Bougies

Gestart door beb, 09-12-2007 15:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beb

Ik heb van de week andere bougies gehaald bij Brezan en zij gaven mij deze bougies mee (mijn kenteken stond al in hun computer):

NGK BCPR6ES mee. Maar ik haalde andere uit mijn blok. Degene die ik eruit haalde hadden 4 contactpunten op de bougie en degene van Brezan maar 1.

Ik rijd in een estate 2.5 10V op gas. Ik merk wel dat de nieuwe bougies niet helemaal top zijn. Als ik start dan krijg ik niet meer die grom van 1500 toeren maar net 1100 (of minder).

Toch maar andere halen?? En zo ja welke zouden jullie alszijnde experts mij aanraden?

Dan puntje 2: Auto blijft hangen in zijn hoge toeren. Onlangs al stappenmotor en gasklephuis schoongemaakt, vaccuumlekkages opgelost, etc,etc maar euvel blijft. Toch maar de stappenmotor vervangen voor een andere?????? Of alles nog maar eens schoonmaken. Lijkt wel alsof hij op LPG langer blijft plakken dan op benzine. Is dit trouwens normaal??

Thanks alvast.

erik-jan

dat van die bougies is simpel. die met 4 punten zijn van bosch en dat zijn goede ook (en duurder) geven een optimale vonk. Ik ik jouw was zou ik altijd bosch kopen. is gewoon beter. Of origineel volvo. is dat plakken afhankelijk van de buiten temperatuur?

beb

Nee het is geheel niet temperatuursafhankelijk, hij blijft gewoon lang boven de 3000 toeren hangen en zakt heeeeeel rustig weer af  naar gewoon stationair. Toen ik alles schoon had gemaakt was het wel stukken minder, maar niet over. Maar het rijdt wel irritant als je even snel doortrekt van het ene naar het andere stoplicht en daar stil staat met een motor die nog 3000 toeren draait en dan pas rustig afzakt naar stationair..

weet iemand wat een stappenmotor kost bij een Brezan of volvodealer???

Ik zal vandaag even orginele bougies halen met 4 punten en deze erin draaien.

Wordt vervolgd

Enno

Citaat van: beb op 10-12-2007 16:05:39
weet iemand wat een stappenmotor kost bij een Brezan of volvodealer???


Heb je die dan goed schoon gemaakt????

FGG

Citaat van: beb op 10-12-2007 16:05:39
weet iemand wat een stappenmotor kost bij een Brezan of volvodealer???


Ik heb prijzen gezien van niet-Volvo's tussen de 100 en 150 euro

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

die vierpunts zijn zeer prettig als je auto op gas rijdt, heb ze ook in mn mercedes gedraaid, en hij loopt een stuk beter ermee.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

-D©©©L-

Citaat van: cas op 10-12-2007 19:46:16
die vierpunts zijn zeer prettig als je auto op gas rijdt, heb ze ook in mn mercedes gedraaid, en hij loopt een stuk beter ermee.
Beter dan wat ?

Black Magic

#7
Citaat van: -D©©©L- op 10-12-2007 19:49:06
Citaat van: cas op 10-12-2007 19:46:16
die vierpunts zijn zeer prettig als je auto op gas rijdt, heb ze ook in mn mercedes gedraaid, en hij loopt een stuk beter ermee.
Beter dan wat ?
Citaat van: beb op 09-12-2007 15:34:34
Ik heb van de week andere bougies gehaald bij Brezan en zij gaven mij deze bougies mee (mijn kenteken stond al in hun computer):

NGK BCPR6ES mee. Maar ik haalde andere uit mijn blok. Degene die ik eruit haalde hadden 4 contactpunten op de bougie en degene van Brezan maar 1.


Dan de 1 punts neem ik aan

M a r c

Die 4-punt dingen wil je op een turbo niet hebben...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

AUB geen bosch erin doen  :eusa_pray: wij hebben echt zo vaak 850's binnen in de werkplaats gehad met klachten als slecht lopen aanslaan etc etc vooral bij gasauto's valt de motor gewoon uit, en lag iedere keer weer aan die bosch bougies! ik zeg dit uit ervaring wat je ermee doet moet je zelf weten  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

beb

Net de orginele volvo bougies erin gedraaid, en wat loopt het motortje weer prachtig.

Gelijk maar een nieuwe stappenmotor besteld. Want ik heb er geen trek in om om de 3 maanden de zooi schoon te moeten maken. Vorige keer had ik em gedemonteerd, vol laten lopen met remmenreiniger, nachtje laten staan, en weer gemonteerd. Maar dit verhielp het euvel niet. Motor bleef hoog toeren draaien maar zakte alleen iets sneller weer terug.

Woensdag krijg ik de nieuwe dus van het weekend horen jullie of het heeft geholpen.

Prijs is rond de € 200 bij de dealer. Moet je em zelf monteren. Een hoop centen maar als het werkt mij meer dan waard.

Wordt vervolgd

Bas850

Citaat van: 850 T5 Freak op 10-12-2007 21:10:36
AUB geen bosch erin doen  :eusa_pray: wij hebben echt zo vaak 850's binnen in de werkplaats gehad met klachten als slecht lopen aanslaan etc etc vooral bij gasauto's valt de motor gewoon uit, en lag iedere keer weer aan die bosch bougies! ik zeg dit uit ervaring wat je ermee doet moet je zelf weten  ;)

Wat dan wel, origineel?
"to finish first, you first have to finish"

Turbobiker

Citaat van: Bas850 op 10-12-2007 22:29:52
Citaat van: 850 T5 Freak op 10-12-2007 21:10:36
AUB geen bosch erin doen  :eusa_pray: wij hebben echt zo vaak 850's binnen in de werkplaats gehad met klachten als slecht lopen aanslaan etc etc vooral bij gasauto's valt de motor gewoon uit, en lag iedere keer weer aan die bosch bougies! ik zeg dit uit ervaring wat je ermee doet moet je zelf weten  ;)

Wat dan wel, origineel?

Precies.
De Tussenpaus

JCviggen

1€ per stuk Champion bougies, pk's zat en zitten er al 20.000 in inmiddels  :eusa_whistle:
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: JCviggen op 10-12-2007 22:36:58
1€ per stuk Champion bougies, pk's zat en zitten er al 20.000 in inmiddels  :eusa_whistle:

En de bougies zijn al ouder dan de auto ;D

If it's not blown, it sucks...