voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

Vandaag bij de mannen van www.besthomecinema.nl in Amersfoort langsgeweest en een mooie set uitgezocht.
Vooraf budget aangegeven en daar keurig (ruim) onder gebleven. Prettig geholpen, geen pushen tot max budget, maar gewoon goed en nuchter advies.
Uiteraard geluisterd en volgens mij een goede keuze gedaan. Onkyo receiver met Boston acoustics speakers (de WAF factor is heel erg oke!)

Nu de rest van het weekend maar eens "vechten" met de aansluitingen want dat is niet echt "mijn ding"  ;D

daytonawim

WAF

Helaas ga ik er afscheid van nemen.

ed

Mooi hoor, waarom gaat hij weg?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

daytonawim

Buizen en een Boskat is geen goede combinatie, net zo min als de draaitafel.

ed

KAtten zitten inderdaad graag bovenop een platenspeler. Dat is de reden dat ik geen kat meer neem ;D
Wat komt er voor de Jadis in de plaats?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

daytonawim

Ik heb al een Marantz MM9000 (5 channel) en 2 gebrugde Marantz monoblokken MA500, aangestuurd door een Sony E9000ES.

Kingfisher

Voordat ik me een dezer dagen door een vuist-dikke handleiding ga worstelen, een vraagje op voorhand:

Mijn nieuwe receiver heeft naast een serie usb en hdmi aansluitingen ook een ethernet aansluiting. Voor zover mijn noob-brein nu reikt, zou er dus internet-radio etc. mee te beluisteren moeten zijn alsook aan te sluiten op het pc-netwerk thuis..... toch?

Vraag: wat heb ik nodig als ik niet een kabel vanaf de gang (aansluiting internet) door m'n huiskamer naar de receiver wil laten lopen?

daytonawim

Er zit dus een DVD speler in je receiver denk ik ?,
of je kan meerdere HDMI apparaten aansluiten en de selectie van het beeld naar de tv loopt via de receiver.

Dus input van DVD speler, Digitale TV en Computer in de receiver en de uitgang van de receiver gaat dan naar de TV ( als je dan DVD kiest krijg je ook het geluid van de DVD over de receiver.)
Je hebt waarschijnlijk wel speciale HDMI kabels nodig, (want niet alle kabels geven video en audio door, voor zo ver ik weet)

Of je sluit DVD en Digitale TV aan gewoon direct op je tv en je kan dan vaak via een optische kabel het geluid van de DVD en digitale TV nar je receiver laten lopen.
Ik heb het zelf ook op deze manier aangesloten, dan kan ik ook TV kijken zonder dat de receiver aan hoeft te staan.

Pfff heel verhaal maar snap je het ool ?

LvD

CiteerVraag: wat heb ik nodig als ik niet een kabel vanaf de gang (aansluiting internet) door m'n huiskamer naar de receiver wil laten lopen?

Je hebt van die kastjes die je in het stopcontact doet vlakbij je internetmodem, internet (utp) kabel daarin prikken en in elk stopcontact waar je een tweede kastje in prikt heb je dan internettoegang. Zitten nog een paar mitsen en maren aan, maar over het algemeen werkt dat heel goed. Ik kreeg van XS4all bij mijn digitale tv abonnement die plugs gratis bijgeleverd en heb op die manier mijn kastje aangesloten.

Even verder lezen met google geeft nog wat meer info. Als je ze wil aanschaffen zou ik even op marktplaats kijken.

Laserblue

Ik zou me eens registreren op het HTforum Koningvisser   ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

daytonawim

Citaat van: LvD op 25-07-2011 09:44:21
CiteerVraag: wat heb ik nodig als ik niet een kabel vanaf de gang (aansluiting internet) door m'n huiskamer naar de receiver wil laten lopen?

Je hebt van die kastjes die je in het stopcontact doet vlakbij je internetmodem, internet (utp) kabel daarin prikken en in elk stopcontact waar je een tweede kastje in prikt heb je dan internettoegang. Zitten nog een paar mitsen en maren aan, maar over het algemeen werkt dat heel goed. Ik kreeg van XS4all bij mijn digitale tv abonnement die plugs gratis bijgeleverd en heb op die manier mijn kastje aangesloten.

Even verder lezen met google geeft nog wat meer info. Als je ze wil aanschaffen zou ik even op marktplaats kijken.

zo'n setje heb ik hier nog op de plank liggen.

Kingfisher

Citaat van: daytonawim op 25-07-2011 09:16:01Dus input van DVD speler, Digitale TV en Computer in de receiver en de uitgang van de receiver gaat dan naar de TV ( als je dan DVD kiest krijg je ook het geluid van de DVD over de receiver.)

DVD-recorder is apart, dus inderdaad alles gaat naar de receiver en van daar uit gesplitst geluid naar de speakers en beeld naar de TV. Zo is het me ook uitgelegd dus zo ga ik het proberen aan te sluiten ;)

De hamvraag is dus eigenlijk; hoe sluit ik m'n pc (en internet) aan op de receiver zonder een kabel te gebruiken?

Ik heb internet van KPN met een modem (in de meterkast) dat het wireless signaal uitzend en waar dus ook de laptop draadloos gebuik van maakt.

Citaat van: Laserblue op 25-07-2011 10:27:15
Ik zou me eens registreren op het HTforum Koningvisser   ;)

tnx, ik ga eens lezen wat er allemaal te vinden is.

niwesa

Zo heb ik afgelopen week geknutseld om alle apparatuur een beetje netjes te krijgen. In de loop van de afgelopen jaren was het een beetje een rommeltje geworden door alle verschillende apparaten en bossen snoeren.
Nu is het allemaal weer netjes en strak weggewerkt.

En vooral de vrouw is er erg blij mee.  :angel:

Verkoopt helaas zijn mooie V70

daytonawim

Ik heb wel een setje powerpluggen liggen, de een doe je in de kelder in het stopcontact en je netwerkkabel in je modem/router de ander bij de receiver in het stopcontact, de netwerkuitgang gaat gewoon in je receiver.

Werkt net als een normale kabel, maar dan via het stroomnet, je hoeft niks in te stellen.

SIPS Master

Ga deze week een setje Boston Acoustics A25 http://www.hifi.nl/recensies/4403/Boston-A-serie-revisited-de-A25.htmlophalen voor bij menne computer.

Nu zoek ik nog een simpel versterkertje, heeft er hier iemand nog iets staan?
Up the Irons!