tip ... met stip ( rechtsvoor ! )

Gestart door Prindle, 19-12-2007 22:41:58

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Vulk op 24-12-2007 14:43:32

Ps: het voertuig staat op Duitse vervoersplaten, maar als er een serieuze persoon langskomt en ik eerst mijn geld krijg zal ik de nodige inspanningen doen om hem op Belgische platen te zetten.

dat is dom als je het mij vraagt.
hij gaat dus eerst nog BIV betalen om hem te verkopen.
dit betekent dus een meerprijs van zo'n 1500 euro bij aankoop, en als koper moet je dan nog eens 1500 euro BIV betalen.
:eusa_wall:

Vulk

Citaat van: Ludo op 24-12-2007 15:02:34

Ps: het voertuig staat op Duitse vervoersplaten, maar als er een serieuze persoon langskomt en ik eerst mijn geld krijg zal ik de nodige inspanningen doen om hem op Belgische platen te zetten.

dat is dom als je het mij vraagt.
hij gaat dus eerst nog BIV betalen om hem te verkopen.
dit betekent dus een meerprijs van zo'n 1500 euro bij aankoop, en als koper moet je dan nog eens 1500 euro BIV betalen.
:eusa_wall:

Die betaal je sowieso als je hem koopt als Belg. Als je hem als Nederlander koopt zal hij hem niet op Belgische platen zetten en dan betaal je ook de BIV niet. (Denk ik).

seloopi

De vrije vertaling van de advertentie. Vergeef mij enkele typfouten:

Goeiedag
Ik verkoop mijn Volvo die een ongeval heeft gehad. Hier volgt de volledige beschrijving van de wagen. Ik verkoop de wagen in één geheel en niet in onderdelen. Het heeft geen zin om een aanbod te doen. Hij wordt verkocht aan een kenner  van het merk. Er is een mogelijkheid om hem te herstellen ( zie foto), de airbags zijn niet geraakt (ze zijn niet afgegaan), zowel links als rechts. De motor loopt direct. De mechanica is niet geraakt, de airco werkt. Opgepast, doe een redelijk voorstel aub!.

Kmstand: 156k
1ste ingebruiksname: september 96
Brandstof: benzine
Vermogen: 272pk
automaat
Kleur: donkergrijs metallic

Uitrusting van de wagen:
Abs, airbag bestuurder en passagier, zijairbags, alarm, anti-startsysteem, trekhaak, airco, stuurhulp, mistlichtgen, velgen, boordcomputer, radio cassette/cd, cc, lederen interieur, stoelverwarming, open dak, centrale vergrendeling, electrische ramen.

Andere details betreffende de wagen:

Type: 2dehandswagen
Staat: 2dehands
Carrosserie: estate
Cylinderinhoud: 2.3l
5 versnellingen
5deuren
5 cylinders
5 zitplaatsen.

Voertuigbeschrijving door de verkoper:
Volvo 855 estate 2.3turbo R 1200 gelimiteerde versie. Full options, originele staat. Hij mankeert enkel gps, xenon-verlichting en parkeerhulp. Heeft CC, boordcomputer, verwarmde zetels zowel vanvoor als vanachter, 4 elektrische ramen, telefoon en dergelijke. Showroomstaat voor de kenner. Zoals u ziet is de wagen betrokken geraakt bij een ongeval. Het is een familiewagen met een zeer sportief karakter. Geen inruil, enkel voor de kenner van het merk. Extra foto's mogelijk via email. Mogelijkheid om hem per opbod te kopen, maar het moeten serieuze biedingen zijn natuurlijk.

Ps: het voertuig staat op Duitse vervoersplaten, maar als er een serieuze persoon langskomt en ik eerst mijn geld krijg zal ik de nodige inspanningen doen om hem op Belgische platen te zetten. Indien hij naar het buitenland vertrekt, doe ik geen extra inspanningen. Het onderhoudsboekje is volledig en up to date. De rest van het voertuig is in een perfecte staat en goed onderhouden. Deze Volvo rivaliseert gemakkelijk de audi S3, de golf VR6, de Honda integra, de mercedes 19e 2.5 16v etc... Een 2dehandswagen om te grijpen,de turbo's zijn niet dik gezaaid.

Dit is de beschrijving zoals hij nu is. Ik heb geen zin in een koper die voor verrasingen komt de staat, ik verkies om eerlijk te zijn.
Meer info kan verkomen worden via email.

