Semi slick banden.

Gestart door Johann, 13-12-2007 12:17:11

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Was aan 't zoeken naar circuit banden voor de Volvo in een beetje 850 gangbare maat.

Persoonlijk rij ik 't liefst op 225 brede banden maar de keuze en passing is niet helemaal jedat voor een 850. Volgende stap zou dan de 215/45-17 zijn. Lijkt mij dan ook de beste "standaard" voor een circuit 850.

Keuzes zijn o.a..

Yokohama A048
Falken Azenis RT-615

Naar nu blijkt is ook de Toyo R888 in deze maat leverbaar.

Heb zelf ervaring met de Pirelli PZero Corsa, alleen op de aangedreven wielen in dit geval, en met de Michelin Pilot Sport Cup maar dan in de maat 225/45-17.

De Michelin is een leuke maar moeilijke band. Heeft echt temperatuur nodig om naast prestatie ook goed aan te voelen en dat is niet altijd even prettig. O.a. op de Ring ben je toch wel een kwart baan verder voordat alles lekker aanvoelt.

De Pirelli's doen het goed op de vooras van een hoog vermogen 850 maar ik heb zelf geen ervaring met de achteras met deze band.

Bij het navragen van prijzen kreeg ik bij de Falken RT-615 de opmerking dat het een waardeloze band was en na door de toplaag te zijn gesleten zijn ze op.. Als alternatief bood men mij de Toyo R888 aan in de 215 maat die blijkbaar sinds kort leverbaar is, was eerder alleen 225/45-17, Maar het gekke is dat commentaren op deze band 't zelfde zijn als 't Falken verhaal.. 

Wat moeten we hiermee en zijn er nog mensen die ervaring hebben met dit soort banden al dan niet onder een Volvo?

Eugene

Totaal geen ervaring mee, maar ben erg benieuwd aangezien ik van plan ben een setje 17" semi slicks voor de Silversand aan te schaffen.

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Ik heb 3 dagen over Zandvoort geragt op Falken RT-615 in de maat 205/40R17 en vondt het een prima band, duurt wel even voordat ze écht lekker op temperatuur zijn, maar dan is het net kauwgom en plakken ze lekker. Heb echter geen ervaringen met semi-slicks van andere merken, dus weet niet of die beter of slechter zijn. Slijtage viel me overigens best mee, ze hebben écht wel op hun sodemieter gehad, rondje na rondje na rondje met af en toe wat curbstones erbij met 100+.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl