Lege Accu - kapotte accu, lekstroom? Een handleiding.

Gestart door llinssen, 15-12-2007 15:05:37

Vorige topic - Volgende topic

mevita

dat is verschillend, hij start normaal goed alleen hoe meer tijd hoe leger de accu wordt na een korte nacht doet hij het wel maar laat ik hem bijv. een dag staan start hij niet, had ook lekstroom gemeten bij de zekering van de sigare aansteker deze al verwijderd hierop zit ook m,n klokje,electr cabriodak,radio, sigare,aangesloten. soms heb ik ook ik rij zet hem stil wil daarna bijv.half uur weg ook leeg en niet starten dit was als ik die zekering van de sigareaansteker erin liet,

gr mevita

rovelra

Meet eens tussen plus klem in hoeveel ie leeg trekt ( ampere op multimeter instellen)
Mag max 0,3 A zijn

razorx

De lekstroom moet echt nog lager zijn. Zie ook de eerste post.
Zelf kom ik op iets minder dan 0,05A.
Dan stuk voor stuk de zekeringen er uit, de lekstroom over de plek waar de zekering zat meten en op naar de volgende.

mevita

hij had op een nacht 0.7 volt weiniger, hoeveel ampere is dat dan?
de zekeringen en relais binnenin heb ik allemaal al eruit getrokken gehad, bij die van sigareaansteker werd het minder, die is nu permanemt eruit maar toch nog lekstroom, het enigste wanneer m,n meetlampje uitgaat is als ik op de min pool van accu en de losse min accuklem een kabeltje houdt, zou het misschien aan de accuklem liggen dan?

gr mevita

thuur

Sja, 0,7 Volt... Dat kun je zo niet zeggen. Allereerst moet de accu minimaal een half uur stabiliseren. Daarbij zakt de spanning altijd. Staat volgens mij allemaal al in dit topic.

Gr ;)

Peter14

"Je kunt zelf uitrekenen hoe lang de auto kan blijven stilstaan bij 0,1A verbruik. Als je de auto langer dan dat niet nodig hebt moet je misschien een fiets, taxi of OV overwegen." (Thuur in 2008..). Tip van een motor rijder: koop een druppellader (€ 9,95 bij de Lidl) zet deze permanent op de accu en je hebt nooit een probleem met starten. (Ook handig als je voor een paar maandjes voor je werk weg moet naar het buitenland).

Frankmeijers

Is het logisch dat bij het intrappen van de koppeling de accuspanning daalt? Volgens mijn aftermarket boordcomputer zakt deze af en toe weg naar ongeveer 10 volt bij intrappen koppeling. Na een a twee seconden stabiliseert de spanning dan weer.

thuur

Citaat van: Frankmeijers op 22-12-2011 09:54:04
Is het logisch dat bij het intrappen van de koppeling de accuspanning daalt? Volgens mijn aftermarket boordcomputer zakt deze af en toe weg naar ongeveer 10 volt bij intrappen koppeling. Na een a twee seconden stabiliseert de spanning dan weer.

Is dat een 100% 1-op-1 relatie?

Als je de koppeling intrapt dan ontlast je de motor en zal deze makkelijker draaien. Het toerental kan iets toenemen. Als je dynamo echter op zo'n minieme verandering reageert dan verwacht ik dat er niet veel van je koolborstels over is.

Bovendien, als je ooit (behalve bij starten of alle verbruikers aan) minder dan 12,6 V op je meter ziet dan is je accu al niet meer vol en heeft je dynamo dus al geruime tijd niet meer bijgeladen...... :eusa_shifty:

Gr ;)

skibber54

Ik heb vorig jaar ook diverse keren met een lege accu gestaan kon het niet vinden,hebben hem later doorgemeten en jawel hoor dader gevonden het lampje van het handschoenen kast bleef branden ondanks dat hij gesloten was ( lampje eruit gehaald en het probleem was opgelost)

RuudK

Mijn probleem met de tdi: vorige maand een nieuwe accu, half jaar geleden de dynamo 'vervangen' bij estate services geen lekstroom volgens garage en toch sta ik weer stil.

Ik ben nu al een hele tijd erg blij met mn oude volvo en hoe het rijdt (mijn fijnste auto ooit) maar ik begin het nu wel heel erg zat te worden hoor.