Ik heb ook andere carroserie-onderdelen, mistlichten, xenon-verlichting,kappen, deuren,nieuwe en 2dehandsbanden in verschillende maten en van verschillende Duitse merken vanaf 1998. Je kan het altijd vragen en misschien heb ik wel wat u wil. (mercedes, bmw, audi, vw, opel, mini...). Ik heb ook nog enkele carrosserieonderdelen van franse, nieuwe modellen. Ik tint ook ramen en ik herstel alle carrosserieschade van wagens + herlakken tegen een goede prijs.

De koper moet de wagen komen halen, geen levering.
Bellen na 20u30, regio Brussel. Nieuwsgierig en geÏnteresseerd? Zich melden aub

Bedankt Vulk voor de vertaling en Daf46 voor de aanvulling.

seloopi

Citaat van: Vulk op 24-12-2007 15:05:01

Die betaal je sowieso als je hem koopt als Belg. Als je hem als Nederlander koopt zal hij hem niet op Belgische platen zetten en dan betaal je ook de BIV niet. (Denk ik).

Ik neem aan dat die BIV niet betaald hoeft te worden als de wagen niet in Belgie op kenteken gezet wordt.

seloopi

Citaat van: Vulk op 24-12-2007 15:00:43

Dacht al da t er daar iets niet klopte. En nonde, waar haal ik die handbak.

Maar wat is hier nu hetbekende addertje onder het gras?   :eusa_think:

Vulk

Citaat van: seloopi op 24-12-2007 15:41:51

Maar wat is hier nu hetbekende addertje onder het gras?   :eusa_think:

Geen denk ik. Hier in België zijn er al weinig mensen die een benzinewagen willen kopen met soortgelijk vermogen. En al zeker niet als hij serieuze schade geleden heeft. Ik denk dat je die wagen voor een 1500euro wel meekrijgt.

Ludo

Citaat van: seloopi op 24-12-2007 15:40:42

Ik neem aan dat die BIV niet betaald hoeft te worden als de wagen niet in Belgie op kenteken gezet wordt.

nee dan niet.
je blijft wel met de BPM zitten, dat is dan ongeveer hetzelfde bedrag.  ;D (of wellicht méér)

seloopi

Citaat van: Ludo op 24-12-2007 16:23:02
Citaat van: seloopi op 24-12-2007 15:40:42

nee dan niet.
je blijft wel met de BPM zitten, dat is dan ongeveer hetzelfde bedrag.  ;D (of wellicht méér)

Bpm heeft altijd een ondergrens van rond de 1400,- euro. Maar met tegenbewijs kan dat minder zijn.  ???

seloopi

Citaat van: Vulk op 24-12-2007 15:43:50
Citaat van: seloopi op 24-12-2007 15:41:51

Maar wat is hier nu hetbekende addertje onder het gras?   :eusa_think:

Geen denk ik. Hier in België zijn er al weinig mensen die een benzinewagen willen kopen met soortgelijk vermogen. En al zeker niet als hij serieuze schade geleden heeft. Ik denk dat je die wagen voor een 1500euro wel meekrijgt.

Ik las aan het begin van deze topic dat er een 'voorgeschiedenis' aan deze auto zou zitten. Hij zou namelijk op enkel Franstalig forums bekend (wellicht berucht) zijn. Iemand enig idee?

Vulk

Hjj is verkocht!!!

Iemand van hier?

seloopi

Citaat van: Vulk op 26-12-2007 12:28:50
Hjj is verkocht!!!

Iemand van hier?
Ikke nie.
(en dat was eigenlijk wel de bedoeling)  >:(

Mocht het iemand van hier zijn, dan hoop ik dat ie er een mooie fotoreportage van maakt.

Ludo

Citaat van: seloopi op 26-12-2007 13:03:05
Citaat van: Vulk op 26-12-2007 12:28:50
Hjj is verkocht!!!

Iemand van hier?
Ikke nie.
(en dat was eigenlijk wel de bedoeling)  >:(

dit was voorspelbaar hoor.
bellen zei ik nog...

seloopi

Citaat van: Ludo op 26-12-2007 13:24:18
dit was voorspelbaar hoor.
bellen zei ik nog...

I know.. maar de kerstdagen gooiden roet in het eten.
Maar weer verder zoeken..

seloopi