Gurt met roffel 20v estate uit eind '93

Gestart door Gurt, 17-12-2007 00:19:06

Vorige topic - Volgende topic

Gurt

Hallootje!

Ben sinds afgelopen zaterdag de nieuwe eigenaar van een GLT Estate 20v uit '93. Had eigenlijk gezworen geen Volvo te kopen omdat mijn hele familie er al in rijdt. Bij een familiefeestje lijkt het wel open-dealer-dag. Maargoed, met de 2e kleine op komst toch ook gezwicht voor ruimte, degelijkheid, veiligheid en toch nog wat PK's onder je eieren... En dat voor weinig! Ook een ouwetje genomen zodat hij eind volgend jaar lekker op de BV kan en dus alle kosten (die ongetwijfeld gaan komen) prima zakelijk kan nemen en daarbij nauwelijks bijtelling krijg.

Jullie horen het al: allemaal functionele en rationele redenen voor deze aanschaf. Het is en blijft natuurlijk een vierkante koektrommel, maar als ik af en toe naar buiten kijk, dan heeft hij toch wel iets bijzonders! Dit is vloeken in de kerk natuurlijk, maar wellicht dat ik met een paar maanden en wat kilometers achter mijn kiezen ook helemaal om ben en elk weekend sta te poetsen. We gaan het zien! ;)

Eerst nog even de voorruit laten polijsten, want dat lijkt wel een spinneweb, daarna aan de gang met gekookte lijnolie voor de bumpers en zijstrips en vervolgens een polijstsessie op de achterlichten met wat koperpoets. Ja ja... Ik heb al wat tijd op dit forum doorgbracht vandaag en gisteren, dus weet nu hoe ik dit blikkie weer kan laten glimmen. ;D

Meteen twee vragen (wellicht verkeerd gepost, maar ben nu toch bezig), heeft iemand ervaring met het laten polijsten van de voorruit en weet iemand een adres hiervoor in de buurt van Amsterdam?
Weet iemand een goed adres voor een bagage afdekhoes (nieuw of 2e hands)?

Thanks en tot later!
Gurt

thuur

Hallo Gurt en welkom op het forum der koektrommels :D

We zien graag een fotootje tegemoet van je functionele auto. Vwb de vragen, als je deze stelt in de daarvoor bestemde rubrieken kun je meer reacties verwachten dan in je voorsteltopic ;) Na 10 enigszins zinvolle posts wordt het advertentieboard ook zichtbaar voor je. Plaats daar gerust je oproep, al is zo'n rolhoes uiteraard een gewild object.

Gr 8)

rifwachter

welkom op het forum !

gefeliciteerd met je GLT

ben benieuwd naar de foto's.

gr. rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Gurt

Heb zelf nog een foto's kunnen maken, want ik heb de auto nog niet omdat hij nog door de APK moet en een beurt krijgt, maar hier de plaatjes die op de site van de dealer stonden.

De kleur is niet mijn favoriete keuze, maar soms heb je het nou eenmaal niet voor het uitkiezen als je niet veel wil uitgeven.

groeten,
Gurt

FGG

Citaat van: Gurt op 17-12-2007 00:19:06
...heeft iemand ervaring met het laten polijsten van de voorruit...

Dat wilde ik nu net aan jou vragen... :eusa_whistle:

Citaat van: Gurt op 17-12-2007 00:19:06
Weet iemand een goed adres voor een bagage afdekhoes (nieuw of 2e hands)?

Nieuw zou je Estate-services eens kunnen proberen.

Citaat van: Claudia op 17-12-2007 07:45:39
Jij hebt nog wat 'So you wanna be a Roffelaar'-lessen nodig, zo te lezen.

Roffelen for Dummies, misschien? ;D

Welkom op 't Forum, Gurt.

Het is al wel een MY94, zie ik. I.e. Nieuwe bumpers, oud interieur.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

fbm

Welkom, nou ik vind het wel een mooie kleur!

Gurt

Ha FBM,

Je hebt gelijk ook trouwens! ;D Het is een prachtwagen en ik moet niet mekkeren  :eusa_naughty:

Groet,
Gurt

FGG

Citaat van: Gurt op 17-12-2007 09:44:19
De kleur is niet mijn favoriete keuze, maar soms heb je het nou eenmaal niet voor het uitkiezen als je niet veel wil uitgeven.

Onyx is ook niet mijn favoriet, zeker niet op een sedan. Maar de rest van de auto maakt veel goed. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Gurt

Ha FGG,

Ik ga zatedag mijn voorruit laten polijsten in Zoetermeer. Kost 45 euries bij GlasGarage en ik laat wel even weten wat het resultaat is.

Grtn
Gurt

MichielMaas

Ziet er tof uit,  heel veel plezier ermee ook hier op het forum. zelf ook net hier aangesloten. Veel bruikbare info.  :eusa_clap:

Vertigo

Mooi koekblik Gurt!

Een Alter-2 in Onyx green zie je niet veel.

Wees er maar zuinig op en zorg dat dat koekblik een fijne roffel blijft.

Gr.

Jens

Turbobiker

Mooie wagen Gurt. En welkom hier. Je hebt ook helemaal gelijk, zo een ding is ook maar een gebruiksvoorwerp.

Maar wel een hele lekkere ;D

En het lijkt wel of het forum opeens overstroomt met Amsterdammers... :eusa_think:
De Tussenpaus

Grijze Baksteen

HeeRRRRRRlijk die 5 cilinder!!!

killerbee

Welkom hier Gurt.

En veel plezier met je roffel

Ludo

welkom Gurt.

Citaat van: Turbobiker op 17-12-2007 20:03:36
En het lijkt wel of het forum opeens overstroomt met Amsterdammers... :eusa_think:
oei, straks is het forum weg...  ;D