De snelste Volvo van dit forum

Gestart door V70rawd, 08-07-2003 18:23:22

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Hoezo? Misschien rijdt die ander wel net 245....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Eugene

Citaat van: Snellebaksteen op 18-12-2006 16:53:39
Hoezo? Misschien rijdt die ander wel net 245....

Of 280 en heeft ie net rechts ingehaald ;)

If it's not blown, it sucks...

DerWeis

Het is ook erg lastig om een stuk te vinden waar echt niemand anders rijdt, Maar het was idd verstandiger geweest om even af te remmen tijdens het inhalen, Maar het ging zo mooi! ;D
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

mastercoureur

Ik denk dat ik de snelste normale 850 T-5 heb teller plaat van 280 en hij tikt de 275 aan op de teller, ( alleen rica chip 275 pk gemeten en 406 nm ). Sedan ex zippo !! ( nog gewone 310 cc injectoren) , komen tzt 370cc in.

En dmv verlaging minder lucht weerstand  rvs uitlaat van voor naar achter klein einddempertje weinig tegendruk ( ivm turbo geen probleem ).
Verder Kn 57i kit met koeling buis netjes gemonteerd.

Nieuwe turbo orginele en intercooler orgineel , alle vacuum slangen vv.

17 inch wielen grotere omtreksnelheid meer m/s dan de teller aangeeft ivm dat de diameter groter is.

Groetjes Tim.

Ik heb nu een ovale eindemper via Marc hesselbet en ook dus de teller plaat mooi spul en grill met ruitjes zelf embleem gemonteerd deze week komt er nog een bestuurders kuipstoel van hem in met aangepast frame.

Laserblue

Citaat van: mastercoureur op 18-12-2006 18:38:54
Ik denk dat ik de snelste normale 850 T-5 heb teller plaat van 280 en hij tikt de 275 aan op de teller, ( alleen rica chip 275 pk gemeten en 406 nm ). Sedan ex zippo !! ( nog gewone 310 cc injectoren) , komen tzt 370cc in.

En dmv verlaging minder lucht weerstand  rvs uitlaat van voor naar achter klein einddempertje weinig tegendruk ( ivm turbo geen probleem ).
Verder Kn 57i kit met koeling buis netjes gemonteerd.

Nieuwe turbo orginele en intercooler orgineel , alle vacuum slangen vv.

17 inch wielen grotere omtreksnelheid meer m/s dan de teller aangeeft ivm dat de diameter groter is.

Groetjes Tim.

Ik heb nu een ovale eindemper via Marc hesselbet en ook dus de teller plaat mooi spul en grill met ruitjes zelf embleem gemonteerd deze week komt er nog een bestuurders kuipstoel van hem in met aangepast frame.

die doet 't 'm ;)

;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ludo

heb teller plaat van 280 en hij tikt de 275 aan op de teller,

hoeveel échte kilometers zijn dat?.  :evil:

Turbobiker

Citaat van: reneetje op 18-12-2006 15:41:36
Ben zelf echt niet vromer dan de paus hoor , maar om nu met 250 een andere auto in te halen , getuigd bij mij van een laag verantwoordelijkheids gevoel....... :-\

Nee, het is verstandig om 100 te gaan rijden op provinciale wegen. Tegenliggers rijden ook 100, dat maakt 200km/u verschil. Aardige klap als het fout gaat. Met 80 langs stilstaande auto's is misschien ook niet zo slim...

Goed vooruit kijken scheelt, je kunt al snel inschatten wat er voor je gaat gebeuren. En daarbij zijn Duitsers wel wat gewend wat snelle achterop-komers betreft, ze kijken meestal wel goed in hun spiegel en remmen eerder af dan dat ze 'm voor een andere auto zetten (in tegenstelling tot veel Nederlanders...)
De Tussenpaus

FGG

Citaat van: Turbobiker op 18-12-2006 19:37:25
Citaat van: reneetje op 18-12-2006 15:41:36
Ben zelf echt niet vromer dan de paus hoor , maar om nu met 250 een andere auto in te halen , getuigd bij mij van een laag verantwoordelijkheids gevoel....... :-\

Nee, het is verstandig om 100 te gaan rijden op provinciale wegen. Tegenliggers rijden ook 100, dat maakt 200km/u verschil. Aardige klap als het fout gaat. Met 80 langs stilstaande auto's is misschien ook niet zo slim...

Goed vooruit kijken scheelt, je kunt al snel inschatten wat er voor je gaat gebeuren. En daarbij zijn Duitsers wel wat gewend wat snelle achterop-komers betreft, ze kijken meestal wel goed in hun spiegel en remmen eerder af dan dat ze 'm voor een andere auto zetten (in tegenstelling tot veel Nederlands...)

Mee eens. Ook met het verhaal van de Duitsers. Prima gedisciplineerd volkje welke in bovenstaande gevallen meestal prima rekening houden met het snelheidsverschil en vaak de (veel) snelleren rustig voor laten gaan ten koste van hun eigen snelheid.  :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

JCviggen

Alleen jammer dat de omtrek van de banden meestal kleiner ipv groter wordt ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mastercoureur

JC viggen ik denk het niet als je 15 inch hebt en bv 205 /55/15  en ik heb
215/ 40/ 17 en de 1e diameter in mm is 55cm en de 2e 60cm is de 2e toch echt groter.

Een grotere inch maat en een plattere band hoeft niet te duiden op een kleinere diameter integendeel hij vult beter de wielkassen dan mijn winterwielen van
205/50/16 dus??

En 275 op de teller is ongv 260 op GPS.

Ik mis alleen een grotere eindvertraging op mijn versnellingsbak misschien een van een diesel erop zetten meer koppel en minder toeren dus hogere eindsnelheid.
Betekend nog een hogere top.

Rica chip is ok op 98 rijden loopt als een zonnetje , en die powercommander die erop zat was rommel waar kwam dat vandaan zeg 300 PK ha ha ik had 192 laten meten liep echt beroerd en nu heb ik 275 echte pk's en 406 nm hi hi.

En het sierstukje is gewoon mooi nieuw in omloop en nee door een sierstukje krijg je geen pk's meer als je dat soms dacht.

JCviggen

Citaat van: mastercoureur op 18-12-2006 20:33:45
JC viggen ik denk het niet als je 15 inch hebt en bv 205 /55/15  en ik heb
215/ 40/ 17 en de 1e diameter in mm is 55cm en de 2e 60cm is de 2e toch echt groter.

205/55/15 is niet de standaardmaat voor je teller. Ik rij met 215/45/17 wat 3.5% meer omtrek is dan die van jou, en bij 200+ kmh overdrijft de teller nog lekker.

215/40/17 is 1.2% kleiner dan de standaard maat op een 850 T-5. Je teller overdrijft dus meer dan met standaard 16" band.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

LOL...

Ik denk niet dat je JC iets over banden hoeft te leren ;)

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Pssst, mister Mastercoureur, stel je even voor in het juiste topic. En misschien is het nuttig eerst even wat topics door te lezen over de verhoudingen hier qua snelle auto's en qua kennis die bij bepaalde personen en in het algemeen aanwezig is. Je vertelt namelijk niet heel veel nieuws (zonder je nu meteen te willen beledigen) ;)

En helaas, met 260 kom je er echt niet...  :eusa_whistle:
De Tussenpaus

Emiel

CiteerEn helaas, met 260 kom je er echt niet... 

Nope.... :evil: