LMM, wat mag zoiets kosten ??

Gestart door SvenB, 10-12-2007 15:42:42

Vorige topic - Volgende topic

SvenB

Krijg zo af en toe storing 1-2-1 MAF sensor en dan valt de motor uit. Nu wil ik de LMM vervangen dus was net even bij de dealer en daar bleek een LMM 381,- euro ex. te kosten. Ik had m'n twijfels, maar de magazijnchef hield vol dat het de juiste prijs was. Ik had geen tijd voor discussie dus ben eerst maar weer weggegaan.

Is er iemand die deze al heeft vervangen in een S70 T5 '97 (B5234T3) en hier de prijs nog ongeveer van weet, kan toch haast niet zijn dat dit zoveel mag kosten.

Sven.

FGG

Van Bosch:

0 280 218 107, 259 euro bruto inkoop ex BTW

Redelijk aan de prijs dus maar goedkoper kan dus wel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pimsam

Kan toch niet zo moeilijk zijn :eusa_think:. 30 seconden op Ebay zoeken: item 280175316396. Kost 100 euro. Origineel en nieuw. Ik heb er hier toevallig een maandje geleden ook een besteld. :eusa_dance:

RRRRR_Ramon

Citaat van: SvenB op 10-12-2007 15:42:42
Krijg zo af en toe storing 1-2-1 MAF sensor en dan valt de motor uit. Nu wil ik de LMM vervangen dus was net even bij de dealer en daar bleek een LMM 381,- euro ex. te kosten. Ik had m'n twijfels, maar de magazijnchef hield vol dat het de juiste prijs was. Ik had geen tijd voor discussie dus ben eerst maar weer weggegaan.

Is er iemand die deze al heeft vervangen in een S70 T5 '97 (B5234T3) en hier de prijs nog ongeveer van weet, kan toch haast niet zijn dat dit zoveel mag kosten.

Sven.

Die van de dealer komen vast uit zo'n blauw/paars doosje met Volvo opdruk, daardoor zijn ze zo duur.  ::)

Onlangs 1 gekocht op Ebay Duitsland. Hier dus: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280165286153

Stuk goedkoper dus. Weet niet of hij er nog meer heeft.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mehn

Let wel a.u.b. op dat je de juiste neemt. Zéker niet die van Ramon nemen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ief

Het feit dat ik wel een Volvo LMM had heeft me een hoop ellende bespaart tijdens de uitval van Nederland naar AT. Hij heeft daar 2 dagen gestaan, zijn er ettelijke uren mee bezig geweest, maar in mijn geval viel alles onder garantie.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 10-12-2007 17:30:05
Let wel a.u.b. op dat je de juiste neemt. Zéker niet die van Ramon nemen ;)

Nee want dan rijdt de mijne niet meer  :eusa_naughty:. Lekker laten zitten.  ;D

Nee maar je kan het al zien aan het onderdeelnummer met die van Florian (FGG), daar zit 1 nummertje verschil in. De 107 en de 108.

@Ief: das ook weer waar. Maar het verschil is wel erg groot.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 10-12-2007 17:57:05
Nee maar je kan het al zien aan het onderdeelnummer met die van Florian (FGG), daar zit 1 nummertje verschil in. De 107 en de 108.

De 108 is vanaf augustus 1998, de 107 van daarvoor.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ief

Citaat van: RRRRR_Ramon op 10-12-2007 17:57:05

@Ief: das ook weer waar. Maar het verschil is wel erg groot.
Mee eens Ramon, alleen werd dat verschil in één klap teniet gedaan door een rekening van Volvo die iets hoger uitviel dan het toch betrekkelijk ruime verschil en die ik uiteindelijk niet hoefde te betalen. Geluk bij een ongeluk zeg maar. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

pimsam

CiteerLet wel a.u.b. op dat je de juiste neemt. Zéker niet die van Ramon nemen
:eusa_naughty:
De LMM van een benzine en diesel is hetzelfde zolang de diesel maar van het type 2.5D is en niet TDI.

mehn

Voor de benzine zijn al meer versies....

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

SvenB

Heb inmiddels ook even op ebay gekeken. Er staan er een aantal op, maar deze zijn zo te zijn niet orgineel bosch. De twee ebay links hierboven zijn allebei de 108, wat dus niet de goede is.

Is een orgineel bosch aan te raden of voldoet een imitatie ook ?

Sven.

-D©©©L-

Citaat van: SvenB op 10-12-2007 15:42:42
Krijg zo af en toe storing 1-2-1 MAF sensor en dan valt de motor uit.
Voordat je een nieuwe plaatst en na een paar maanden weer problemen hebt...
Is de LMM stekker modificatie al uitgevoerd ?  ???

SvenB

Het lijkt erop dat de modificatie ooit al een keer is gebeurt, zit een klein beetje wit vet in de stekker.

Denk dat ik de LMM morgen eerst maar eens voorzichtig ga reinigen met isopropanol, wie weet lost dit het probleem wel op.

Sven.

cas

Je kan een LMM ook laten reviseren!!

ff diesel service mulder in den haag bellen. die heeft er een adres voor. scheeld een hoop doekoe denk ik als die dingen van volvo echt zo duur zijn.....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....