voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: heutink op 15-04-2009 19:06:21
???
heeft de omgevingstemperatuur invloed op de geluidssterkte ??
Ik merk dat ik de versterker de laatste week precies op "kwart-voor" heb staan, terwijl ik de hele winter dat ding op "10-voor"heb gehad, met volgens mijn beleving dezelfde geluidssterke.......

psychisch of technisch ??

met koud weer heb je meer vermogen  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

JosS70

JosS70

Heb net een setje B&W 802 aangeschaft!  :-*

Zoek nog een Naim Nap250 erbij. Iemand ?

Gr Jos

heutink

???
Heeft iemand misschien nog een Dynaudio woofer 21 W 54 liggen ?
( als de foam rand slecht of weg is, is dat geen punt , maar wel 8 ohm )
???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

ed

Citaat van: JosS70 op 23-04-2009 21:10:57
Heb net een setje B&W 802 aangeschaft!  :-*

Zoek nog een Naim Nap250 erbij. Iemand ?

Gr Jos

Jos,

Een Naim zou ik uit engeland halen. De pond staat nu zo bizar laag. Kijk eens op de volgende site:
http://www.badaweb.co.uk/showsearch.php?site=bada&offset=400

Staat een NAP 250 op voor 1200 pond, dus 1200 euro. Retauil prijs in NL is 3750!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

JosS70

Speaker tuning!  ;D

Zijn wel gemodificeerde exemplaren! Alles is gemodificeerd voor betere prestaties. Verschilt dus niet zo veel van mijn Volvo.

Gr Jos

heutink

>:(
vannacht de snelle zekering , na 4 maanden gedurende 24 uur per dag er weer uit, weer de versterker vol stof.......nu maar weer een trage zekering er in en maar eens de vermogensmeter er tussen prutsen, ach, het is toch een vrije dag 8)

heutink

;D
zo alles draait weer, totaal vermogensverbruik van de 2 hybrideversterkers + de cd-speler op normaal luisterniveau ( hard zat in een ruimte van 200 kuub ) = 160 watt,
en de elektrostaten zijn dus niet te meten...... 8)

heutink

???
na een uurtje of 5 draaien was het opgenomen vermogen opgelopen tot 220 Watt, en het maakt niets uit of ik de volumeregelaar op 20 of 60 % zet.......daarboven heb ik niet geprobeerd, want dat gaat zooooo hard ;D

thuur

Citaat van: heutink op 21-05-2009 18:29:57
???
na een uurtje of 5 draaien was het opgenomen vermogen opgelopen tot 220 Watt, en het maakt niets uit of ik de volumeregelaar op 20 of 60 % zet.......daarboven heb ik niet geprobeerd, want dat gaat zooooo hard ;D

Je hebt een klasse A versterker..

Gr ;)

heutink

???
Hoe krijg ik DVD-geluid fatsoenlijk op een CD ??
Het valt mij op, dat de DVD veel meer dynamiek geeft dan een van de DVD gecopieerde CD........
Kan dat anders ?
::)

Wibren

Waarschijnlijk niet, sampling rate van een dvd ligt veel hoger dan bij een cd  :-\
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

thuur

Citaat van: heutink op 01-06-2009 19:07:56
???
Hoe krijg ik DVD-geluid fatsoenlijk op een CD ??
Het valt mij op, dat de DVD veel meer dynamiek geeft dan een van de DVD gecopieerde CD........
Kan dat anders ?
::)

Wavelab.

Maar een DVD geeft vaak 'valse' dynamiek door surround kanalen -of effecten- toe te voegen.

Gr 8)