Veerpootbrug op 850 Tdi

Gestart door denkweb, 07-07-2003 15:39:55

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Citaat van: VolvoDeMio op 06-01-2008 19:54:47
RRRRRamon,

in de tussentijd mijn vorige reactie nog aangepast!

Zag het.....
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

denkweb

VolvoDeMio

Hij zit!    :eusa_dance:   :eusa_dance:    :eusa_dance:

Dank allen voor het advies!

Ja, volgens Volvo kan het niet op een tdi, maar met z'n allen weten wij inmiddels beter.

:eusa_whistle:

mehn

Citaat van: VolvoDeMio op 07-01-2008 12:20:24
Ja, volgens Volvo kan het niet op een tdi, maar met z'n allen weten wij inmiddels beter.

Dat is wel met meer dingen. Volvo roept wel meer dingen over onze auto's die niet kloppen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

VolvoDeMio

Het bewijs:

deel 1:

deel2:

850newbie

En............
...rijdt het beter, is er merkbaar verschil?

VolvoDeMio

Ik heb wel een eerste reactie, maar eerst wat opmerkingen.

1. heb met de 855 nog niet zoveel kilometers gemaakt (ziek en temperatuurmeter (niet van mij, van de 855) kwam niet omhoog, en ik wil geen onnodige schade maken aan het blok)
2. heb net maar een korte rit gemaakt terwijl het enorm hard waait.

Wat ik denk te merken is dat de 855 sneller reageert, maar dan op twee manieren.
1. stuurt strakker
2. gevoeliger voor zijwind en sporen in de weg.

Maar houd me ten goede, dit zijn zeer voorlopige bevindingen.

thuur

Hij zal zeker strakker sturen (wat ik vooral merk is dat het stuur wat sneller terug naar de middenstand wil), maar zeker niet zijwind of spoorgevoeliger worden..

Ik denk eerder dat je draagarmrubbers oid versleten zijn en dat je dit nu extra merkt. Uiteraard heb je de bandenspanning op orde ;)

Gr 8)

VolvoDeMio

Citaat van: thuur op 07-01-2008 17:24:49
Hij zal zeker strakker sturen (wat ik vooral merk is dat het stuur wat sneller terug naar de middenstand wil), maar zeker niet zijwind of spoorgevoeliger worden..

Ik denk eerder dat je draagarmrubbers oid versleten zijn en dat je dit nu extra merkt. Uiteraard heb je de bandenspanning op orde ;)

Draagarmen voor en draagarmrubbers achter afgelopen jaar vernieuwd.
Winterbanden vier dagen terug op velgen en op de auto laten monteren (maar praktijk wijst idd nog wel eens uit dat die de spanning voor iedere auto op 2,0 bar zetten..; ga ik dus wél controleren)

Citaat van: thuur op 07-01-2008 17:24:49

Mooi, daar hoopte ik al op....

Nogmaals, ik gaf al aan dat het zeer voorlopige bevindingen zijn.

VolvoDeMio

Inmiddels wat meer kilometers gemaakt.

Auto stuurt inderdaad strakker, komt inderdaad lekkerder terug na een bocht en grotere gevoeligheid voor wind blijkt mee te vallen (maar is er volgens mij wel).

(thuur: bandenspanning gecontroleerd. stond op plm. 2.6 voor en 2.5 achter, en gewijzigd in 2.5 voor en 2.3 achter)

Samengevat: al zou ik het niet goed waarnemen, ik laat de vpb er tóch opzitten. Ik kan me niet voorstellen dat al die zeer enthousiaste bevindingen op niets zouden berusten.
Hij zit en blijft zitten!

fredtref

Citaat van: VolvoDeMio op 07-01-2008 14:26:46
Het bewijs:

deel 1:

http://img104.imageshack.us/img104/5736/volvo850deatailsvpb1mv6.jpg

deel2:

http://img104.imageshack.us/img104/1539/volvo850deatailsvpb2oa8.jpg

Gisteren mijn veerpootbrug ook op deze manier gemonteerd, 2 ringen op de meest linkse bout om het hoogte verschil te overbruggen, ik merkte direct bij het achteruit rijden van mijn oprit dat de wagen stijver is geworden.

Henk855

Sorry dat ik zeg dat ik het heel knullig gemonteerrd vind zitten, de bestuurderskant zit gewoon zoals het hoort maar de bijrijderskant is echt slordig, veerpootbrug heeft zo gemonteerd helemaal geen nut. Pak een slijptol en als je die niet hebt een ijzerzaag, haal het filter los van de beugel 3 moertjes en er zit aan de beugel ook nog een een of ander sensortje vast ook met een boutje en moertje en die haal je ook los. Dan komt het timmermansoog ( 3 X woordwaarde ) er moet een stuk afgeslepen worden, het deel waar het sensortje zit en er moet een gleuf in. Met een slijptol en een bankschroef nog geen 10 minuten werk dan kan je daarna de VPB monteren zoals hij hoort te zitten en past de beugel er op zoals aan de bestuurderskant. De sensor zet je met een kabelbinder vast aan de VPB en klaar ben je en de brug is functioneel.

Bestuurderskant

2 foto's aan de bijrijderskant.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Ewout Schalkwijk

Maar om twee jaar later nog te reageren op een installatie klus... Ik weet niet zeker of dat nog zin heeft.  :eusa_silenced:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2010 13:11:57
Maar om twee jaar later nog te reageren op een installatie klus... Ik weet niet zeker of dat nog zin heeft.  :eusa_silenced:

Jawel er zijn altijd wel weer nieuwe leden zoals ik, die de klussen die jullie al eeuwen geleden gedaan hebben nu doen of nog moeten doen, nadat ik nog eens naar de foto's had gekeken heb ik net de VPB los gehaald en de beugel boven de VPB geplaatst, alleen zat bij mij het filter iets anders bevestigd.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: fredtref op 22-03-2010 15:27:25
Jawel er zijn altijd wel weer nieuwe leden zoals ik, die de klussen die jullie al eeuwen geleden gedaan hebben nu doen of nog moeten doen, nadat ik nog eens naar de foto's had gekeken heb ik net de VPB los gehaald en de beugel boven de VPB geplaatst, alleen zat bij mij het filter iets anders bevestigd.

Nah, dan zeg ik niks meer... :eusa_silenced: Het is aangetoond dat het werkt  :eusa_dance:

Op deze manier is het niet alleen beter, maar het staat ook beter. Veel origineler.

De groeten van een oud dorpsgenoot (Huizen).
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein