Anti diefstal tips topic (ADT)

Gestart door cas, 20-12-2007 23:20:45

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Citaat
Ik heb weleens vaker allerlei tips en hints gegeven op dit gebied en wilde daar desnoods wel wat aandacht aan besteden in een topic maar echt response is daar nooit op gekomen dus zo belangerijk is het schijnbaar niet.

Agossie... wil je een lollie  ?
;D  ;D

Dat soort dingen gaat pas bij mensen spelen als het dichtbij komt, net zoals levensverzekeringen en uitvaartverzekeringen.
Ben daar zelf uiteraard niet anders in.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Citaat van: Emhavee op 21-12-2007 17:11:56
Citaat van: Turbo-Geek op 21-12-2007 16:26:49
Ik heb weleens vaker allerlei tips en hints gegeven op dit gebied en wilde daar desnoods wel wat aandacht aan besteden in een topic maar echt response is daar nooit op gekomen dus zo belangerijk is het schijnbaar niet.

waar dan??? ben wel benieuwd!

Hier soms?

Citaat van: Turbo-Geek op 15-12-2007 22:45:06
Houd toch op, denk je dat dievengilde dit niet weet ? Dat is hun "werk" en die weten 100x zoveel dan wij bij elkaar weten.
Bovendien zijn het geen technische 'hoogstandjes' die ik hier vertel. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om zoiets toe te passen of te verzinnen.

Je moet dit soort informatie vooral NIET aan de mensen vertellen en lekker geheim houden, dan blijft tenminste alles bij het oude en zal men dus kwetsbaar blijven, men noemt dit STRUISVOGEL politiek :eusa_whistle:
Ik hoop dat dit sommige mensen aan het denken zet en middels simpele oplossingen kan je het bovenstaande voorkomen.
Wil daar in een topic best over uitwijden.

--
Autogas Inside . . .

Turbo-Geek

Ik zal wel wat pointers in een NIEUW topic in het alarm gedeelte (techniek) zetten, dit topic hoort meer thuis in het Off Topic gedeelte mijn inziens.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

cas

Citaat van: Turbo-Geek op 21-12-2007 18:23:19
Ik zal wel wat pointers in een NIEUW topic in het alarm gedeelte (techniek) zetten, dit topic hoort meer thuis in het Off Topic gedeelte mijn inziens.

:eusa_wall: doe nou hiehier!!! hier zitten we erop te wachten!! zo "off" is het niet, het is actueel en gaat iedereen aan, en ook over een paar maanden of een jaar kan het iemand helpen, met of zonder roffel, moet het toch in het Off topic, dan doet de MOD dat wel. t is geen youtube filmpje  ;D  niet zo negatief. of je moet PERsÉ je eigen topic willen openen.

Go-aahet!  :eusa_shifty:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Citaat van: Claudia op 21-12-2007 20:38:34
's avonds relais 103 eruit halen....
Of wisselen voor een goed rot exemplaar !  :evil:
Kun je ze een paar km verder weer in elkaar meppen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 20-12-2007 11:20:10
Ik zie een enorme kans voor Relais 103, als extra startblokkering...

Ik dacht aan een 103 met iets extra's, een code oid...
--
Autogas Inside . . .

cas

Citaat van: elmarconi op 21-12-2007 20:47:03

geeft dat geen foutmelding die gaat blijven hangen in het systeem? maar geen slecht idee overigens.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

The Saint

Citaat van: thuur op 21-12-2007 11:20:12Of je neemt de homokineten mee de stad in :D

Naar een homokinetenbar  ;)

Aux-serieux: let op waar je de auto parkeert. Thuis heb je daar niet veel invloed op, tenzij je wilt verhuizen. Maar als je ergens anders bent: zorgvuldig een plekje zoeken, en niet op de eerste 'de beste' plek zetten.
Dit verkleint de kans op diefstal, maar ook op vandalisme en per ongeluk toegebrachte schades.

Geen garanties, maar het helpt wel (denk ik).

No shirt no shoes, no pinball

Joris_Scholte

Citaat van: The Saint op 21-12-2007 20:52:35
...
Aux-serieux: let op waar je de auto parkeert. Thuis heb je daar niet veel invloed op, tenzij je wilt verhuizen. Maar als je ergens anders bent: zorgvuldig een plekje zoeken, en niet op de eerste 'de beste' plek zetten.
Dit verkleint de kans op diefstal, maar ook op vandalisme en per ongeluk toegebrachte schades.

