wie geeft me een duwtje?

Gestart door rolvio, 25-12-2007 00:01:05

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Ben toe aan nieuwe banden. Na wat rondgelezen te hebben komen er (voor mij) 2 merken bovendrijven:
Michelin Primacy HP en Uniroyal Rainsport 1. In de maat 205/50/16. Had er Nokian nrvi onderliggen maar die zijn na 15000 km op.  :-\

Kan de Michelins krijgen voor € 131,- en de Uniroyals voor € 105,- per stuk incl alles.

Wie o wie geeft me een duwtje in de goede richting?

Rolf

-D©©©L-

Hoeveel rij je per jaar ?

Jeroentjuh

Michelin is een fijne band, die Uniroyal vind ik veel lawaai maken....

animalT5R

heb zelf goeie ervaringen met de Rainsport 1.
Met nat wegdek zijn het werkelijk superbanden,alleen met droog weer slijten ze wel sneller.
Had overgens geen last van lawaai of afrol geluiden van de band.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Marc O.

Ik heb hele goede ervaringen met de Michelins. Zo'n 70.000km mee gereden maar toen waren ze ook écht op. Althans aan de voorkant. Achter zat er nog ruim voldoende profiel op. Onlangs 2 nieuwe laten monteren voor €119,- per stuk all in (205-55/16).
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Ik had zelf Nokian, en na een dikke 10.000 mee gereden was er mar 1,5 mm. af.
Bij normaal rijgebruik vond ik ze wel ok.

Michelin is qua levensduur heel goed, mijn vader heeft ze onder de 850 75000 km gehad.

HeZz

Michelins heb ik de pilot sports gehad....super bij droog weer. bij regen en wat lagere temperaturen lijkt het wel of je op eieren rijdt. slijtage ook redelijk hoog.

De Uniroyal Rainsports 1 heb ik nu rondom. De 1e set die ik had maakte herrie, die kwamen bijna nieuw van een BMW af, waar ze steeds op cupte. Nu heb ik inmiddels 2 nieuwe voorbanden, en moet zeggen dat het een fijne band is die ook bij nat weer goed presteerd. Het afrol geluid is ook weg, en zeker niet meer storend.

Maar ja welke je kiest moet je dan maar zelf wten over die Michelins hoor je ook goede verhalen, dus denk dat je aan beide geen slechte koop doet. Prijs technisch mss je keuze op baseren?

Edit ik heb de maat 225/45 17
Looking 4 a V70N

rolvio

FGG

Wij rijden zo'n 40k per jaar op Michelin Primacy. Prima band!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rolvio

Citaat van: )()()sT op 25-12-2007 09:59:18
Ik had zelf Nokian, en na een dikke 10.000 mee gereden was er mar 1,5 mm. af.
Bij normaal rijgebruik vond ik ze wel ok.

Michelin is qua levensduur heel goed, mijn vader heeft ze onder de 850 75000 km gehad.

foutje van mij, heb ongeveer 35000 km met deze banden erop zitten. Dacht dat ik nog maar een jaar deze auto had, tis inmiddels 2 jaar.

Misha

Als je alleen tussen die 2 wilt kiezen kan ik er het volgende over zeggen :
De Primacy is een goede, stille, slijtvaste en trillingsvrije band, perfekt van constructie.
De Primacy HP schijnt beter te zijn op nat en koud, en da's een goeie zaak: dat was/is bij de reguliere Primacy namelijk echt niet het sterkste punt.
Als je gewoon je rijstijl aanpast, is dat geen probleem.
Maar ik kon eigenlijk -hoewel licht gemotoriseerd- geen enkele rotonde met regen uitkomen zonder spinnend wieltje.

De Uniroyal heeft dat zeker in het natte weer niet.

Toch zou ik weer voor de Michelin gaan. Puur om slijtvastheid, comfort, stilte en rust in de auto en een redelijke grip.

Ik rij nu met Michelin Pilot Exalto 2, veel meer grip in droog, maar al weer minder in regen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

het is al zo dikwijls herhaald.
een bandenkeuze blijft persoonlijk, de ene band kan perfect voldoen voor jou, maar voor een ander is dezelfde band waardeloos.
verschillende aspecten spelen daarin mee, hoe je rijd/remt, motorisatie van de auto, welke eisen stel je...

de band die stilte, comfort, slijtvastheid en baanvastheid geeft op droog en nat, voor iedere motorisatie perfect is, én ook nog betaalbaar moet zijn, moet nog worden uitgevonden.
ondertussen blijft 't behelpen...  :evil:

rolvio

Ja, ik begrijp ook wel dat het een compromis is... Wordt er niet makkelijker op, aangezien mijn bandenboer Primacy HP (nog) niet in mijn maat kan leveren en ik aan de oude Primacy vastzit. HP's schijnen meer te slijten. Hij stelde nog Nokian Z voor, band  met goede waterafvoer. Uniroyal is sportiever, meer herrie.

Ga nog even verder zoeken/bellen.

Rolf

rolvio

Ok, kogel is door de kerk, het wordt Uniroyal. Kan ik ook met dat merk eens ervaring opdoen.

capri

Vandaag zelf 4 continental premium contact 2 gemonteerd op de 850.
Volgens vele testen momenteel de beste band.

Het is natuurlijk persoonlijk maar michelin is gewoon veel te duur en middelmatig.

Mijn ervaring met continetal is zeer goed.

wim