voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Altijd welkom,  ;D ;D

Wel effe bellen hoor, want ik ben onregelmatig vrij of aan het werk :-)

MarcoV

Citaat van: daytonawim op 26-01-2009 19:49:36
Vandaag even wat handel gedreven :-)

Setje electrostaten er uit en een voorversterker er in

Sony TA-E9000ES :-)

Mooie pre, heb ik ook gehad!
Draai nu met een STR-V555ES met op de pre-outs twee TA-N55ES eindversterkers voor stereo!
Klink als een huis, gooien er in mono 300 watt per stuk uit!

MarcoV :eusa_boohoo:

darius

Hallo heb een probleem met mn audiolab eindbakken. Het gaat om het type m480. Deze heb ik mono gebrugd. Heb er dus twee om veeeeeeeeeeeeeeeel stroom naar mn kefs te kunnen sturen.
Ze doen het heel goed, maar als ze aan staan en ik  lang geen muziek speel  (bv als ik weer eens op de bank in slaap val)dan springen de glaszekeringen. Dat gebeurt bij allebei dus lijkt me een ontwerpfout ofzo. De spanning hier aan boord komt van een omvormer (wel state of the art mastervolt).
Weet er iemand raad of kan het geen kwaad :evil:
No show, only go.

Laserblue

Citaat van: darius op 31-01-2009 10:09:22
Hallo heb een probleem met mn audiolab eindbakken. Het gaat om het type m480. Deze heb ik mono gebrugd. Heb er dus twee om veeeeeeeeeeeeeeeel stroom naar mn kefs te kunnen sturen.
Ze doen het heel goed, maar als ze aan staan en ik  lang geen muziek speel  (bv als ik weer eens op de bank in slaap val)dan springen de glaszekeringen. Dat gebeurt bij allebei dus lijkt me een ontwerpfout ofzo. De spanning hier aan boord komt van een omvormer (wel state of the art mastervolt).
Weet er iemand raad of kan het geen kwaad :evil:

www.hififorum.nl
www.htforum.nl

;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

daytonawim

Je kan ook even bij deze link kijken

S.B. Marantz is een versterker reparatie mannetje

http://forum.audiofreaks.nl/index.php

heutink

Citaat van: viking_in_shorts op 25-01-2009 20:25:29
Citaat van: daytonawim op 25-01-2009 18:15:22
En tipje foam randen en meer leuks:  (website van de tip van Thuur)

http://www.audiofriends.nl/

Goed zeg! Eerder vanavond (18:30 om precies te zijn) die meneer maar eens een mailtje gestuurd. Heb hier nl nog een setje uitgedroogde bose 901 III's liggen. Heb nu al bankgegevens binnen, bestel nr binnen en de betaling overgemaakt!

???
En heb je de randen al binnen ?
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

viking_in_shorts

Citaat van: heutink op 06-02-2009 19:02:13
Citaat van: viking_in_shorts op 25-01-2009 20:25:29
Citaat van: daytonawim op 25-01-2009 18:15:22
En tipje foam randen en meer leuks:  (website van de tip van Thuur)

http://www.audiofriends.nl/

Goed zeg! Eerder vanavond (18:30 om precies te zijn) die meneer maar eens een mailtje gestuurd. Heb hier nl nog een setje uitgedroogde bose 901 III's liggen. Heb nu al bankgegevens binnen, bestel nr binnen en de betaling overgemaakt!

???
En heb je de randen al binnen ?

Jepp - alleen de tijd nog niet gevonden om eraan te beginnen. Al met al heeft het een week geduurd tussen mailtje "de randen zijn verstuurd" en aankomst. Jammer, maar ik ben dat gewend van de zweedse post :(

Gaat nog wel een week of 2 duren voordat ik kan beginnen ben ik bang ....

heutink

:D
Dan zal ik morgen eens 4 randen voor de Dynaudio's bestellen, eens kijken of dat plakken voor die luidsprekers van het vriendje van mijn dochter gaat lukken. ???

viking_in_shorts

Al met al ziet het er prima uit. Goed verpakt, redelijk duidelijke instructies (pagina of 30) met fotootjes en zelfs het kwastje voor de lijm zit erbij. Randen en boxen hebben elkaar nog niet eens ontmoet, maar ik neem aan dat daar ook alles wel goed zit.

heutink

8)
Ik trouwens de 901's van JustGurt hier een tijdje gehad, maar dat zijn in mijn optiek toch PA luidsprekers......het geluid van de F1-wagens klonk wel formidabel ;D

viking_in_shorts

Citaat van: heutink op 06-02-2009 19:55:32
8)
Ik trouwens de 901's van JustGurt hier een tijdje gehad, maar dat zijn in mijn optiek toch PA luidsprekers......het geluid van de F1-wagens klonk wel formidabel ;D

Om eerlijk te zijn - heb ze gratis gekregen. Omdat ze toch doorgerot waren. Tja - die paar centen is het dan wel waard. En als het repareren me goed lukt gaan ze waarschijnlijk naar blocket.se :eusa_shifty:

heutink

8)
Ik hoor net van JustGurt dat hij van de 901's ook alle = 18 randen vervangen heeft,
PB JustGurt even voor tips....

daytonawim

Net weer wat aanvulling op de Hifi set gescoord:

Ik eens een DAC proberen van Proceed PDP2

en nu nog op zoek naar 2 mono buizen eindtrappen.

ed

Is dat de dac die bij het kubus loopwerk hoort?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Daf46

Citaat van: daytonawim op 31-01-2009 20:51:13
Je kan ook even bij deze link kijken

S.B. Marantz is een versterker reparatie mannetje

http://forum.audiofreaks.nl/index.php
Heel nette service van hem inderdaad.
Hoewel de kuren van mijn Marantz PM80 MK2 zijn petje te boven gingen, ik heb hem dan maar de eindversterker ervan laten afkoppelen en hang er nu een andere eindversterker aan.