Geen garanties, maar het helpt wel (denk ik).
Dat denk ik ook. E. wordt er af en toe helemaal gek van, als ik de ene na de andere parkeerplaats voorbij rij, omdat ik m daar niet prettig vind staan.

thuur

Citaat van: The Saint op 21-12-2007 20:52:35
Citaat van: thuur op 21-12-2007 11:20:12Of je neemt de homokineten mee de stad in :D

Naar een homokinetenbar  ;)

;D ;D ;D

Citaat van: elmarconi op 21-12-2007 20:47:03

:eusa_think: Dat is nog eens een idee :D

Gr 8)

Turbo-Geek

Op veler verzoek  ;D

Claudia geeft een leuke tip, het is namelijk VRIJ simpel en relatief snel te realiseren om bijv een bepaalde zekering te saborteren. Er zijn zat zekeringen die iets aansturen die ZONDER die zekering niets doen.
Natuurlijk is een missende zekering zo gevonden dus wat je kan doen is de zekering naar keuze eruit halen en direct op de accu aansluiten en die bewust laten doorfikken.
Die stop je dus op zijn plek als je de auto achterlaat en een zekering die doorgebrand is is niet eenvouding op te sporen als ze van de zijkant moet bekijken. (ze zullen dus alle zekeringen moeten langslopen, dat kost tijd)
Niet iets wat je ff in 30 seconden doet in het donker op straat. Een missend Relais of zekering is sneller opgespoord maar een relais te vaak loshalen is niet altijd even fijn terwijl een zekering simpeler gaat.
Natuurlijk een goed exemplaar van de zekering op zak hebben en de zekering trekker verwijderen.
Dit is een voorbeeld van een simpel trucje om het iets lastiger te maken. Net zoiets als de Bobine-verdeler kabel los te halen en mee te nemen als je in een buurt parkeert die je niet aanstaat. Natuurlijk niet iets om 3x per dag te doen want dan is het te lastig en gaat die kabel naar de K......

Dieven gaan uit van een standaard situatie en zodra die verandert en ze stuitten op tegenstand gaat men vaak niet verder (tenzij ze lange tijd ongestoord kunnen klooien).

Maar goed, wat is The Key voor een goede beveiliging ? Je moet zorgen dat eerst de basis klopt !
Wat is dat dan ?

Zie hier mijn 10 Golden rules:

1- Een FATSOENLIJK alarm systeem aanschaffen (inbouwen of laten inbouwen). Met alle respect maar een fabrieks alarm is nauwelijks een alarm. Ik heb dit eerder uitgebreid verteld en bied niets anders dan schijnveiligheid in het geval van semi-pro dieven.
Geef gewoon eens wat centen uit voor iets goeds en daarbij heb je vaak ook allerlei extra luxe die je meteen kan benutten indien je dat leuk vind (turbo timer, channel control, auto lock, remote start, etc etc).

2- Folie aanbrengen (hoeft NIET donker te zijn, en dus totaal onzichtbaar indien gewenst). Het duurt soms minuten voordat je erdoorheen bent en dus moeite genoeg om de meesten te vertragen. Scheelt ook qua veiligheid bij een aanrijdind oid waarbij glas niet alle kanten op vliegt.

3- Sloten verwijderen, het portierslot wordt toch nauwelijks gebruikt (CV) en het werkt wederom extra vertragend. Je kan het slot op de klep houden indien de accu het laat afweten. Wil je het foolproof maken moet je wel de CV schakeling op het klepslot los koppelen.
Op die manier is na het forceren van dat slot het wel mogelijk de auto te betreden maar wederom is het een stuk lastiger, zeker als je als dief erop rekent het slot te forceren en het portier ff snel open te maken.

4- De sirene verstoppen en/of voorzien van een 'kooi' waardoor sabotage en/of het snel verwijderen van de sirene erg lastig is. Tevens laten aansluiten op de claxon. Een pulserende claxon maakt meer indruk dan welke sirene dan ook tegenwoordig.

5- In het interieur op een lastige plek een 'piezo' sirene plaatsen. Een goedkope piezo sirene van Elro (merk) van een huis alarm voldoet PRIMA !
Je blijft NIET in de auto zitten en je gaat ff lekker de zaak omleiden als zo'n ding staat te loeien met die irritante hoge toon. Zoiets kost 15 euro ofzo.

6- Koop een motorkap slot, dit is een soort kabel die je kan in en uitrekken mbv een ingebouwd slot. Het is wel lastig die door het schutbord te plaatsen en waarschijnlijk zal je een apart gat moeten maken maar als ie zit dan krijg je de motorkap NIET open zonder de speciale sleutel.
Het sluit zit dan mooi in de buurt van je motorkap handle en is niet eenvoudig te forceren door de constructie en de flexibele kabel waar hij in zit.

7- Een (extra) startonderbreker is zo te maken als je wat verstand van electra hebt, je kan dan bijv. mbv de aansteker een leuke 'start' knop maken. Op die manier heb je een onopvallende schakelaar die je ook makkelijk kan meenemen (natuurlijk verliest ie zijn normale aansteker functie)
Onderbreek eens wat anders dan de gebruikelijke punten. Bijv de starter onderbreken is opzich een lachertje want je kan vrijeenvoudig die motor rond laten gaan mbv 1 kabel of zelfs een goed geisoleerde lange schroevendraaier. Bij sommige auto's is die startmotor doodeenvoudig te bereiken en dus te manipuleren. 3 punten is doorgaans genoeg om de meeste dieven langetijd bezig te houden.

