Aarzelende waarschuwings lampjes

Gestart door JoopS, 12-12-2007 20:54:40

Vorige topic - Volgende topic

JoopS

Afgelopen week, tijdens een snelweg rit begon mijn laadstroom lampje heel flauwtjes te branden. Na een onbehaaglijk gevoel en koortsachtig denkwerk wat er mis zou kunnen zijn, floepte het uit en verder geen last gehad. De volgende dag de terugreis aanvaard en weer het zelfde, maar nu deed het srs lampje ook mee en even later ook de ABS en Tracs-off waarschuwing. Maar alles brandde op halve sterkte. Na een kleine 10 minuten floepte de boel weer uit en de verdere 75 km geen last gehad.  ???
Vandaag op een korter ritje weer het zelfde.  :eusa_shifty:
Het lijkt er op dat er ergens een stekker los zit of misschien wel een aarde probleem.
Is er iemand bekend met dit fenomeen of heeft iemand een tip waar ik mijn zoektocht moet starten?
Een week of 4 terug is het brandstofpomprelais vervangen, maar het lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft.
Tja........

thuur

Draai eens voorzichtig (!) de contactsleutel een mm terug als het weer optreedt, kijk of ze dan uitgaan..

Gr ;)

JoopS

Ga ik proberen, maar omdat je dat zo stelt........ is dat een bekend probleem en is er al eens over geschreven?
Tja........

JoopS

Inmiddels een kleine 1500km verder. De contactslot truc uitgeprobeerd.... geen resultaat.
Echter, bij de eerst volgende stop bleek ik dat ik de pincode van de radio in moest geven. Stroom was er dus kennelijk af geweest, maar sinds die tijd geen aarzelende lampjes meer ???
Kennelijk heeft de auto het vermogen zichzelf te resetten  :-\ of zoiets.
Ik blijf het angstig kritisch volgen  :eusa_think:
Tja........

elmarconi

Citaat van: JoopS op 12-12-2007 20:54:40
Het lijkt er op dat er ergens een stekker los zit of misschien wel een aarde probleem.

Ik zou idd massa/aarde aansluitingen nalopen, te beginnen onder de motorkap.
--
Autogas Inside . . .

thuur

Wanneer is de multiriem voor het laatst vervangen?

Gr ;)

JoopS

Citaat van: thuur op 21-12-2007 20:38:54

Gr ;)

slipt die zonder gillen? :eusa_shifty:

Ah nee hoor ! Ik weet het niet zeker, maar ik denk als de dynamo niet meer goed mee doet blijft het laadstroomlampje branden  :-\
Tja........

thuur

Citaat van: JoopS op 22-12-2007 20:42:04
Citaat van: thuur op 21-12-2007 20:38:54

slipt die zonder gillen? :eusa_shifty:

Ah nee hoor ! Ik weet het niet zeker, maar ik denk als de dynamo niet meer goed mee doet blijft het laadstroomlampje branden  :-\

Ja hoor, kan makkelijk te weinig grip op de dynamo geven zodat je wat lampjes krijgt in je dash. Interval is 90.000km.

Als er iets mis is met de laadstroom gaat het lampje idd branden. Praktijk leert echter dat de rest dan ook gaat branden want als het misgaat dan valt de hele dynamo stil. Door het spanningsverschil gaat de rest van de klokkenwinkel ook aan.

Massapunten al nagekeken?

Gr ;)