voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

heutink

:o
en gisteravond na een gezellig samenzijn met het volvoclubje begon de geluidsinstallatie uit zichzelf het volume te varieeren........in eerste instantie dacht ik dat het door de hoeveelheid bier kwam die bezit genomen had van mijn gehoor. Dus vanmiddag nog maar eens geluisterd.......en inderdaad de installatie stond "te golven"  :eusa_doh:
Gelukkig herinnerde ik zoiets van vroeger tijdens de lessen "buizenversterkers" op de MTS, dus toch maar even de AMC CVT1030 buizenvoorversterker vervangen door de reserve, een NAD 1300 van 21 jaar oud.

en ........alles werkt weer, en klinkt ook nog heel mooi.......dus voor het eerst sinds jaren even geen enkele buizenversterker in de installatie
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

heutink

;D ;D na een paar dagen begon ik het toch wat vlak te klinken..........
tsjaaaaaaa op die ouwe dingen zit natuurlijk nog een mono/stereo-knopje.........
nu maar verder in stereo luisteren  :eusa_doh:
8)

The Demon

Citaat van: heutink op 30-06-2015 21:34:10
;D ;D na een paar dagen begon ik het toch wat vlak te klinken..........
tsjaaaaaaa op die ouwe dingen zit natuurlijk nog een mono/stereo-knopje.........
nu maar verder in stereo luisteren  :eusa_doh:
8)
Proesttt, klinkt bekend.  ::)

axelvr

Als we ons dan toch even in het audiofielenhoekje bevinden;

Afgelopen weken heb ik veel tijd met de nieuwe XC90 mogen doorbrengen, bij de intro gezellig staan praten met de meneer van de B&W en B&O stand.

Het geluid in de nieuwe XC90 met B&W installatie is in 1 woord, "perfect" te noemen. Echt chapeau voor wat ze bereikt hebben.

Echter begon het na een aantal dagen aan mij te knagen ; ikzelf heb een V70 MY06 met premium sound en subwoofer en ik zet de installatie zo nu en dan nog wel eens in standje "lekker luid"

Ik zat met een klant in de nieuwe XC90 en wilde hem het sublieme geluid laten horen, en toen viel mij iets op...

Ik merkte dat de B&W installatie in zijn maximale volume stond te draaien, terwijl ik nog enigzins een normaal gesprek kon voeren met mijn klant.

In mijn V70 kan ik de volumeknop zover draaien tot het pijn in de oortjes begint te doen, in de nieuwe Xc90 met geluidsinstallatie van van €5,5K doen je oren alleen maar pijn van het gezeur van de klant die naast je zit ???

Zou het uit regels en wetgeving voortkomen dat de installatie niet zo hard kan? Of zou B&W op een of andere manier een (flinke) begrenzer ingebouwd hebben?

Ik vind het een doodzonde in ieder geval.

V70geRwin

Pijn in of aan de oren  ;)

Wellicht is het een setting die je eerst bewust moet overrulen?

heutink

:D

en het laatste speeltje waar onze maxonmotor in zit.............

http://www.kronosaudio.com/technology.html

ik heb hem zelf niet hoor............

;D

Peed

Ook hier even men setje.

Speakers zijn de sonus faber cremona auditor m in graphite
Versterker is de classe cap 151
Bron eigenlijk gewoon een dvd spelertje, wordt vrijwel altijd gebruikt voor dvd en gewoon geluid via tv

V70geRwin

Citaat van: Peed op 23-01-2016 22:25:56
Ook hier even men setje.

Speakers zijn de sonus faber cremona auditor m in graphite
Versterker is de classe cap 151
Bron eigenlijk gewoon een dvd spelertje, wordt vrijwel altijd gebruikt voor dvd en gewoon geluid via tv

http://i66.tinypic.com/f2llvn.jpg

http://i65.tinypic.com/bfgn04.jpg

Erg mooie set maar de bron is niet helemaal in balans met de rest.
Kriebelt het niet om te horen wat de de echt kan?

Peed

Hey ik weet het, ik geniet er nu wel van en ja dit jaar komt de c70 saffron weer als eerste aan de beurt dus blijft het nog eventjes zo.

Gr peter

V70geRwin

Citaat van: Peed op 23-01-2016 22:59:14
Hey ik weet het, ik geniet er nu wel van en ja dit jaar komt de c70 saffron weer als eerste aan de beurt dus blijft het nog eventjes zo.

Gr peter

Prima toch, heb je nog wat tegoed.
Was vooral even checken of je het je realiseerde.

Genietze!

Peed

;D hey ik weet het wel hoor en je hebt zeer zeker gelijk, maar eigenlijk gaat men c70 op dit moment weer voor, zeker nu ik hem binnenkort weer uit het stalletje ga halen  :D

Vulk

Luidspreker upgrade gedaan.  8)

heutink

:D
sinds een paar dagen kan ik weer normaal horen.......(slecht gehoor is 1 van de bijwerkingen van de chemo-kuur)
weer lekker genieten van de muziek over de electrostaten
:eusa_dance: