WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Omdat de tijd niet stilstaat.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Spin!

vanmiddag bij een forumlid in de werkplaats geweest en deze heeft de storingen uitgelezen. Stonden er wel een aantal in. Codes weet ik zo niet, wellicht had ik die even moeten noteren  :eusa_wall: faal!

Mogelijk is het de TCV, wat inderdaad weer terug te herleiden is naar de vacuum motorsteun. Foutmeldingen zijn gereset en ik naar huis...alsof ik in een nieuwe V70 rijd! Reageert directer op gaspedaal en vermogen is volledig terug en het lijkt zelfs alsof de bak beter getimed schakelt (terwijl ik daar geen last van had).

Nu even afwachten tot de foutmelding weer terugkomt en dan weer uitlezen, dan kan ik gericht gaan aanpakken.

www.vm-parts.nl

Jeroentjuh

Heb je geen vacuümpompje? Kun je de motorsteunen zo even testen....

C.punTeR

Citaat van: Spin! op 26-08-2013 22:58:42
Citaat van: grijzev70tdi op 26-08-2013 22:51:24
Kun je hem uitlezen met vida?

Roken is normaal, dat doen ze allemaal wel een beetje. Moeten natuurlijk geen walmen worden.

Nee, heb geen Vida en kabel. Het zijn wel echt walmen, hij rookt in ieder geval meer met optrekken bij vermogensverlies dan normaal. Ik vraag me ook af wat er uit te lezen valt als het ding geen melding geeft.

Ben de reactie van C.punter even kwijt, maar ik dacht zelf ook even aan de LMM, maar kan het niet herleiden naar de 'zelfgenezing'.

Ik ben míjn eigen reactie ook kwijt ,  vast op een verkeerd knopje gedrukt  :eusa_wall:, maar ik dacht dus ook aan de LMM of een draadbreuk in die richting. Maar kijk dan vooral eens naar de massa verbindingen op de carrosserie in verband met de andere toevalligheden.

Groet..

Taranis

Citaat van: mehn op 27-08-2013 16:41:37
Citaat van: Taranis op 27-08-2013 09:43:36
8<
gok ik dat 1 of beide vacuumgestuurde motorsteunen lek zijn.
8<

Citaat van: Jeroentjuh op 27-08-2013 15:17:02
8<
Waarschijnlijk vacuümlekkage op één van de motorsteunen,
8<

Ik denk steeds dat ik in een foute B film terecht gekomen ben als ik dit lees...
Wie heeft dat in hemelsnaam bedacht? En nog erger: waarom?

Wie weet ik niet, maar wel waarom: om bij lage toeren de irritante trilling van de dieselmotor minder aan het interieur door te geven.

@ Spin: de TCV kost iets van 42 euro en bij de XC was 't een wereld van verschil na 360.000 km. Dat je bak beter schakelt zou kunnen als de adaptiewaarden gereset zijn. Een keertje olie verversen doet ook wonderen.

haasje

Er stonden meldingen in van de TCV, brandstofdruk (2x), LMM en nog een aantal andere die hier niets mee van doen hebben. Alle meldingen gewist en eerst maar eens afwachten wat er terug komt.

Spin!

Nou, de V70N loopt nogvll steeds probleemloos nadat Erwin de boel een reset heeft gegeven. Voorlopig ben ik blij.

Andere vraag, ik heb een 2 complete alarmsystemen liggen, guard I en II. Kan ik beide op de T-5R zetten of kan alleen de I en is de II te nieuw voor de T-5R?

www.vm-parts.nl

grijzev70tdi

Guard I kan zowiezo. Bij guard II weet ik niet waar de ontvanger zit
Grolsch, het klinkt al lekkerder

haasje

Mooi dat de problemen weg blijven in de N.

Beide alarmsystemen zijn in te bouwen, echter is de Guard2 een stuk makkelijker om in te bouwen, ze gaan alleen meer kapot (het relais)

Spin!

Vandaag de Banaan uit het stof getrokken. Sinds februari stil gestaan. U snapt allen, sleutel omdraaien, uitstappen, accubooster, instappen, sleutel omdraaien en starten!

Er kwam wel grijs/bruine rook door de luchtroosters (alle 5) de eerste 10-15 seconden. Wtf is dat? Iemand? Het rook naar verschroeide pijptabak en had de ventilator op stand 0 staan.

www.vm-parts.nl

The Volvoboy

Citaat van: Spin! op 06-10-2013 23:05:50
Vandaag de Banaan uit het stof getrokken. Sinds februari stil gestaan. U snapt allen, sleutel omdraaien, uitstappen, accubooster, instappen, sleutel omdraaien en starten!

Er kwam wel grijs/bruine rook door de luchtroosters (alle 5) de eerste 10-15 seconden. Wtf is dat? Iemand? Het rook naar verschroeide pijptabak en had de ventilator op stand 0 staan.

Volvo kwaliteit 8) 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Spin!

Het is bijna winter, dus tijd voor de wintersetup:

Inmiddels heeft de 440 ook een nieuwe eigenaresse gekregen. Maris wilde iets nieuwers, ik zeg prima. Je kan kiezen uit een S/V70 of een S/V40. X70 was te groot en te duur, S/V40 zijn even duur in houderschapsbelasting dus V40.

Het gaat dus goed in huize Spin, 3 Estates inmiddels. Ik heb tegenwoordig ook personeel:

Verder eigenlijk niks te melden...die Zweedse krengen blijven het gewoon doen. Ja...ik wilde de V40 in de garage zetten, maar daar staat de T-5R en ik kwam er vandaag achter dat de startonderbreking er niet vanaf gaat als er iets van laadspanning zit aangesloten op de accu. Weer wat geleerd.

www.vm-parts.nl

StefanCJ

Staat erg goed die Trexen onder de V70  :eusa_clap:

hertogjan6

staat geweldig die Trex!! kind kan de was doen  ;D leuke foto!
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

rogerV701998

Mooie winter set-up! :eusa_clap: