voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik wist dat je Dynaudio's had, alleen niet welk type. Deze speakers kunnen met de juiste versterker best wat laag produceren. Met zo'n mini subje doe je niet veel, dus dat is geen optie. Een goede sub kan ook bij een goede stereo set best wat toevoegen, maar dan moet de sub wel heel goed aansluiten kwa karakter en akoestiek bij de hoofdspeakers. Ik heb al heel wat subs gehoord (ook hele dure) maar zelden dat het echt lekker aansluit. Als je echt een goede sub die ook bij muziek goed aansluit zou ik zeker een moderne sub kopen met een meetmicrofoon en die volledig instelbaar is (volume, afvalfrequentie, stijlheid filter, fase). Maar ik ben erg kritisch. Een mooie sub (zoals die van Subonno) zal het wel altijd goed doen bij films, maar of het ook bij audio goed gaat is nog maar de vraag.

Ik ben zelf nooit aan een sub begonnen. Heb nu speakers met 18cm woofers en die zijn in staat om best wat druk in het laag te produceren. Natuurlijk niet als een systeem met enorme woofers, maar wel voldoende om een sub niet te missen. En ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Subonno

T blijft een wetenschap en meten is weten inderdaad! Ik zit thuis op de luisterplek in een staande golf dus ik heb nooit gebrek aan bas :-)

thuur

Citaat van: Subonno op 10-03-2011 21:52:35
Dynaudio Audience 72's,, nice !! En ook nog via een stereo versterker (op de pre-out van de DTS receiver?)

Ik denk zelf dat een subwoofer altijd een toevoeging is. Ik ontlast mijn receiver door gebruik van een actieve sub.
En de sub is er ook nog eens voor gemaakt om lage tonen weer te geven. 2 voordelen dus.

Die zwarte subwoofer van Vifa is meer een muzikale sub. Woofer heeft een geringe slag om "snel" bas te produceren.
De kist is enorm goed gebouwd en zorgt ervoor dat ie droog klinkt.
Wat ik zelf ga bouwen is een sub met lange slag die alleen voor films gebruikt zal worden.

De Pre-Out zit op de Processor ingang. Dat is een fixed mode waarmee de stereo versteker gaat functioneren als eindversterker (hij reageert dan ook niet meer op de afstandsbediening gelukkig). Ondanks dat volgens de fabrikant dezelfde versterkerboards worden gebruikt hoor ik een zeer duidelijk verschil in klankkleur als ik ze direct op de surroundamp aansluit. Daar is nog wel overheen te komen (de surround heeft een haarscherp middengebied) maar domweg te weinig vermogen om op een beetje volumeniveau laag en hoog bij te houden.

Net als Ed ben ik helemaal niet snel onder de indruk van een sub. Het sluit zelden aan qua klankkleur en de grootste ergernis vind ik als je hoort waar het ding staat. En het zal idd een serieus subje moeten zijn wil het het laag van de frontspeakers aanvullen. Er komt behoorlijk wat laag uit die kleine woofertjes, dus vandaar het idee om evt. wat te gaan proberen met die grotere woofer van de C70..

Gr :eusa_think:

heutink

8)
voor als je wat meer wil weten over electrostraten;

http://esl.hifi.nl/fikier.htm

;)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

ed

Eddy Fikier, ouwe rommelaar. Ik heb eens een demo met hem verzorgd. Alleen heeft hij geen auto. Ik zou hem dus ophalen met al zijn apparatuur om naar locatie te rijden. Alles opgebouwd, bleek hij een essentieel deel van de voeding te zijn vergeten. We hadden niet heel veel tijd meer, dus ik heb hem even de PK-tjes van de V70R laten proeven. Hij was volgens mij wel een beetje bleekje (is een echte niet auto rijder, je kent ze wel).
Hij maakt geluidstechnisch wel hele mooie dingen, alleen ziet het er niet uit.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

rovelra

Een Sub hoeft niet altijd groot te zijn om goed te presteren !

B&W PV 1

Subonno

Rovelra: Prachtig concept en uniek gebouwd maar een subwoofer van plastic komt er bij mij niet in.

--

Ben vanavond wel weer even bezig geweest met de baffle!
T huis wordt er wel heel erg stoffig van ....
Een appartement is echt niks voor de doe het zelfert !

rovelra

Subonno : is aluminium (ding weegt 28kg)

Daf46

Citaat van: rovelra op 17-03-2011 18:37:21
Beetje zoals een Beolab 2:

Blijkbaar zijn ze dan ook verwant:
CiteerThe beautifully finished subwoofer is both stylish and flexible enough to fit easily into any living room. With its clean, articulate, non-boomy bass the PV1 sounds excellent in smaller rooms yet, with its 500 watt digital amplifier designed by Bang and Olufsen, is equally capable of filling even a very large room with sofa-shaking bass.

Subonno

Ik had nog even specs opgezocht, mag ook wel aluminium zijn voor dat geld!
Iedereen die er 1 heeft is er zeer positief over. Vooral door de ronde vorm ontbreekt resonantie, best mooi!
Dat is wat ik bereik met 44mm dik MDF en interne bracing wat zorgt voor een 70 kilo Basscontainment vessel!

rovelra

Citaat van: Subonno op 17-03-2011 19:24:00
Ik had nog even specs opgezocht, mag ook wel aluminium zijn voor dat geld!
Iedereen die er 1 heeft is er zeer positief over. Vooral door de ronde vorm ontbreekt resonantie, best mooi!
Dat is wat ik bereik met 44mm dik MDF en interne bracing wat zorgt voor een 70 kilo Basscontainment vessel!

Hij klinkt inderdaad zeer goed !
Zowel met muziek en film .
Gaat ook lekker diep , een genot met films

axelvr

Citaat van: Daf46 op 17-03-2011 19:21:29
http://www.beoworld.org/assets/thumbnails/blab2a.jpg

CiteerThe beautifully finished subwoofer is both stylish and flexible enough to fit easily into any living room. With its clean, articulate, non-boomy bass the PV1 sounds excellent in smaller rooms yet, with its 500 watt digital amplifier designed by Bang and Olufsen, is equally capable of filling even a very large room with sofa-shaking bass.

Die wil ik nog steeds een keer bij onze BeoLab 8000 zetten , dat moet toch helemaal gaaf zijn!

rovelra

Citaat van: Daf46 op 17-03-2011 19:21:29
http://www.beoworld.org/assets/thumbnails/blab2a.jpg

Klopt

De beolab heeft echter 850 watt en de B&W 500
De B&O heeft die 850 watt voor één speaker ( de tweede en derde speelt passiev mee)
Bij de B&W worden beide speakers aangestuurd door de ICE versterker .

Het geheel harmoneerd heel goed met de rest van de B&W speakers .
B&O is helaas niet haalbaar met ons budget!!

Daf46

Citaat van: rovelra op 17-03-2011 20:10:28
B&O is helaas niet haalbaar met ons budget!!
Vorig jaar was ik in Kopenhagen ff naar het prijskaartje van een paar Beolab 5 gaan kijken, was wel ff slikken  ;D

'k doe voorlopig nog maar ff verder met mijn RL60.2's

thuur

Citaat van: Daf46 op 17-03-2011 20:41:56
'k doe voorlopig nog maar ff verder met mijn RL60.2's

Shields up! ;D

Nee zonder gein, een waanzinnig goed geluid voor de kastafmeting. Zeker de laagweergave.

Gr 8)