LPi pomp

Gestart door why-not, 13-12-2007 12:55:14

Vorige topic - Volgende topic

why-not

Als ik start maakt mijn pomp bij deze wat koudere temperaturen de eerste paar minuten een hard geluid, is dit normaal?

-D©©©L-

Citaat van: why-not op 13-12-2007 12:55:14
Als ik start maakt mijn pomp bij deze wat koudere temperaturen de eerste paar minuten een hard geluid, is dit normaal?
dat doet ie altijd net na het starten (tijdens het lopen op benzine); dan loopt ie op maximum toerental.

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 13-12-2007 13:05:08
dat doet ie altijd net na het starten (tijdens het lopen op benzine); dan loopt ie op maximum toerental.
Is om eventuele luchtbellen uit het systeem te blazen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 13-12-2007 13:05:08

KLinkt als een koffiemolen.....zal de leeftijd wel zijn.....

why-not

okee ,bedankt voor de reactie's, dus het is normaal. het was me nog niet eerder opgevallen .

@ enno: de installatie is nog maar een half jaar oud  :eusa_think:

Enno

Citaat van: why-not op 13-12-2007 23:49:55

Sorry had het over de mijne....waarvan ik verwacht dat ie het wel een keer gaat opgeven...............een lege tank vind ie ook niet echt leuk....te merken aan het hikkerige gedrag bij een bijna lege tank.

Misha

Citaat van: Enno op 14-12-2007 00:19:52

Sorry had het over de mijne....waarvan ik verwacht dat ie het wel een keer gaat opgeven...............een lege tank vind ie ook niet echt leuk....te merken aan het hikkerige gedrag bij een bijna lege tank.

Het eerste wat je verteld wordt en in het boekje staat: niet de tank leegrijden, vind ie niet fijn...
Overigens, een bijna lege benzinetank hikt ook hoor.
En een dieseltank helemaal leegrijden is ook niet handig.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

macdriver

die van mij doet dat niet hoor je kunt alleen erg goed ruiken dat ie op benzine loopt en daarna niks meer aan de hand

Enno

Citaat van: Misha op 14-12-2007 12:32:40
Citaat van: Enno op 14-12-2007 00:19:52

Het eerste wat je verteld wordt en in het boekje staat: niet de tank leegrijden, vind ie niet fijn...
Overigens, een bijna lege benzinetank hikt ook hoor.
En een dieseltank helemaal leegrijden is ook niet handig.

Ach zolang het goed gaat ;) gaat het goed ......ik sta toch al redelijk hoog qua kilometerstand.......dus waar maak ik me druk om?.......

Ooit zal hij het wel begeven net als onze benzine pompen dat ook doen. Ook daarvan wordt gezegd...net met bijna lege tank rijden, maar dat gaat ook al 4 jaar / 200.000 KM gewoon goed.....

TTT242

Het geluid na het starten van de wagen is de lpi pomp in je tank die het systeem op druk brengt. Na een tijdje als het systeem op druk is hoor je de pomp bijna niet meer. Bij het horen van dit constant zoemend geluid de eerste minuten weet je dat de pomp het goed doet. Als dat geluid met horten en stoten gaat, of helemaal niet, dan heb je meestal problemen met de lpi pomp, en dat zul je dan wel merken.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire