Ra-ra-raadsel, electronisch 'defect' S70

Gestart door Spin!, 06-12-2007 20:00:02

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Even aandacht voor het volgende...

Al een tijdje functioneerd de Airco CC niet goed van de S70 TDi, wij maar k*******n op Deltamil en zijn installatie, maar na een bezoekje aan de firma zelf blijkt dat de aircounit zelf geen defect bevat.

Waarschijnlijk is er iets niet helemaal in orde met de elektriek van de S70. We gaan zaterdag de roetmobiel even nakijken hierop, maar weten niet waar te beginnen, hoop hier wat tips of oplossingen te krijgen.

Fouten S70:
Airco CC werkt niet ( 40 graden in de zomer, of 0 graden in de winter...natuurlijk nooit andersom  >:( ), verlichting wil soms wel soms niet uit. Gordelverklikker blijft 'klikken' ook nadat de auto uit staat, en je van de stoel af bent. ( als de auto een paar uur niet is gebruikt, is dit laatste euvel ook over )

Euvel aanwezig sinds:
Gekloot aan de aanhangerkoppeling ( stekkerdoos dus ).

Snappen jullie het nog? Wij niet...Volvo niet...

:eusa_pray: help de fam. Spin warm de winter door en koel de zomer door!

www.vm-parts.nl

thuur

Citaat van: Spin! op 06-12-2007 20:00:02
Euvel aanwezig sinds:

Dan weet je toch waar je moet zoeken ???

Doos open maken, alles op orde maken, kabels volgen en binnen ook op orde maken.

Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 06-12-2007 20:51:07
Euvel aanwezig sinds:

Dan weet je toch waar je moet zoeken ???

Doos open maken, alles op orde maken, kabels volgen en binnen ook op orde maken.

Gr ;)

Mijn idee!  :eusa_think:

Spin!

Ja oke...maar die stekkerdoos is ook prima in orde...dat werkt allemaal. Ik bedoel dan: Is er ergens een mainboard waar een electronicafoutje in kan zitten...oftewel, waar zit dat ding! Misschien dat er een las is doorgefikt, zekeringetje...weet ik 't!?

www.vm-parts.nl

thuur

Het kan wel werken als je er een kar achter hangt, maar blijkbaar werkt van binnen niet alles zoals het hoort ;)

Zekeringen kun je wel checken, maar daar verwacht ik niets spannend.

Gr 8)

pwassink

Citaat van: Spin! op 06-12-2007 20:59:05
Ja oke...maar die stekkerdoos is ook prima in orde...dat werkt allemaal. Ik bedoel dan: Is er ergens een mainboard waar een electronicafoutje in kan zitten...oftewel, waar zit dat ding! Misschien dat er een las is doorgefikt, zekeringetje...weet ik 't!?

Die aansluitdoos zit toch in de linker D stijl onderin ergens bij een estate, (als t een volvo-kabelboom is dan)
zou die bij een S70 nu echt ergens anders zitten ?  ;)

Mogelijk ook nog een idee om die daar even af te koppelen, weet je meteen of t in auto of in resterende kabelboom zit..
( nie zeuren als t fietsenrek niet meeknippert hierna .. )
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Fouten S70:
Airco CC werkt niet ( 40 graden in de zomer, of 0 graden in de winter...natuurlijk nooit andersom  >:( ), verlichting wil soms wel soms niet uit. Gordelverklikker blijft 'klikken' ook nadat de auto uit staat, en je van de stoel af bent. ( als de auto een paar uur niet is gebruikt, is dit laatste euvel ook over )

Euvel aanwezig sinds:

Bouwjaar/modeljaar ? Dat weet ik in welk schema ik eens even kan kijken.

Spin!

Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:17:46

Bouwjaar/modeljaar ? Dat weet ik in welk schema ik eens even kan kijken.

oktober 1997

www.vm-parts.nl

Spin!

Even een correctie...de storingen doen zich niet voor sinds het gepruts aan de aanhangerkoppeling, stekkerdoos dus...maar sinds de riemwissel, waterpomp wissel.

www.vm-parts.nl

joebar

Dan zou ik maar even naar de verbindingen van de computers e.d. kijken, volgens mij lopen alle kabelbomen aan die kant langs de motor naar de computers en andere electronica langs, zou zelfs kunnen dat deze er uit gehaald zijn om plaats te maken, en er een of meer niet correct teruggeplaatst is-zijn

thuur

Welke verlichting blijft branden? De koplampen? Geef eens een tik op het verlichtingsrelais.

Airco: springt ie aan als je de lagedrukstekker kortsluit?

Gr ;)

Thom V

Je gaat het nog koud krijgen in oostenrijk dan  :eusa_think: als het niet snel word gemaakt

Spin!

Citaat van: Thom V op 09-12-2007 21:09:32
Je gaat het nog koud krijgen in oostenrijk dan  :eusa_think: als het niet snel word gemaakt

Ghe, ja...als het echt erg is pakken we de CY naar Oostenrijk...de Touramp is afgekeurd als familie-reis auto...we waren de straat nog niet uit en ze waren al aan het klagen over de slechte zittingen.

Citaat van: thuur op 08-12-2007 16:48:43
Welke verlichting blijft branden? De koplampen? Geef eens een tik op het verlichtingsrelais.

Airco: springt ie aan als je de lagedrukstekker kortsluit?

Gr ;)

Koplampen blijven idd branden, evenals de gordelverklikkers, achterruit/spiegel verwarming. Lagedrukstekker kortsluiten hoe doen we dat? Zeker niet emmertje water eroverheen gooien..( zo maak ik thuis altijd kortsluiting ;D )

www.vm-parts.nl

rody

Spin!

www.vm-parts.nl