centrale deurvergrendeling alleen maar open, niet meer dicht......

Gestart door kaajee, 22-12-2007 11:02:11

Vorige topic - Volgende topic

kaajee

Ik heb een 850 station met het Volvo guard (I?) alarmsysteem incl. electrische centrale deurvergrendeling (het bekende grijze kastje met 1 (zend)knop).

Nu krijg ik de deuren niet meer op slot, centraal en op afstand. Het gekke is dat ván het slot (openen) prima werkt. Ik kan de deuren wel nog centraal afsluiten met de sleutel, dan gaan ze dus nog steeds allemaal op slot en als ik ze dan weer wil openen met de afstandsbediening werkt dit prima, maar op slot gaat dus niet meer.

Ik heb al zitten zoeken hier en on de versch. manuals; niets te vinden....

Wat kan dit zijn? Iemand enig idee?

EDIT: net in de vrieskou  ;D nog even gekeken en het heeft te maken met de achterklep. Ik meen dat ik dat ook nog wel ergens gelezen heb.
Ik weet niet welke stand etc. ik geprobeerd heb, maar op een gegeven moment kon ik wel weer op afstand alles dichtdoen, maar even later ook weer niet. Dus electrisch werkt het nog wel, maar het zit em in (het slot) van de achterklep.......

Moest je daar niet iets mee doen? Sleutel bepaalde postitie? Knop indrukken? Oid?
Ik weet et niet precies meer....

thuur

Je kunt kiezen of je het slot op de achterklep mee wilt laten gaan op de cv. Dat hangt er van af hoe je de sleutel uit het slot haalt (zie boekje..). Maar dus niet andersom: de cv hoort altijd te werken, ongeacht de stand van het achterklepslot.

Dit klinkt meer als een haperend slot, of preciezer: de microswitch in het slot. Staat veel over geschreven.

Gr ;)

Tamarzilla

Dat wordt in ieder geval een sleutelen.

:( microswitch schoonmaken of slot vervangen :(

Groet
Frank
T5, rica getuned

Ruud10657

Dit zelfde probleem had ik laatst ook met een 850 2.5 v10. Het bleek dat met de afstandbediening wel de deuren open gingen maar niet meer dicht. De wagen ging wel gewoon nog op het alarm. Nadat ik de achterklep wilde openen bleek deze wel nog opslot te zitten.
De overige portieren waren wel met de sleutel te vergrendelen.
Nadat ik de achterklep met de sleutel opende kon ik de afstandsbediening gewoon weer gebruiken en werkt alles weer normaal.
Dit is met deze koude (-6'C) nog 2x voor gekomen, daarna niet meer. Het probleem zit hem dus in het achterslot. Waarschijnlijk de microswitch.

kaajee

Ok, waarschijnlijk dus de microswitch.....
Als ie na een poging tot schoonmaken nog niet blijkt te werken, kub je de hele microswitch dan eenvoudig vervangen?

Zo ja, iemand enig idde wat zo'n ding moet kosten (ongeveer) en waar ik hem het beste kan halen (tegen de meest schappelijke prijs)

Tamarzilla

Volgens mij is de microswitch niet los te koop.

Groet,

Frank

PS: Even zoeken via de zoekfunctie ( niet te snel opgeven bij het zoeken ) :eusa_wall:
T5, rica getuned

heempie

Ik heb het zelfde probleem. Ik begrijp dat ik de microswitch moet schoonmaken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik hier bij moet komen?
Ik heb  alle 65 pagina's doorlopen maar niets gevonden.

eric

kaajee

Ik blij een aspect toch wel vreemd vinden;
op dit moment doet mijn centrale deurvergrendeling het volgende:
-open gaat prima met de remote; alle deuren inclusief de achterklep springen van het slot.
-dicht gaat echter niet: het alarm (& start onderbreker) worden wel actief maar de deuren blijven open, alle 5! Doe ik nu vervolgens echter de boel op slot met de sleutel (bestuurders-portier) gaan alle vijf deuren wel op slot.

De centrale deurvergrendeling werkt toch altijd elektronisch (dus via de microswitches)? Of dit nu gebeurt door een remote of door een/de sleutel om te draaien. De sleutel (beweging) stuurt toch ook gewoon de elektronica aan (en dus de microswitches) en dus ook die van de achterklep. En die gaat ook gewoon mee op slot.......dan lijkt het dus geen microswitch issue......toch?

en:
Citaat van: VolvoDeMio op 13-01-2008 17:56:37
Misschien hier...

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17069.0

Leuk verslag, maar wellicht essentieel in deze is laatste post van Emiel aldaar: "Let op...850 is niet hetzelfde"

thuur

Citaat van: kaajee op 18-01-2008 12:19:57
De centrale deurvergrendeling werkt toch altijd elektronisch (dus via de microswitches)? Of dit nu gebeurt door een remote of door een/de sleutel om te draaien. De sleutel (beweging) stuurt toch ook gewoon de elektronica aan (en dus de microswitches) en dus ook die van de achterklep. En die gaat ook gewoon mee op slot.......dan lijkt het dus geen microswitch issue......toch?

Met de sleutel is mechanisch.

Gr ;)

VolvoDeMio

Doet de vergrendeling het wél als je de achterklep hard dichtmaakt?

Tamarzilla

Of de microswitch aan de bestuurderskant is defect.

Werkt het met de sleutel ook aan de passagierskant?

Zo ja, dan is de microswitch in de bestuurdersdeur niet defect, anders zouden de deuren niet op slot gaan

Groet,

Frank
T5, rica getuned