchtfilterrr zelf? ...

nou wordt ik ietswat huiverig.....

dan maar voor K&N ....

GROUPSSSSBUY !!!!!!

kijken of we dan wat discount kunnen fixen!

nu ik er bij nadenk..... 2 maanden geleden nog een K&N gekocht voor de motor...... een kleintje....

50 euro.....

dan is naar verhouding 130 nog net wel oké te doen...

niemand ooit gehoord van een opgeslokte K&N  filter?

dan maar die......

Turbo-Geek

Meer als 90 euro hoef je voor een hoge kwaliteits conisch filter niet te betalen .....
En de slechte ervaringen zoals hierboven beschreven spreken voor zich, is al jaren heel duidelijk voor mij.
  The things you own end up Owning you !

cas

Citaat van: amazingbabbel op 05-12-2007 22:57:20
Ik heb op getunede auto's wel vaker "opgezogen" filters gezien. Lijkt me niet zo lekker voor het torretje. Heb zelf ook een K&N filter zonder hitteschild trouwens. (art.nr. KN57-0596) en dat klinkt lekker.
Had op mijn vorige auto -Opel Senator 3.0 12v-  ook een open K&N zitten, wat kan een 6-cilinder brullen zeg.
(er hing dan wel een zware hanger aan de haak voor wat tegendruk ;D)

En de prijs, tja.... €130,-

Nu alleen nog even wachten op de aanbieding van Turbo-Geek voor mijn 3"DP.  Gechipped issie een week geleden, dus dat wordt lekkeRRRRR  :eusa_dance:

Groet'n

Dennis

maar was het niet slimmer om te tjippuh nadat je die DP had gemonteerd!!!??