Prettige Kerstdagen en een veilig 2008 !

Gestart door moderators, 23-12-2007 18:58:34

Vorige topic - Volgende topic

moderators

En alweer is het Kerstmis.
Tijd voor wat gedachten over het forum. Het forum groeit en bloeit als nooit tevoren. Dagelijks verwelkomen we nieuwe leden die in meerdere of mindere mate bijdragen aan de inhoud. Een inhoud die in de technische rubrieken doorgaans bijzonder leerzaam is en al heel veel 850 rijders financieel voordeel heeft gebracht. Lid zijn van dit forum is van onschatbare waarde.

Waarde blijkt niet altijd uit waardering. Waardering voor het forum is er meestal wel maar waardering voor elkaar is vaak minder. We mochten dit jaar 'genieten' van extreem veel 1-2tjes en pogingen elkaar vliegen af te vangen. Dat dat de sfeer niet altijd ten goede kwam bleek duidelijk uit de vele berichten die de moderatoren daarover achter de schermen kregen toegespeeld.

Moderatoren zijn gewone forumleden die hun best doen het forum leesbaar en zo mogelijk On Topic te houden. Dat daardoor delen van discussies, meestal delen zonder eeuwigheidswaarde, van het openbare deel van het forum verdwijnen is iets dat niet door iedereen werd gewaardeerd.

Forumleden zijn af en toe nét echte mensen. Als je ze in real life ontmoet zijn ze de redelijkheid zelve. Nemen ze echter plaats aan het toetsenbord van hun computer, dan lijkt het alsof Dr. Jackyll en Mr. Hyde zijn wedergeboren. Is het de betrekkelijke anonimiteit van het fenomeen internet dat daar voor zorgt? Opmerkelijk is wel dat de discussies in intensiteit toenemen naar mate de dag vordert. Wanneer we dan lezen dat het bier weer best is, lijkt er enig verband te bestaan tussen het gebruik van dergelijke genotsmiddelen en de negatieve strekking van berichten.

Lezen is ook moeilijk en dan zeker het lezen van teksten van leden met wiens mening men het op voorhand al niet mee eens is. Half gelezen of half geïnterpreteerde berichten zorgen vaak voor misverstanden (mis verstaan!) en verkeerde interpretatie.

C'est le ton qui fait la musique vraagt op een geschreven forum extra aandacht. Vaak zijn dingen niet zo bedoeld als ze werden opgeschreven. Duidelijk en vooral begrijpelijk schrijven is dan ook bijzonder belangrijk. Ook de manier waarop je iets schrijft kan bijdragen tot een positieve of negatieve uitleg van cq. uitleg over een stelling. Ook hier is het weer de toon die aangeeft hoe iets geïnterpreteert wordt.
Voorbeelden:
"Het is flauwekul" i.p.v. "Daar ben ik het niet mee eens"
"Dat is lelijk" i.p.v. "Dat vind ik niet mooi"
"Ik zeg je" i.p.v. "Ik denk dat"

Het moderatorenteam blijft z'n best doen het forum leesbaar te houden. Neem ons vooral niet persoonlijk kwalijk wanneer dat soms met dezelfde botte bijl moet als het botte potlood waarmee sommige berichten geschreven worden. Of misschien moeten we zeggen, haal het scherpe puntje eens van je virtuele potlood voordat je op de 'enter' knop drukt. Bedenk eerst eens hoe hetgeen je schrijft op een ander over zou kunnen komen. En bedenk eerst eens of de leden van het forum écht zitten te wachten op hetgeen je van plan bent aan het forum toe te vertrouwen.

Wij doen graag een oproep
- om het komende jaar eens wat vaker PB's te gebruiken voor de Persoonlijke Berichten in plaats van daarvoor het openbare forum te gebruiken.
- Ook zien we graag dat (vooral de technische topics) blijven gaan over het onderwerp dat de topicstarter bedoeld heeft.
- En als we dan wat minder met  'de hakken in het zand' gaan staan en wat minder 'op de man' spelen, zal ook dat zeker helpen bij het 'op niveau' houden van de sfeer van het forum.

Dit gezegd hebbende wensen we iedere gebruiker van dit forum bijzonder prettige Kerstdagen en een veilig 2008!

De moderatoren
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

coyote1980

Daar sluit ik mij helemaal bij aan, ook van mij hele fijne feestdagen en een rollend 2008!

Toen ik vanochtend onder de Kerstboom keek kon mijn dag natuurlijk helemaal niet meer stuk:

:angel:
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Scooby Doo

Inderdaad, voor iedereen warme en gezellige Kerstdagen, en prettige eindejaarsfeesten. Dat er nog veel mag geroffeld worden. 8)

Kenny
Puppy Power!!!

Chris

ief

Amen! Ook vanuit Oostenrijk aan allen fijne dagen gewenst en een roffelrijk 2008!
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

R.Bijl

:eusa_clap: ook vanuit hier het allerbeste toegewenst..

grt
Fam.Bijl
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....