Olie... nóg een keer

Gestart door Reitse, 06-07-2003 23:07:35

Vorige topic - Volgende topic

Ramon

Totale WAANZIN om olie van 19.- euro de liter te gaan gebruiken !!!

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Roy V70R

Citaat van: Diablo op 17-07-2003 15:21:49
Volgens de verkoper van Q8 heb ik straks de beste olie in m,n blok die er is op dit moment ???De naam ben ik ff kwijt maar het wordt gebruikt in de F1 en is volsynthetisch[0W40]

volgens hem is de volsynt. van Shell en andere maatschappijen geen echte volsyntheet maar een hydro crack ??? wat zoveel wil zeggen dat hij bij extreme omstandigheden een halfsyntheet wordt,maar desondanks toch verkocht wordt als volsyntheet.Ik snap er geen hol meer van maar zijn uitleg kwam aardig betrouwbaar over.

het is ook duurder dan Shell,19€ de liter maar ik krijg aardig korting via m,n werkgever[enigste voordeel van chauffeur zijn :-X]

Dit is dus wat mij verteld is,geen andere maatschappij heeft zoiets in haar assortiment zei hij.Ben benieuwd naar Marks en Johann,s reactie[e.a] maar vooral of het kwaad kan voor m,n motor,want er is 4 jaar half syntheet ingegooid.

Geen reactie van Marc of Johann.

Dit is BULL >:(
850 GLT - 855 T5 - V70R

Rudi

Heb je hier een uitleg voor dan,wil er graag meer over weten :)
Dr.Go-Fast...

Zippo

Citaat van: Roy op 17-07-2003 16:58:41
Citaat van: Diablo op 17-07-2003 15:21:49
Volgens de verkoper van Q8 heb ik straks de beste olie in m,n blok die er is op dit moment ???De naam ben ik ff kwijt maar het wordt gebruikt in de F1 en is volsynthetisch[0W40]

volgens hem is de volsynt. van Shell en andere maatschappijen geen echte volsyntheet maar een hydro crack ??? wat zoveel wil zeggen dat hij bij extreme omstandigheden een halfsyntheet wordt,maar desondanks toch verkocht wordt als volsyntheet.Ik snap er geen hol meer van maar zijn uitleg kwam aardig betrouwbaar over.

het is ook duurder dan Shell,19€ de liter maar ik krijg aardig korting via m,n werkgever[enigste voordeel van chauffeur zijn :-X]

Dit is dus wat mij verteld is,geen andere maatschappij heeft zoiets in haar assortiment zei hij.Ben benieuwd naar Marks en Johann,s reactie[e.a] maar vooral of het kwaad kan voor m,n motor,want er is 4 jaar half syntheet ingegooid.

Geen reactie van Marc of Johann.

Dit is BULL >:(

Johann is op vakantie, kijkt enkel op 't forum met z'n flaptopp. ;)

Zippo

Marc 0101.001

Ik heb inmiddels al wel 3x verteld hoe het zit, ik ga het niet nog een keer herhalen...... geloof wie je geloven wilt, maar een dure 0W40 is gewoon NIET nodig. Klaar.

Ramon

Edwin

Citaat van: Ramon op 18-07-2003 09:40:08
Einde bericht  ;D

He Ramon, ik was vandaag bij het kruidvat. Daar verkopen ze ook motorolie, € 1,69 per liter. 15W40 Misschien iets voor jou?  :P  ;)

Maar je hebt wel een beetje gelijk, € 19,= is wel erg duur; ik vond die € 16,= van Shell eigenlijk al (te) duur, maargoed, het zit erin en het smeert zal ik maar zeggen.
Dat Q8 verhaal geloof ik ook nix van.

gr. Edwin.  8)

Rudi

Dan geloof je het niet.Het is trouwens geen Q8.maandag of dinsdag komt het binnen.Dat niemand het weet verbaast me eigenlijk ook niet,hij zei het al,het is vrij nieuw en is echte volsynthetische olie.Die andere merken olie 0W40[bv Shell] is geen echte volsyntheet ,die moleculen breken af bij hoge snelheid en extreme omstandigheden tot een halfsyntheet.Deze wordt in de racerij gebruikt en ik krijg het aardig goedkoper trouwens,ik ga echt geen 19€ de liter geven ;D

Ik ben zelf ook benieuwd,hoop dat ik maandag of dinsdag meer weet....
Dr.Go-Fast...

Ramon

Dag Edwin,

Die Helix vind ik ook te duur  ;D    :

Hema Super Synth Motorolie 5W40

a  4 (VIER) euro de liter !  :D

API     - class: SJ/CF
ACEA  - code: A3-98 / B3-98 - M.B. blz 229.1
VW - norm 502.00 en 505.00 - BMW Longlife en Porsche

Dit geeft aan dat de grote Duitse motorenbouwers deze olie een "approval" hebben gegeven voor al hun modellen.

(en dat doen Duitsers echt niet zomaar........)

olie is goud !

Trek je conclusies maar ........

