WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

snix

Computer voor LPG systeem, lijkt heel veel op de mijne Vialle AMS

KIM

Jup, is de regeleenheid van Vialle AMS.

Spin!

Ah kijk. Weer iets geleerd. Ik dacht al...het zit niet vast met torx, dus geen Volvo ;D

www.vm-parts.nl

KIM

Bij mijn witte hing 'ie met tie-wraps achter het dashboard...

Spin!

Citaat van: KIM op 15-10-2012 16:38:13
Bij mijn witte hing 'ie met tie-wraps achter het dashboard...

Hmm ja, hij zat ook flink gewrapped onder t dashboard.

Overigens ben ik de zoektocht begonnen naar het koelwaterverbruik. Bij het openen van het gasklephuis trof ik ongeveer 3 flinke eetlepels mayonaise aan....roept u maar!

www.vm-parts.nl

)()()sT

Mijn 850 verbruikt rijdend ook niet zo veel. Maar als ik 'm een week op de oprit laat staan loopt 't vaatje ook leeg.

Spin!

Citaat van: )()()sT op 15-10-2012 22:55:21
Mijn 850 verbruikt rijdend ook niet zo veel. Maar als ik 'm een week op de oprit laat staan loopt 't vaatje ook leeg.

Nou, hij trok het koelwater tankje binnen 10km helemaal leeg. Stationair gebeurde er niet zoveel, maar bij uitzetten motor verdween het water net zo snel als bij een 10km rit.

Onderaan de peilstok geen sludge bytheway. Is er een schema voorhanden waar het koelwater circuit staat aangegeven in het blok?

www.vm-parts.nl

Spin!

Zo...opgeruimd staat netjes ;D

Nu garage opruiming  8)

www.vm-parts.nl

Spin!

Een aantal van ons hebben kunnen lezen in dit topic: klik dat ik een probleempje had met de tienmepper wat de verlichting betreft. Hij vrat namelijk H1 lampjes bij het leven.

Vandaag ben ik bij Dirk geweest en hij heeft wat metingen verricht aan de dynamo, accu en stekkertjes. Niks geen piekspanningen of wat. Ook met relais 104/108 is niks mis mee (voor de zekerheid gecheckt). Geen gekke dingen gevonden dus (helaas) en na 2 heerlijke bakken koffie met een tip van ome Dirk naar huis.

De tip was om de bedrading in de koplamp te controleren. Eenmaal thuis ben ik begonnen met het demonteren van de koplampen en ben weer warmpjes binnen gaan zitten. Inmiddels heb ik de lampen er weer in zitten en denk dat één foto genoeg is voor het verslag. En een andere foto voor de ergernis.

Ik ga er vanuit dat dit het euvel was. Dit betreft de linker unit. Waar nooit een probleem was eigenlijk, tot deze week. De andere unit was ongeveer hetzelfde aan de hand, maar dan een klein scheurtje aan de achterkant van de draad, niet zichtbaar als je ondersteboven en omgekeerd je nek achter de unit manoeuvreert. Ik heb er twee nieuwe lampjes in gedraaid en we zullen zien hoe lang ze stand houden.

Tot overmaat van ramp gebeurde ook dit nog eens:

Gelukkig hebben we een klein magazijntje thuis :)

Oke oke oke...teasertje:

:angel:

www.vm-parts.nl

Remko

Hopen dat het nu opgelost is......

Sbv

Gisterenavond een zelfde iets gezien bij de 850 banaan waar R.Bijl mee was.

)()()sT

Man man, hier een teaser en op FB in vol ornaat ::)

;D

elianmars

Heb je er nou alweer eentje bij gekocht?  ;D

UserID6342

Denk wel dat je het nu gevonden hebt Rutger, toch die kabeltjes in de koplampen gaar :(  je kunt die stekker (waar je de buitenstekker met draad van de auto zeg maar opdrukt) een beetje voorzichtig eruit halen, dan kun je alle drie de kabels ineens vervangen.

Spin!

Zo dan...gisteren hectisch dagje gehad. Ik heb een V70N D5 gekocht en opgehaald en de zelfde dag Mr. Black verkocht en afgegeven. Deed me toch een beetje zeer om hem weg te zien rijden, maar gelukkig ga ik hem nog vaak zien, hij blijft op het forum.

En dan de D5, heerlijke auto! Black Sapphire, en 5 traps automaat, niet de geartronic. Airco en stoelverwarming was een vereiste en dat werkt. In combinatie met creme leder een fantastische verschijning, al zeg ik het zelf.

Foto's komen nog, het is hier nu Carnaval en ik ben nog te brak om een fatsoenlijke serie te schieten.
Nog een spoilertje en Thor velgen eronder en dan is hij af.

www.vm-parts.nl