Volvo 850 ruilen tegen een Ibiza

Gestart door gero, 24-10-2008 19:00:40

Vorige topic - Volgende topic

gero

Hallo Allemaal, ga morgen even kijken naar een Volvo 850 2.5  Estate, bj 08/1996 heeft 293.696 km gelopen  vraagprijs  4500,00  Euro, deze wagen staat bij autobedrijf  Theo van Huet in Pannerden(dicht bij Nijmegen) ik kom zelf uit breda, ik rij momenteel in een seat ibiza bj. 1999,  2.0 16 V  150 pk verlaagd en al, op en top perfect onderhouden, voor mij is het dus een hele ommezwaai  van spijkerhard naar een zeer comfortable  wagen, ik heb de hele aankooptips al doorgelezen en die hoge kilometerstand zegt niet veel bij een VOLVO dat heb ik ondertussen al begrepen.Maar toch heb ik mij twijfels , ik weet wat ik nu heb(deze ibiza heb ik ondertussen al 7 jaar).Wie    trek mij over de streep om toch zo    ROFFEL aan te schaffen.   Alvast bedankt voor het meedenken.
Ooh ja, ik zou mij Seat  kunnen ruilen tegen die Volvo
groetjes    Audy

heutink

;D
Ik denk dat als je in een (gechipte) T5 gaat rijden , dat je over de streep bent.... 8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

)()()sT

Maar hij gaat kijken naar een 2.5 ;)

Tja, allereerst: waarom wil je een 850? (gewoon een vraag).
Het is een totaal andere auto als je "blitse" en sportievere Seat; de 850 2.5 is gewoon een comfortabele stationcar.
Helemaal niks mis mee, maar een 2.5 is natuurlijk geen racemonster, al rijdt het heerlijk :)
Optisch kun je er ook nog een hoop leuke dingen mee doen, R-bumper, velgen, lager, etc. etc.

Succes met je keuze!

Enno

Citaat van: heutink op 24-10-2008 19:23:47
;D
Ik denk dat als je in een (gechipte) T5 gaat rijden , dat je over de streep bent.... 8)

een GLT is snel zat.......

Turbo-Geek

Citaat van: Enno op 24-10-2008 20:20:41
Citaat van: heutink op 24-10-2008 19:23:47
;D

een GLT is snel zat.......

Nou naast een Ibiza Cupra 16V (met ABF motor) stelt dat vrij weinig voor. Voor de duidelijkheid, die krengen wegen geloof ik iets van 1060 KG en dus gauw 400kg lichter dan een 855 Estate die met 20V ongeblazen orkest 170 pk ter beschikking heeft. Dat gekoppeld met het extra comfort van de Volvo levert een 'negatieve' snelheids beleving op als je van de Ibiza in de Volvo stapt.

Overigens is de ABF motor een juweel van een 16 klepper en zit met niet al te veel aanpassingen (en weinig kosten) op de 170 pk, Dit vermogen maakte de originele ABF motor af fabriek maar VAG heeft hem middels software gede-tuned omdat de VR6 destijds iets van 176 pk maakte en een pak geld meer koste en dat kon dus niet.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Chris

Succes met je keuze! Ben benieuwd of je over de streep stapt ;)

Ik zou het wel weten... :eusa_whistle: Maar alle gekheid op een stokje; ga gewoon lekker proefrijden. Uiteindelijk moet je zelf beslissen wat je ervan vind en of het bevalt. Vind je een GLT te langzaam, kun je ook eens een T-5 proefrijden.

Welkom in ieder geval.

Groeten,
Chris

matRRR

kijk ook eens in de rubriek hieronder, waar forumleden hun 850 te koop aanbieden, weet je in ieder geval dat ze goed onderhouden zijn.

ook schutten heeft zijn 850 te koop staan, dat ding heeft 370 pk, volvo-comfort en spijkerhard!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software