Airco foutcodes en koude lucht

Gestart door 3581, 21-12-2007 05:44:54

Vorige topic - Volgende topic

3581

Zoek me helemaal suf naar fout codes op het forum.
Volvo garagist heeft ze uitgelezen, op de codes na is het niet te lezen
211,231,322,225,411,417
De garage geeft aan dat de problemen verholpen zijn voor 95€
helaas een dag later knippert mijn kesrtboom weer
Probleem zoals ik het ondervindt:
Alles werkt goed tot dat je een grotere rit gaat maken, de verwaarmde lucht wordt dan gescheide in onderstroom is warm en bovenstroomlucht is koud, gevolg ramen beslaan terwijl de auto lees volvo toch al geruime tijd rijdt, Uiteraard bij natte weersomstandigheden, maar wel warme voeten.
®©

Domaso

Dit zijn de codes die ik kan vinden:

211: ??
231: Lambda adjustment; For 1994 and later, heated oxygen sensor (mixture too lean under part throttle) / long term fuel mixture too rich in part load stage
322: Airflow meter hot wire
225: A/C pressure sensor signal absent or faulty
411: Throttle switch signal faulty or missing
417: ??
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Citaat van: Domaso op 21-12-2007 07:19:10
Dit zijn de codes die ik kan vinden:

211: ??
231: Lambda adjustment; For 1994 and later, heated oxygen sensor (mixture too lean under part throttle) / long term fuel mixture too rich in part load stage
322: Airflow meter hot wire
225: A/C pressure sensor signal absent or faulty
411: Throttle switch signal faulty or missing
417: ??

Super! En nu de codes van de airco nog... ::)

Wat is het bouwjaar van de auto?

Klinkt als een hangende klep of defect stelmotortje.

Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: 3581 op 21-12-2007 05:44:54
211,231,322,225,411,417
Alles werkt goed tot dat je een grotere rit gaat maken, de verwaarmde lucht wordt dan gescheide in onderstroom is warm en bovenstroomlucht is koud, gevolg ramen beslaan terwijl de auto lees volvo toch al geruime tijd rijdt, Uiteraard bij natte weersomstandigheden, maar wel warme voeten.

Sowieso naar het bedrijf aangeven dat het probleem niet opgelost is. Daarnaast ben ik wel benieuwd wat ze er daadwerkelijk aan gedaan hebben. Staat de verse buitenlucht "Mix" klep wel dicht ? (links van de middelste roosters).

211 = Klepmotorstandsensor bestuurderskant
231 = Klepmotorstandsensor passagierskant
322 = klepmotor te lang actief
225 = Breuk of kortsluiting met accuspanning in klepmotorstandsensor
411 = Interieuraanjager stroom te sterk of geblokkeerd
417 = Aspiratie-aanjager van de interieurtemperatuursensor geblokkeerd

Komen al deze codes na het wissen ook weer terug ? (voor het wissen: zie de OBD-I uitlezen en resetten sticky)

3581

Ik vind verse lucht fijn maar koude luchtstroom in de mix is gesloten.
het blijft een vreemde gewaarwording, je merkt het eerst aan je bovenbenen een koude luchtstroom lijkt bijna direckt van buiten te komen, daar ligt dus ergens de grens tussen koud en warm.
bouwjaar van de auto 1996 en bijna 4 ton gelopen wellicht met de jaarwisseling
®©

3581

Citaat van: -D©©©L- op 21-12-2007 11:03:30
Citaat van: 3581 op 21-12-2007 05:44:54
211,231,322,225,411,417

Sowieso naar het bedrijf aangeven dat het probleem niet opgelost is. Daarnaast ben ik wel benieuwd wat ze er daadwerkelijk aan gedaan hebben. Staat de verse buitenlucht "Mix" klep wel dicht ? (links van de middelste roosters).

211 = Klepmotorstandsensor bestuurderskant
231 = Klepmotorstandsensor passagierskant
322 = klepmotor te lang actief
225 = Breuk of kortsluiting met accuspanning in klepmotorstandsensor
411 = Interieuraanjager stroom te sterk of geblokkeerd
417 = Aspiratie-aanjager van de interieurtemperatuursensor geblokkeerd

Komen al deze codes na het wissen ook weer terug ? (voor het wissen: zie de OBD-I uitlezen en resetten sticky)

het lijkt aardig maar OBD-I is geen optie wel aansluiting onder cente bekse.
Volgens garage is het een klepmotertje en een temp.sensor, mij lijkt het alleen een temp.sensor. Als de autogestart wordt is alles nog goed, interieur warmt normaal op. Ritje naar Maastricht en retour Geulle is ongeveer 40 Km. Op de terug weg na ongeveer 35 km te hebben afgelegd wordt het langsaam koud in het interieur, er wordt dan daad werkelijk koude lucht naar binnen geblazen, op een langzaam lopende fan.
®©

3581

mijn verwarming doet weer wat ie doen moet.
Eerst sensoren achter handgrepen gedemonteerd en schoon gemaakt, daarna dashboard kastje eruit gehaald. Wat zitten daar veel schroeven in zeg die helemaal geen functie hebben, plaatje onder het kastje ook wegggehaald. Op zoek naar derde sensor in buis. Geensensor te zien wel een tyrapje en een gat, en twee draadjes die naar de achterkant van de buis lopen.
Een beetje aan het tyrapje zitten pielen en de sensor schuift naar voren toe stevig vastgehouden door het speciale tyrapje. Hier snap ik nou geen hout van, het is onmogelijk om de sensor op deze manier in het gat te plaatsen, dus dit moet opzettelijk zo geplaats zijn, hebben jullie een idee?
Inmiddels weer goed gezet maar moest speciale tyrap wel door knippen, goed opgelet, gebruik oude tyrap om nieuwe te plaasten. Ik heb er twee omheen getrokken en een kleintje om de sensor zelf, de grote door de kleine heen gelust en de boel aangetrokken. zit weer als een huis. En werkt nu weer goed, hoop ik
bij deze dus dank voor alle wetenswaardigheden
®©
®©

850 Ra$ing

Ik snap er echt geen zak van!  ???
Zal wel aan mij liggen.

Theostek

Hallo 3581,

Soms geeft een onderdeel dat defect is meerdere storingen/fout codes aan bij het uitlezen en dan wordt het zoeken, wie veroorzaakt NU de storing?

Ik ben niet zeker wat in jouw geval de storing veroorzaakt, het hangt allemaal aan elkaar.
Maar misschien kan ik je wel in die richting sturen en denk ik, zoals jezelf al aangeeft dat het de temp sensor is. Waar deze precies zit weet ik niet, maar deze sensor moet zich in de buurt van de verdamper/aanjager bevinden en meet de temperatuur van de luchtstroom.
Wanneer deze GEEN luchtstroom kan meten wordt dit door gegeven aan de regel unit en schakelt uit.

hoop dat je er iets aan hebt..

groet,
Theo
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

3581

'k word langzaam gestoord van die volvo verwarming, na twintig minuten rijden wordt et langzaam koud. Nota bene de ventilator blaast gewoon koude lucht, het lijkt erop als of de kachel wordt uitgedraaid. Wat ik ook doe, warm wordt het in geen geval. Behalve als het contact even uitgezet wordt warmt hij direct weer op,
ook als je een raamje open draaid begint de kachel te loeien. Maar alleen als het raampje ook helemaal open is, in beide gevallen ik ben er niet echt blij mee
®©

mehn

Dat zal wel aan de interieursensor(en) liggen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

3581

ja je hebt gelijk interieur sensor defect, probleem opgelost
®©