Ramon :P

Jacco850

Hallo mensen ik wil even een stukje kwijt over smeerolie.
In het boekje van Volvo staan toch alle soorten smeerolie en bijbehorende temperaturen.
Ik lees al een aantal weken dit onderwerp op het forum en vraag me dan ook af dat er zoveel mensen verschillende olie hebben.
Er zijn wel een aantal mensen die een flink gekietelde 850 rijden maar voor de mensen die nog met een normale versie rijden is de gangbare olie toch goed genoeg.
Ik ben zelf Machinist in de zeevaart en werk met motoren van 2000 tot 40000PK daar zit Shell olie in van 2 euro per liter!!
Aangezien de olie er bij een 850 na 15000km gelijk aan 300 uur er uit moet is erg dure olie naar mijn idee weggegooid geld.
Wij draaien aan boord met een 2000rpm motor van 2200PK tussen de 800 tot 1200 draai uren.
Dat zou dus voor een auto 40000tot60000km zijn.
Het is niet helemaal te vergelijken maar wat ik aan wil geven is de kwaliteit van de smeerolie die na een smo test in het lab. altijd nog als bruikbaar word aangegeven.
Daarbij wil ik ook nog mededelen dat wij meestal 14 dagen 24uur per dag draaien met die karren en dan 1a2 dagen stil gaan voor reparatie en bunker werkzaamheden en dan weer 14 dagen vol aan de pen draaien iets wat dus bij een auto is uitgesloten.
Ik heb zelf bij de dealer die het onderhoud aan de wagen doet Shell smo.
Deze olie voldoet bij mijn wagen goed zit er nu 5500km in en is nog niet erg vervuild.
Grtn Jacco850

Ramon

Dag Jacco,

Aangezien jij in de scheepvaart zit.....

Heb jij wel eens van Intertek Caleb Brett gehoord ?

http://www.itscb.com/

Dit is een zeer gerenomeerd bedrijf dat o.a. olie op samenstelling, vervuiling, slijtage etc... onderzoekt.

(Wel handig als je een paar duizend liter olie per keer moet vervangen  of niet ......  ;D)

Een kennis van me heeft een keer door CB een aantal merken auto olie in R'dam laten onderzoeken op samenstelling, slijtage etc...

Als je de testresultaten na afloop zag is er geen enkele rechtvaardiging om meer dan 5 euro per liter uit te geven.......

Nogmaals ..... olie is goud voor de maatschappijen en tussenhandel.

Ramon ;D

Marc 0101.001

Citaat van: Diablo op 18-07-2003 18:14:40
Dan geloof je het niet.Het is trouwens geen Q8.maandag of dinsdag komt het binnen.Dat niemand het weet verbaast me eigenlijk ook niet,hij zei het al,het is vrij nieuw en is echte volsynthetische olie.Die andere merken olie 0W40[bv Shell] is geen echte volsyntheet ,die moleculen breken af bij hoge snelheid en extreme omstandigheden tot een halfsyntheet.Deze wordt in de racerij gebruikt en ik krijg het aardig goedkoper trouwens,ik ga echt geen 19€ de liter geven ;D

Ik ben zelf ook benieuwd,hoop dat ik maandag of dinsdag meer weet....

Ik moet toch even reageren..... bovenstaand verhaal is BULLSHIT !!!!!!!!!!!!!! Je gaat me niet vertellen dat alleen Q8 een echt volsyntheet maakt, is ook absoluut niet waar. Het verschil tussen een halfsyntheet en een volsyntheet is manier van raffineren. Verder gebruikt met in de racerij NOOIT een 0W.. olie maar altijd een 5W50, 10W50 of zelfs een 10W60 olie. Bovenstaand verhaal is duidelijk een vertegenwoordigers verkooppraatje, hoogstwaarschijnlijk verkocht de goede man voorheen sla-olie....

Rudi

Beste Mark,met dit warme weer moet je je niet zo druk maken ;D.....jij en Roy en nog een paar beweren dus dat dit een lulverhaal is,jij gelooft dus dat iemand die werkzaam is in de oliebranche mij een lulverhaal verkoopt alleen om een luizige 7 liter olie te verkopen?als je nou ,s geduld hebt tot maan/dinsdag dan kan ik mooi zien wat voor spul het is,mocht het niet kloppen dan betaal ik niet en gooi ik er alsnog Shell in.

Het is trouwens geen Q8,had ik al gezegd,ben de naam ff kwijt.....

Waarom nou meteen zo overtrokken reageren?Als johann dit had getikt hadden jullie dan ook zo gereageerd?

Stel nou dat het wel waar is,dan hebben we hier toch weer een nieuwtje waar ieder1 z,n voordeel mee kan doen,ik snap het probleem niet,wacht nou eerst maar ,s rustig af,nog een paar nachtjes slapen 8)

ps.mocht het fake blijken te zijn,dan laat ik ,m die 7ltr olie opdrinken ;)
Dr.Go-Fast...

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rogier

:178:

Hou dit topic even gezellig en plaats alleen zinvolle reacties svp, anders gaat er een slotje op >:(