voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

heutink

8)
nou,  na een paar dagen luisteren............heel tevreden  :eusa_dance:
wat een rust in het geluid met zoveel stroom, echt snaarstrak
:eusa_clap:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Robert855

Mooi te horen dat er nog een hoop electrostaten liefhebbers zijn. veel audiofielen vallen over de slechte spreiding van electrostaten. 350 euro is zeker een mooie prijs. dat ben ik nu incl. vervangen van de elco's in mijn cyrus psx onderhand ook al kwijt. heb de set gekocht voor 150 euro, cyrus two met psx. na vervanging van de vier 15.000 microfarad (200 euro) totaal 60.000 microfarad bij 63 volt. kan ik die oude Janzsen electrostaten weer eens gaan beluisteren.

heutink

:D
jaaa, de combinatie met de buizenvoorversterker en de elektrostaten en de Magnum's bevalt erg goed, zojuist zelfs bij een studioopname een snaar van een gitaar horen springen

http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori-3/magnum-mf125-mp160/magnum-mf125-mp160.htm

8)

Robert855

Ik ben nog op zoek naar een Music Fidelity X-10 v3 buizenbuffer, maar die dingen zijn  schaars!!

heutink

??? ???
wat is dat voor een ding.......?

ok ik heb hem gevonden.......
gebruik je zo'n ding als je voeding van de eindversterkers niet helemaal stabiel is ??
of zijn er nog andere redenen
???

Robert855

Het is een buizenbuffer, deze plaats je tussen je bron (cd speler of voorversterker) en je eind of geïntegreerde versterker. Deze zorgt er voor dat er een betere stroombeheersing is aan de vesterkerzijde en je een buizen geluid krijgt wat in veel gevallen een  subtiele verbetering geeft van het geluid. meer ruimtelijkheid en een betere plaatsing van stem en instrumenten, althans dat is wat de recensies me vertellen.

gerardgrobben

Citaat van: heutink op 11-06-2013 19:01:13
zojuist zelfs bij een studioopname een snaar van een gitaar horen springen

8)
heb mijn nieuwe speeltjes nu ook binnen.. Ben dus ernstig benieuwd naar die opname...
tuba or not tuba, that's the question

heutink

;D
Eva Cassidy.........o Danny boy........na ca 1 min 55 sec
8)

gerardgrobben

Citaat van: heutink op 01-08-2013 17:53:26
;D
Eva Cassidy.........o Danny boy........na ca 1 min 55 sec
8)
Ja, dat was op mn laptop nog duidelijk....

Ik heb laatst het genoegen gesmaakt te horen dat er een overdub hoorbaar was in een nummer, zelfde studio, maar andere microfoon...

Dacht dat je zoiets subtiels bedoelde. Heb hier dan ook ff wat zeer serieuze speakers staan, die normaal gesproken in de studio's staan om gasttechnici te overtuigen van de klank van de kamers mikes en tafels. 
tuba or not tuba, that's the question

heutink

;D
en jij hebt wat meer geoefender oren dan ik................
8)

heutink

nou, na bijna 5 maanden luisteren nog steeds heel tevreden  :eusa_dance:

als je er een paar tegenkomt op MP, niet te lang over nadenken..... ze hebben trouwens samen 88000 microFahrad

https://www.google.nl/search?q=magnum+mf+125&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kgtgUpyQAeWr7AaXiICgAQ&ved=0CDEQsAQ&biw=1280&bih=880&dpr=1

groet
;D

ed

Heb sinds kort ook een electrostaat: een stax Lambda koptelefoon. Heb die vroeger ook gehad, maar wat een fijn ding is dat. Klinkt net zo lekker als mijn speakers, maar je hoort wel meer details doordat de bron zo dicht bij je oor zit. Hier kan geen dynamische koptelefoon tegenop. Ik heb er een field effect generator bij (die zijn uiterst zeldzaam, de Stax ED-1) en zorgt ervoor dat het geluid wat meer van buiten de koptelefoon lijkt te komen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

heutink

ed

Je gelooft het niet, maar ik heb 2 sets, de SR-lambda professional koptelefoon met SRM-1/MK2 voeiding (FET) en de SR-404 limited edition koptelefoon met SRM-006T2 voeding (buizen). Bij toeval aan de eerste set gekomen. Zit nog te dubben welke set er weg mag.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

heutink

;D
nou, ik hoor het wel........
8)