sneeuwkettingen onder titans?

Gestart door Richard T5R, 13-12-2007 19:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard T5R

Ik ga binnenkort op wintersport en vraag me af of ik sneeuwkettingen kan monteren onder mijn T5R met titans met 215/45/17 banden.
Ik rijd al wel op winterbanden sinds vandaag dus hoop de kettingen niet nodig te hebben. Volgens mij moet je ze alleen wel verplicht bij je hebben.

Dus, heeft er iemand ervaring met kettingen onder een T5R? Is er voldoende ruimte in de wielkast en bij de veerpoten?
En, is er iemand ervaring met sneeuwhoezen?

viking_in_shorts

Heb ze zelf niet, en weet ook niet of het beter / slechter past, maar hier in de kranten en tijdschriften een hoop goeds gehoord en gelezen over zogenaamde "sokken". Weet niet zeker of dat hetzelfde is als jouw hoezen?

Als niet - misschien een tip om naar te kijken.

-D©©©L-


Richard T5R

Had ik al beschreven; 215/45/17 conti winterbanden

-D©©©L-

#4
hehe, 2 keer gekeken en niet gezien.  :eusa_wall:

215/45R17 en sneeuwkettingen gaat nie passen.
Die band is ook zonder kettingen al aan de maximum maten. Past allemaal maar net.

Richard T5R

Ok als dat zo is zal ik toch van die sokken of hoezen moeten gaan aanschaffen. Sneeuwkettingen kunnen immers verplicht zijn op sommige wegen...

Er zijn nu trouwens wel kettingen met schakels van 9mm op de markt. Zag ik op www.anwb.nl.  Zou dat ook niet passen? Er loopt bij mij nooit iets aan en heb ook niet nieuwe dempers voor.

-D©©©L-

Citaat van: dennis-d op 04-01-2008 22:35:59
bij ons in de winkel hebben we dit seizoen bijna geen kettingen verkocht, alleen nog maar sneeuwsokken van Valma
Fix & Go.
Daarbij komt dat de fabrikant de eventule bekeuring volledig vergoedt ,mocht er een ouderwetse oom agent rondlopen die nog niet weet dat sneeuwsokken zijn toegestaan als vervanger voor de sneeuwketting.

http://www.valma.nl/valma/Valma%20Promo%20Fix%20&%20Go%20Xtrem.wmv

Dat klinkt wel een beetje als: Wij van WC-eend adviseren WC-eend.

RRRRR_Ramon

Citaat van: -D©©©L- op 05-01-2008 00:02:17
Citaat van: dennis-d op 04-01-2008 22:35:59
bij ons in de winkel hebben we dit seizoen bijna geen kettingen verkocht, alleen nog maar sneeuwsokken van Valma
Fix & Go.
Daarbij komt dat de fabrikant de eventule bekeuring volledig vergoedt ,mocht er een ouderwetse oom agent rondlopen die nog niet weet dat sneeuwsokken zijn toegestaan als vervanger voor de sneeuwketting.

http://www.valma.nl/valma/Valma%20Promo%20Fix%20&%20Go%20Xtrem.wmv

Dat klinkt wel een beetje als: Wij van WC-eend adviseren WC-eend.

De autosok wordt in veel kettingplichtige landen niet als zijnde een sneeuwketting aangemerkt en dat is op sommige wegen in bepaalde landen gewoon verplicht. De ANWB raadt de autosok ook af als hulpmiddel. Schijnen erg snel te slijten en kunnen geen zijdelingse krachten aan, dus wel lekker gangmaken maar sturen ho maar.......  :eusa_think:

Dat je dan de helling niet opkomt is dan lastig, maar raak je betrokken bij een ongeval gaat het bij de schuldvraag al snel jouw richting in omdat je niet voldoende gedaan hebt om je auto aan te passen aan de situatie ter plaatse.

Dus ik zou me wel een keer bedenken voordat ik een autosok eronder zet. De Duitse en Oostenrijkse overheden zijn niet mild in geval er ongelukken gebeuren en zeker die met letsel aan derden. Dus Autosok.....  :eusa_naughty:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