Project leds play: leds voor de instrumenten, met foto's

Gestart door razorx, 08-12-2007 21:48:39

Vorige topic - Volgende topic

volvoc70T5

ja ok, maar de verlichitng maakt niet gebruik van de originele 12V.. als ik ze los aansluit bij m`n andere leds (ook parallel voor voetverlichting) dan klapt die er ook uit...apart...straks maar `s alle contactjes nakijken of ik mss tog ergens kortsluiting heb..

volvoc70T5

heb het probleem gevonden

kennelijk maakt het bij een adapter niet uit waar de weerstand zit...
hier zit mijn fout, ik had de weerstand aan het eind gemaakt ipv aan het begin..
dus nu extra weerstand geplaatst en het probleem is opgelost!:D

razorx

Ik moet je bekennen dat het me niet helemaal duidelijk is wat je bedoelt.

Maar als je ECC het ook nog doet, ben ik blij.
Misschien een nieuwe titel: De ledknaller ;).

volvoc70T5

nou ECC is dood...een baantje is doorgebrand..

best ***..maargoed..

terwijl alles wel goed geisoleerd en gescheiden lag val elkaar..
toch vreemd er bij de ECC wat doorbrand terwijl ik daar helemala niet mee bezig was.

volvoc70T5

ow, ik denk dat ik me ECC nog wel kan redden, alleen de "connectiebaantjes" zijn doorgebrand..
opnieuw solderen met nieuwe baantjes

razorx

Citaat van: volvoc70T5 op 26-12-2007 21:29:38
nou ECC is dood...een baantje is doorgebrand..

best ***..maargoed..
Dat is inderdaad vervelend,
Misschien heb je geluk en kan je door het baantje te herstellen er weer leven in bazen.

Met heel fijn mesje de beschermende lak er af krabben aan bijde kanten van de onderbreking.
Vertinnen, draadje er overheen solderen en hopen.

Zie je noch verdere schade?

razorx

pwassink

Citaat van: volvoc70T5 op 26-12-2007 21:32:03
ow, ik denk dat ik me ECC nog wel kan redden, alleen de "connectiebaantjes" zijn doorgebrand..

Kijk hoe dan ook voordat je dat " fixt"  even goed naar de oorzaak ervan, er loopt dus ergens zoveel stroom dat printbaantjes flatcables spontaan oproken..  Das zeker niet goed .. beter eerst oplossen , dan die spoortjes repareren lijkt mij een beter idee..  :eusa_think:

Oeh.. daar heeft fors current gelopen .. (foto plaatste je tijdens aanmaak van dit bericht)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

volvoc70T5

yaa voordat ik dus net ook dat ding aansloot heb ik alle contacten nog nagekeken op enige kortsluiting..kon niets vinden..
hierbinnen op een 12V adapter welke zelfde spanning afgeven als in de auto...alles ok!..

in de auto...alles in rook op... dus tja..

-D©©©L-

Citaat van: volvoc70T5 op 26-12-2007 21:37:23
yaa voordat ik dus net ook dat ding aansloot heb ik alle contacten nog nagekeken op enige kortsluiting..kon niets vinden..
hierbinnen op een 12V adapter welke zelfde spanning afgeven als in de auto...alles ok!..

in de auto...alles in rook op... dus tja..
Waar heb je die adapter op geprikt ?

-D©©©L-

razorx

Citaat van: pwassink op 26-12-2007 21:34:52
Citaat van: volvoc70T5 op 26-12-2007 21:32:03

Kijk hoe dan ook voordat je dat " fixt"  even goed naar de oorzaak ervan, er loopt dus ergens zoveel stroom dat printbaantjes flatcables spontaan oproken..  Das zeker niet goed .. beter eerst oplossen , dan die spoortjes repareren lijkt mij een beter idee..  :eusa_think:

Oeh.. daar heeft fors current gelopen .. (foto plaatste je tijdens aanmaak van dit bericht)

Ja hier schrik ik ook van, hopen dat het alleen een +12V of massalijn beftreft.

Volledig mee eens met eerst de oorzaak zoeken.

Dit was ook de reden dat ik aanraad de originele lampaansluitingen te gebruiken, verkleint de kans op fouten, maken we allemaal.
Dit soort flat-band kabel is hoogst waarschijnlijk bij Conrad te koop.