Re: vaarwel 850 ik zal je missen

Gestart door rogier, 29-01-2003 22:53:10

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Hmm... balen man. Ik heb gelukkig geen ervaring bij Bluekens, maar ik weet wel dat de vorige eigenaar de 850 daar gekocht en onderhouden heeft.

Toch raar dat ze zo schofterig doen, het is hun fout tenslotte.

Dreamer2

Dat is kl**te!! Maar helemaal snappen doe ik het niet... Wat ging er nu mis en ging het nu mis bij de ruilmotor of bij je oude motor?

Waar kreeg je nu wel garantie op?
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Raf

ik heb je verhaal 3 keer gelezen maar ik ben er ook niet helemaal uit.
het lijkt wel alsof je van je 850 vanaf wou (niet beschuldigend hoor ;D)
zijn er dan geen andere mogelijkheden om je 850 te behouden en gewoon ergens anders voor je onderhoud te gaan?

Raf
De gustibus non disputandum est!

EX-850 rijder

Wat er precies gebeurd is.

Een maandje geleden ging er iets mis bij de ecu. Daarop werd besloten om de ecu en de lambdasonde te vervangen en nog wat electronische dingen. Dat werd grotendeels onder coulance gedaan, aangezien de auto altijd bij bluekens is onderhouden hij uit 96 was en nog geen 100.000 km gelopen had.

Nu woensdag gebeurde er ineens iets heel vreemds. Ik reed 140 op de snelweg en de motor begon heel moeilijk te "lopen". Alsof hij op een heel arm mengsel liep. Toen ging het ineens heel snel. Ik wilde de auto naar de vluchtstrook dirigeren en wel zo snel mogelijk. Toen ik dat probeerde hoorde ik een grote klap en toen was het over..............

Men gaat er nu een ruilmotor inzetten. 80 procent wordt betaald door de importeur/ dealer. Maar je snapt dat ik er nu toch wel wat moeite mee begin te hebben. Het is gewoon nie het eerste geintje wat ik met de auto heb meegemaakt.

Toen is in overleg besloten om hem in te ruilen. De inruilprijs zou dan op basis van een auto die dan al gerepareerd zou zijn.

Dus zo is het gelopen. Het liefst had ik ene jonge v70 (oud model), maar helaas kan ik niet ene passend mdoel vinden met weinig kilometers, waardoor ik zaak-technisch gedwongen wordt om een nieuwe v70te nemen of een jonge s60

george

Ik denk dat niet mag klagen als 80% onder coulance valt.
Ik heb de indruk dat je een stok zoekt om mee te slaan.
Let '96 = 7 jaar oud en je zegt zelf 100.000 km, ik vraag me af wat jij wilt. [smiley=cwm1.gif]
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

BennieV70T

ik begrijp je verhaal ook niet helemaal,ten eerste moet je 20% zelf betalen voor een nieuwe ruilmotor in de 850( iets wat ik persoonlijk gedaan had als ik in jou schoenen had gestaan).
Ik neem aan dat je nu meer geld bij moet leggen,op die nieuwe v40 die over 6 weken binnen komt,althans dat zeg je in je eerste verhaal.
In je 2e verhaal zeg je dat je nu zaaktechnisch een nieuwe v70 of een goede s60 moet nemen,maar je had toch al een v40 besteld?.
Ik vind het een vreemd verhaal,denk zelf dat je beter maar bij je 850 moet houden met een gereviseerde motor,die gaat nog jaren mee,en ik neem aan dat je op die motor garantie krijgt dus wat kan je nog gebeuren.

groeten bennie ;)
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Johann

Citeerwaarom word zoiets vergoed voor "maar" 80%.
als de officiële dealer mij een nieuwe ECU steekt en er blijkt iets mee dan ligt de fout of bij Volvo of bij de fabrikant van de ECU.
en volgens mij doet een goeie dealer hier niet eens moelijk over.
bij ieder nieuw volvo onderdeel heb je ook 1 jaar garantie.
voor mij was het duidelijk wie de rekening gepresenteerd zou krijgen.
er bestaat nog altijd zoiets als rechten en plichten.!

...tenzij er een geurtje aan het hele verhaal zit.

Volvo zal nooit 100% vergoeden maar vaak alleen de "hardware", uurloon moet door de dealer zelf er bij gedaan worden.
Ze laten dus voor hun eigen fout de klant voor de kosten op draaien.
Vervolgens moet je je nog afvragen of er wel een orinele Volvo ruilmotor in komt want deze kosten al snel 2500-3000 Euro met inruil van de oude motor en de sloop heeft ze vaak voor de helft tot 2/3 van de prijs liggen.
Mochten ze er een nieuwe motor inzetten en de injecteurs blijken dicht te zitten dan sta je er volgende week weer met een kapotte motor.

EX-850 rijder

Ik zal me even nader verklaren maar weer dan.

Het gaat mij niet om de 850. Het gaat er mij om dat ik er niks aan kan doen dat die motor stuk is. En natuurlijk is 80 procent een mooi bod. Maar als ik ineens borg voor een auto moet gaan betalen!!!!! Weet je wat het grapje mij kost om zo'n v40 te huren. 40 euro per dag en 0.12 eurocent de kilometer! Dat betekend dan voor mij in totaal 65 euro per dag en dat is dan 455 euro per week. Mag ik het dan schofterig vinden als de dealer mij verteld dat ze toch wel minimaal twee weken nodig hebben?! Want ff snel rekenen 455 euro maal 2 plus die 20 procent is ook nog een euro of 600 euro. Dat komt dus neer op 1500 euro, en nogmaals kan er echt nix aan doen.

Het liefst van allemala wil ik een jongere v70 terug. Het is echter moeilijk een jonge v70 te vinden met weinig kilometers met een leuke prijs.Het gaat voornamelijk om de kilometers die een auto gelopen heeft (max. 50.000km)

Dan blijft alleen een nieuwe v40 over.

s©ub@

tussen de regels door lees ik volgens mij dat EX-850 rijder dus op zoek is naar een jong s70 met weinig op de klok...

dat ie daar 1500 pleuro op bij moet leggen is het probleem dus niet...  ;D

maar voor 1500 pleuro wil ik je 855 wel overnemen hoor; was toch al op zoek naar een station... vertel ff wat voor motor het is? (GLE, GLT, T5)
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!