voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

heutink

:D
vandaag sinds een week of 4 ( wk voetbal/tour de France) de geluidsinstallatie weer eens aangehad...........
oei heerlijk..........genieten
:eusa_dance:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

heutink

NielZ3qp

V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

jelled

neat momentum 4i inmiddels binnen. spelen heerlijk icm naim superuniti. mijn platenspeler is vanoudsher mijn beste bron (Michell Gyrodec) dat blijft gelukkig zo. maar met goede kwaliteit stream bestanden is het überhaupt best genieten.

De Momentum's zijn in de plaats gekomen van anthony gallo ref 3.1's gekomen. wat ook heerlijke speakers zijn zeker in combinatie met mijn vorige versterker de musical fidelity kw250s.

ach muziek blijft lekker om naar te luisteren, maar mijn huidige set klinkt op zacht volume nu net zo goed als op harder volume en daar was het me om te doen.
People who live within their means, suffer from a lack of imagination

10klepper

MF KW serie  :eusa_clap:
Mijn droomversterker is een MF KW500! ik speel zelf thuis met een MF A308 icm Monitor Auido Gold Reffernce 10 monitoren op af fabriek afgevulde en loodzwaare Partington Heavy (its all in the name) stands. Als bron speelt er een Marantz Cd17 MKIII. Tevens is er nog een project platenspeler aanwezig, maar deze staat op de nominatie om vervangen te worden. Nu de financien nog...  :eusa_think:

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

850-2.520V-Driver

Zo, moest even graven voor dit topic... ;D

Even wat hulp nodig van de audiofielen hier ivm een 'budget' setup.

Ik heb besloten m'n vintage B&O RL45 speakers te vervangen door iets moderners wat ik beter kwijt kan.

Nu heb ik gekozen voor de Mordaunt Short Aviano serie.
Deze speaker heeft de mogelijkheid tot Bi-Wiring (en Bi-amping maar voor mij niet interessant).

Nu wil ik wel 't best haalbare uit de speakers halen. Kan ik bi-wiren met iedere versterker? Heeft het zin of blijft het vooral een marketing technische feature?

Mijn huidige versterker betreft een Technics SA-EX510. Niet 1 van de jongsten maar ben er altijd wel tevreden over geweest. Uiteraard kan ook deze vervangen worden als me dat voordelen op gaat leveren (Marantz-Denon-Onkyo-Yamaha?)..

heutink

;)
bi-ampen doe ik wel..........bi-wire, ik vraag mij dan af wat het scheidingsfilter in de box dan nog doet  ???
maar......audio is heel persoonlijk, je moet er vooral in geloven....doe je dat niet, dan zal je het ook niet horen
8)

850-2.520V-Driver

Bi ampen is meer iets voor de toekomst haha.
In geval van luidsprekers met de mogelijkheid tot bi-wiring heb je in plaats van een serie-scheidingsfilter een parallelscheidingsfilter zoals ik heb begrepen.. Ik ga maar eens stoeien ermee maar het wordt me vooralsnog niet duidelijk of het met mijn versterker kan en of ik eerst voor een andere moet gaan kijken...

Anyhow, geloven doe ik sowieso in deze luidsprekers, want ik vind ze tot dusver heerlijk klinken voor een paar, vrij kleine, monitoren ;) Nu nog eens gaan kijken voor een bijpassende subwoofer...

heutink

nou , ik ben benieuwd..........houdt ons op de hoogte
:)

850-2.520V-Driver

Haha will do. Ben ook van plan zelf de subwoofer te gaan bouwen. Gewoon als hobby. Mocht het niets worden kan ik altijd nog een kant en klare kopen ;D

V70geRwin

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 11-11-2014 23:06:04
Haha will do. Ben ook van plan zelf de subwoofer te gaan bouwen. Gewoon als hobby. Mocht het niets worden kan ik altijd nog een kant en klare kopen ;D

Ken je al:

www.htforum.nl
http://forum.zelfbouwaudio.nl/

Sub is goed zelf te doen, heb er ook al 2 gebouwd.

850-2.520V-Driver

Citaat van: V70geRwin op 12-11-2014 09:25:52
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 11-11-2014 23:06:04

Ken je al:

www.htforum.nl
http://forum.zelfbouwaudio.nl/

Sub is goed zelf te doen, heb er ook al 2 gebouwd.

Thanks! Die 1ste kende ik al idd, die andere ga ik eens op m'n gemak bekijken! Voor de auto heb ik al redelijk wat gemaakt, voor thuis nog niet, dus ik ben wel benieuwd ;)

heutink

en voor de liefhebber een paar speakers in de aanbieding

http://www.highendshop.nl/aanbiedingen/

8)

hertogjan6

misschien een rare vraag... ik heb hier een oude/antieke matsumoku gitaar/bass? liggen

iemand bekend met dit merk?
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

heutink