Ik heb een bedrijfje en kan NIET zonder auto en moet er zeker van zijn dat hij het doet.. altijd.

Ik vrees dat het nu met nog net geen 5 ton toch een pakje gaat worden en dat ik een andere ga zoeken.....

OF iemand hier moet een geweldige tip hebben want ik kan morgen niet weer de wegenwacht bellen...  :o :-[ :'( :'(

thuur

Citaat van: RuudK op 02-02-2012 17:45:51
Mijn probleem met de tdi: vorige maand een nieuwe accu, half jaar geleden de dynamo 'vervangen' bij estate services geen lekstroom volgens garage en toch sta ik weer stil.

Ik ben nu al een hele tijd erg blij met mn oude volvo en hoe het rijdt (mijn fijnste auto ooit) maar ik begin het nu wel heel erg zat te worden hoor.

Ik heb een bedrijfje en kan NIET zonder auto en moet er zeker van zijn dat hij het doet.. altijd.

Ik vrees dat het nu met nog net geen 5 ton toch een pakje gaat worden en dat ik een andere ga zoeken.....

OF iemand hier moet een geweldige tip hebben want ik kan morgen niet weer de wegenwacht bellen...  :o :-[ :'( :'(

Wat betekent "vervangen tussen haakjes"?

Tja, kan tal van oorzaken hebben.. Lekstroom, korte stukken, "ff starten om te kijken of ie het nog doet" (=accukiller), ...

Gr ;)

RuudK

Ik denk ook lekstroom maar garage waar ik het liet doormeten (ik ben erg niet autotechnisch) zei dat niet het geval was. Accu komt van de oplader 24 uur op normaal laden en na 4 keer een paar seconde draaien is het alweer klaar.

Korte stukken komen uiteraard ook voor maar ik rij vaak 200 km per dag (paar keer per week)
vervangen tussen haakjes is dat er geen nieuwe maar een ruil in gegaan is (ook al was er een gereviseerde gevraagd)

thuur

Citaat van: RuudK op 02-02-2012 19:22:31
Ik denk ook lekstroom maar garage waar ik het liet doormeten (ik ben erg niet autotechnisch) zei dat niet het geval was. Accu komt van de oplader 24 uur op normaal laden en na 4 keer een paar seconde draaien is het alweer klaar.

Korte stukken komen uiteraard ook voor maar ik rij vaan 200 km per dag (aar keer per week)
vervangen tussen haakjes is dat er geen nieuwe maar een ruil in gegaan is (ook al was er een gereviseerde gevraagd)

Dynamo kun je nu dus niet uitsluiten... Laadt ie ook voldoende bij als je een aantal verbruilkers aanzet?

Gr ;)

RuudK

ja als ik eenmaal gestart heb en een stukje rondgetuft heb dan start hij weer als een trein, airco, stereo en lichten staan altijd aan.

Zodadelijk maar weer een keer de ww bellen..

850T5 Fotograaf

Bedankt voor de nuttige handleiding. 850 T5 uit 1995 net ingereden (265d km). Inderdaad 3 dagen stil, ondanks nieuwe accu. Ook stekker van klok eruit gehaald (kostte me € 600 arbeidsloon omdat het dashboard open moest)...niets geholpen. Alarm uitgeschakeld. Achteruitrijgeluidje (vorige eigenaar) eruit... Ik rijdt al sinds 2000 in deze auto, maar laatste jaar was een drama.

Ander euvel: auto stottert. Gebruik benzine oct 98 en regelmatig bij Shell of andere A-segment aanbieders. Benzine met reinigingstoevoeging baadt ook niet. Hij is zelfs een aantal keren spontaan afgeslagen als ik afremde voor een bocht (echt gevaarlijk: achteropkomend verkeer denkt door te kunnen rijden als het licht op groen staat...). Gelukkig tot-nu-toe goed gegaan. Rijdt ca 6500 km (alleen zakelijk) met deze auto: wat kan ik doen? Andere auto kopen? Of is er nog toekomst? Gebruikt geen olie...motorblok gaat nog wel 1mln km mee verwacht ik...

De off. Volvo dealer geeft aan dat het ook het relais van de airco (ECC ooit) kan zijn. Kan ik dat zelf als a-technicus?