8- gebruik voor zoveel mogelijk bekabeling flexibele draad slangen met veel tape om het netjes dicht te maken, op die manier oogt het ook veel netter maar is het overzicht heel snel weg en is het dan ERG lastig snel 'proben' en aansluiten. Wederom vertragend.
Voor de Die hards is het gebruik van metalen buizen voor alarm (en overig belangerijke) bedrading ook een optie maar dat is alleen voor de Security freaks die teveel tijd hebben en ook afhankelijk van de ruimte.
Een leuk alternatief is de 'gewapende' metalen douche slang, flexibel genoeg, makkelijk te plaatsen en bedrading trek je er zo doorheen met een trekveer. Erg vervelend om open te knippen.

9- Loop NIET te koop met je dikke systeem en slimme trucjes en wis na een bezoek aan de dealer (als je de remote hebt achter gelaten) ALLE remotes van het systeem en meld ze opnieuw aan. Evt remotes die dan stiekum toegevoegd zijn zijn dan pleite  :eusa_whistle:

10- Last but NOT least, NEEM de remote en je autosleutels mee naar de slaapkamer en dus NIET op het haakje in de keuken oid. Op die manier heeft een Inbraak voor autosleutels minder effect.
Natuurlijk OOK de sleutels mee nemen als je weg bent zonder de auto, dus als je ff naar het winkelcentrum loopt oid. Steeds vaker breekt men in om sleutels en dergelijke te jatten omdat dure auto's te goed beveiligt zijn.

Ik hoop hiermee een idee te geven wat mogelijk is, en natuurlijk zijn er VEEL meer trucs die ik in de loop der tijd kan delen maar dit zijn de basics en hiermee blijven de kosten ook relatief beperkt.
Let wel, IEDERE auto kan gestolen worden als men hem persee wilt hebben maar het vertragen is de kunst. Dit zal 9 van de 10 dieven stoppen.
Net zoals met een huis moet je ervoor zorgen dat JOUW auto beter beveiligd is dan een ander exemplaar elders.

elmarconi

Citaat van: Turbo-Geek op 21-12-2007 21:33:22
10- Last but NOT least, NEEM de remote en je autosleutels mee naar de slaapkamer en dus NIET op het haakje in de keuken oid. Op die manier heeft een Inbraak voor autosleutels minder effect.
Natuurlijk OOK de sleutels mee nemen als je weg bent zonder de auto, dus als je ff naar het winkelcentrum loopt oid. Steeds vaker breekt men in om sleutels en dergelijke te jatten omdat dure auto's te goed beveiligt zijn.

Mjah, nou ik zie ze liever niet 's nachts aan mijn bed.
En overdag er mee rondslepen is ook niet altijd handig.

Optie 7 lijkt me toch het handigst, daar er plenty kabeltjes zijn om te onderbreken/kortsluiten.

--
Autogas Inside . . .

Joachim1

Als je al deze mods op je auto maakt is ze 100kilo zwaarder! :P
Ik denk dat ik de stekker van de spaningsregelaar van de bobine er maar af klik als de roffel
voor lange tijd op een vreemde plek staat  :eusa_think:

Turbo-Geek

CiteerAls je al deze mods op je auto maakt is ze 100kilo zwaarder!

En als je er te 'licht' over denkt dan ben je zo'n 1500KG 'lichter'  :eusa_think:

@®-

Citaat van: elmarconi op 21-12-2007 22:16:55
Citaat van: Turbo-Geek op 21-12-2007 21:33:22

Mjah, nou ik zie ze liever niet 's nachts aan mijn bed.
En overdag er mee rondslepen is ook niet altijd handig.

Optie 7 lijkt me toch het handigst, daar er plenty kabeltjes zijn om te onderbreken/kortsluiten.

Ik ben echt niet bang uitgevallen, maar ik neem echt niet mijn sleutels mee naar mijn bed.

Ten eerste heeft een dief die in jouw huis aanwezig is veel meer adrenaline in zijn lichaam dan jij op dat moment kan opbouwen. Hij is veel wakkerder en dus helderder, dus hij zal sneller reageren dan jezelf kan.
Een kennis heeft het zelf meegemaakt die iets hoorde beneden in zijn woonkamer en ging kijken toen hij een vreemde man tegenkwam die 2 meter hoog was en net zo breed als hoog, die toen zei tegen mijn kennis "je kan 2 dingen kiezen, 1 of je gaat nu naar boven en gaat weer je bed inof 2 ik sla je het leven uit". Ook hij is niet bang uitgevallen en niet klein. Maar hij heeft toch echt het tweede gekozen, want hij stond in zijn onderbroek zonder iets in zijn handen en die donkere meneer had een ijzeren staaf in zijn handen.
Ten tweede, ik laat me dus niet mijn hersenen in slaan voor een auto. Mijn meissie ligt ook naast me en mijn kleine ukkie ligt op dezelfde etage. De Volvo is goed verzekerd, en als ze die zonodig mee willen nemen hoop ik van harte dat ze zich kapot rijden. Maar ik ga echt geen stomme risico's nemen vanwege een auto, als ze de auto willen hebben, nemen ze die toch wel mee, met of zonder sleutels.
Dus ze hangen bij mij gewoon in de gang.