probleem luidsprekers voorportieren

Gestart door schipper, 07-12-2007 09:05:50

Vorige topic - Volgende topic

schipper

Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem bij mijn V70 uit 1997:

Als ik de radio aanzet doen in eerste instantie mijn luidsprekers in de voorportieren het niet. Pas als ik het geluid harder zet, gaan ze plotseling aan, daarna kan ik het volume ook wel weer wat naar beneden draaien, (moet ook wel...doet anders  zeer aan je oren) en blijven ze ook aan, maar moet het volume nog steeds flink hoog houden. Als ik de radio onder een bepaald volume zet gaan ze weer uit.  En omdat het om  beide speakers gaat lijkt het mij dat het niet aan de speakers zelf kan liggen. Weet iemand wat dit kan zijn??
Alle overige speakers doen het prima!

Bvd,
Martin

Turbo-Geek

Denk dat de radio bijzonderheden heeft ..... Wissel eens van radio met iemand die dezelfde auto+radio heeft. Is zo gedaan en dan kan je het probleem direct herleiden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Snellebaksteen

Kabelbreukjes, geoxideerde stekker verbindingen of een versleten potmeter in je radio.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: Snellebaksteen op 07-12-2007 09:31:18
Kabelbreukjes, geoxideerde stekker verbindingen of een versleten potmeter in je radio.

Yep. Haal de radio naar voren en controleer de bekabeling. Geen oxidatie, geen blootliggend koper, deugdelijke verbindingen etc.etc.

Vwb die potmeter: sleutel uit het contactslot en draai de volumeknop een paar keer flink hard en snel van MIN naar MAX. Zet nu de radio aan (sleutel op I of II) en luister of de voorspeakers wel meedoen bij laag volume.

Gr ;)