dieselpomp afstellen

Gestart door floortom, 02-10-2007 19:03:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjg

AVB,

Kijk even op je E-mail.

GJ

floortom

Ik ben vandaag bij ACL in Hasselt geweest. De brandstofpomp is inderdaad onsabiel en schommelt van -3 naar +5. Verder zijn de onderste 3 motorsteunen waarschijnlijk aan hun einde. Als ik alles laat repareren kost me dat 1500 euro excl! Voorlopig blijf ik lekker rijden totdat het te erg wod en dan kan ik nog altijd tot reparatie laten overaan.

Allemaal bedankt voor jullie bijdragen!

thuur

Die motorsteunen had ik wel verwacht ja.

Krijg je dan een nieuwe pomp?

Zijn er inmiddels geen revisiebedrijven wat een zgan. pomp kunnen leveren?


Gr ;)

floortom

ik ga nu op zoek naar een revisiebedrijf voor een prijsopgave en de steunen laat ik maken bij een vriend van me die een automaterialenzaak heeft. De steunen zouden ca. 100 euro p.st. kosten en zolang de auto goed blijft roffelen laat ik de pomp zitten. Wie weet rijdt ik misschien nog wel 20.000 km met deze pomp!

floortom

Ik ben vandaag even op en af geweest naar Utrecht (500 km). Hier zit een VOLVO die in de pre vut is en 30 jaar volvo ervaring heeft. Nadat alle onnozele zogenaamde VOLVO monteurs bij de dealers in NL en Belgie aan mijn auto geknoeid hebben had deze man in 1 oogopslag gezien waar het probleem zat! De laatste distributiewissel is gebeurt bij een soort autofit garage en deze hebben de stand van de tanden van distributie gemerkt met een rood verfstreepje. Dit is volgens de VOLVO man helemaal fout. Nadat de distributie gewisseld is moet dit heel secuur samen met de brandstofpomp opnieuw afgesteld worden op 100ste van millimeters. Er is dus helemaal niets mis met mijn brandstofpomp en het hele zaakje wordt hersteld samen met een lekkende askering en motorsteun. Het is dus de moeite waard geweest om naar Utrecht te rijden!

Ramon bedankt!!

gjg

Hallo floortom,

Heb je de werkzaamheden al laten uitvoeren ? Ik wil graag weten of de problemen nu verholpen zijn.

GJ

floortom

a.s. maandag met 99,9% slagingsgarantie, ik houd jullie natuutlijk op de hoogte! :eusa_boohoo:

kyro

Citaat van: floortom op 05-12-2007 22:17:12
a.s. maandag met 99,9% slagingsgarantie, ik houd jullie natuutlijk op de hoogte! :eusa_boohoo:

ben benieuwd !!

maar daarvoor, had je helemaal niet zover hoeven rijden hoor ;) :eusa_whistle:

floortom

Nou liefhebbers ik ben in Utrecht geweest en ben blij dat ik de trip gemaakt heb (en het in de toekomst zeker weer zal doen) Het verbruik is gedaald naar een gemiddelde van 6 ltr/100 en de auto gaat als een raket! Verder loopt hij mooi rond en lekker rustig. Ik vraag me af waarom bij de VOLVO dealers niet eerst navraag bij de klant wordt gedaan hoe het zit met de distributieriem maar ja....deze man geeft les aan INOVAM mensen en VOLVO monteurs in het westen van het land en wet waar de pijn zit, ook bij de dealers. De timingverschillen tussen krukas/nokkenas en pomp ware groot te noemen. Alleen nog even de vraag aan Kyro; waarom had ik niet zo ver hoeven te rijden? Ik heb verder van niemand bovenstaand advies gekregen om het eens te gaan zoeken bij de distr.riem, jammer dat je me deze raad dan ook niet eerder gegeven hebt!

uitgevoerde werkzaamheden;

-nieuwe rechter motorsteun
-nieuwe krukaskeerring
-alles afgesteld

floortom

Ik heb trouwens vandaag een 240 estate uit 1988 gekocht voor de  zomer en de nostalgie in stand te houden. Auto heeft 235000 gelopen en is van 2e eigenaar. Hier en daar beetje roest op bekende punten maar verder van binnen en buiten mooi (alleen de kleur...brandweerauto)

Ben123

Waar die vutters al niet toe in staat zijn
Groetjes Ben123(Ramon):)

OVE

Hallo Floortom, ik ben nieuw op dit forum en in het bezit van een V70 tdi met 330000 km. De motor loopt als een zonnetje, echter start hij de laatste tijd slecht. Van de week bij een Bosch service 5 nieuwe gloeiboegies laten monteren. Het starten gaat nu iets beter maar het houdt nog niet over. Zelf denk ik aan de brandstofpomp (uit alle tips op dit forum).
Zou ik dat adres in Utrecht van je mogen?

Groet Ove (michel)

TOHCIM

Ik hat tot voor kort hetzelfde probleem als OVE.
Heb alles gecontroleerd met name de gloeibougies, uiteindelijk was het, net zoals zo vaak, de pomp instelling.

Dus, helaas, op naar de dealer OVE...............

Groet tochim
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km