WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 18-10-2015 07:22:05
Je kunt beter even een complete injectierail overzetten, incl drukregelaar, van een lopende auto. Dan sluit je ineens al een helehoop uit. Vacuum van de regelaar zit goed aangesloten op het kerstboompje en het slangetje is niet brak ?

Krijgen de injectors wel een electronisch signaal, is eenvoudig te meten met een multimeter, anders krijg je nog geen benzine in de cilinders...

- Slangetjes nagekeken
- Drukregelaar getest dmv loskoppelen van rail. Kwam geen brandstof door.

Ga idd die priktoevoer op injectoren eens meten. Hebben we gisteren niet gedaan toch Willem?

We zijn heel dichtbij, hij wil aanslaan...en dat na 8 jaar stilstand.

www.vm-parts.nl

Boeijke

Nope...injectoren niet gemeten op spanning. Mijn tijd was op.

Spin!

Heb even zitten speuren op gelijke situaties:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,60116.30.html hier staat ook een filmpje van bij: link youtube. Helaas geen oplossing in dit topic.

Dan deze: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56155.15.html conclusie: verzopen, maar...lijkt mij niet logisch

Oh ja, en er is absoluut brandstofdruk vanaf de pomp want ik heb op 3 meter afstand al een spriet benzine in mijn snuffert gekregen toen mijn ouwe heer de torx op de drukregelaar los draaide.

Ik zou eerst moeten weten hoe een brandstofdrukregelaar kan worden getest op werking zodat ik die kan uitsluiten of aan kan wijzen als dader.

Een 3e scenario of beter gezegd stelling, die iemand mij even moet bevestigen of ontkrachten: doordat de injectoren geen spanning krijgen, wordt het vacuum uitgeschakeld waardoor de drukregelaar dicht blijft zitten. Het zou verklaren waarom we 4 drukregelaars hebben die niet lijken te werken.

Wat stuurt de injectorrail aan wat spanning betreft? Zekering/relais/module?

www.vm-parts.nl

Johann

De drukregelaar blijft niet dicht zitten. Hij staat gewoon zonder vacuum open en gaat bij vacuum iets meer open waardoor de druk omlaag gaat. Laat meer brandstof retour naar de tank gaan.
Zonder vacuum doet ie ongeveer 3 bar druk op de rail, met vacuum doet ie 3 bar minus vacuum. Ongeveer 2.5 bar zeg maar.
Denk dat je geen 12v op de injectoren hebt staan. Is batch fire en heeft maar 1 plus en 1 stuurdraad voor alle 5 injectoren trouwens.

Groen voor de plus, grijs voor de stuurdraad.

UserID6342

Net wat Johan zegt, vacuum heeft niets te doen met de stroom.  Denk ook niet dat je het in de regelaar moet zoeken, maar in de aansturing van de injectoren...  Al zou je, bij wijze van, het gat van de drukregelaar dichtmaken en de injectoren worden goed aangestuurd zal de auto lopen.  Niet jofel, maar hij loopt wel.

Injectoren worden aangestuurd door de ecu, maar kijk zekerheidshalve het grijze hoofdrelais goed na die op de koelfan zit of hier geen draden afgebroken / verrot zijn..

Boeijke

Zoals ik al zei. Heb de injectoren niet meer gemeten. Moest kids op gaan halen op een feestje.
Binnenkort dat traject eens nalopen. Andere rail heb ik ook nog liggen eventueel.
Alleen geen injectoren meer in het geval dat die alle 5 knetter dicht zitten.

Ding gaat lopen. Hoe dan ook. Geef het zo snel niet op  :eusa_naughty:

V70geRwin

Als hij zo is weggezet met benzine in de leidingen dan zit er nu vast gum in je injectoren.

Spin!

Heb net bij de GLT gekeken waar de kabel naar toe gaat. Hij verdwijnt in een kabelgoot tussen het blok en luchtfilter in. Zal er bij de koelventilator uitkomen. Volgende week maar even meten of er spanning staat op de injectoren en of er een breuk in zit. Relais dat ze aanstuurt al eens gewisseld met een relais uit een lopende 850. Damn weer vergeten die pinnetjes na te kijken  :eusa_wall: (het regende). Anders complete kabel + relais maar vervangen met die van de Silver Sand. Lopen zal die...en niet ik

www.vm-parts.nl

UserID6342

Voordat je gaat vervangen, zou ik eerst meten of je er wel prik op krijgt.  Bij geen prik de kabel proberen door te piepen naar de ECU voet door.  Je moet 5x een signaal hebben (piep horen dus).  Als je idd 5x een signaal hebt dan een andere ECU erin zetten.  Bij geen signaal kabels vervangen vanaf ECU voet.

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 19-10-2015 07:08:28
Voordat je gaat vervangen, zou ik eerst meten of je er wel prik op krijgt.  Bij geen prik de kabel proberen door te piepen naar de ECU voet door.  Je moet 5x een signaal hebben (piep horen dus).  Als je idd 5x een signaal hebt dan een andere ECU erin zetten.  Bij geen signaal kabels vervangen vanaf ECU voet.

Hoe krijg ik die piep? Is dat een OBD-I trucje? Pinnetje in x en dan knopje x seconden indrukken? Contact op II?

www.vm-parts.nl

UserID6342

Met een multimeter met een doorpiep functie erop.  Zo kun je vrij gemakkelijk en snel de draden controleren of deze nog goed zijn.  Ene kabeltje van de meter op de stekker van een injector houden (niet de massa dus) en de andere kabel van de meter in de ecu voet drukken.  Je moet op een moment een piep horen als je alle stekkertjes op de ecu voet op deze manier na loopt.  En dan natuurlijk 5x ivm alle injectoren.

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 19-10-2015 08:07:06
Met een multimeter met een doorpiep functie erop.  Zo kun je vrij gemakkelijk en snel de draden controleren of deze nog goed zijn.  Ene kabeltje van de meter op de stekker van een injector houden (niet de massa dus) en de andere kabel van de meter in de ecu voet drukken.  Je moet op een moment een piep horen als je alle stekkertjes op de ecu voet op deze manier na loopt.  En dan natuurlijk 5x ivm alle injectoren.

Ah begrepen, thx

www.vm-parts.nl

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Kleine update:

www.vm-parts.nl

big ben

Ik zag deze al voorbij komen op FB, prachtige XC  :eusa_clap: lijkt mij ook wel wat  :eusa_shifty: