Eindstuk uitlaat

Gestart door AAG1, 27-12-2007 10:39:41

Vorige topic - Volgende topic

AAG1

Ik ben in het gelukkige bezit van een V70 van 1999 10V 2.5 chip 175 PK
1 van de weinige minpunten van de auto is het eindstuk van de uitlaat.
Zit met een bout vlak voor het eind van de uitlaat vast (onderzijde).
Bout is zwaar verroest en inmiddels helemaal "dol".
Kan ik gewoon  de haakse slijper op die bout zetten of dondert dan de hele
uitlaat eronderuit ?  :eusa_naughty:

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Walter

de pijp hangt vast met de beugels er vlak voor. Die bout pakt alleen het eindstuk dus laat Simon Slijptol zijn werk maar doen hoor!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

)()()sT

Nee moet kunnen, tis maar een sierstuk  ;D

Maarre... wat is er mis met het eindstuk? De standaard V70 sierstukken zijn toch niet verkeerd...
Alhoewel; ik heb wel eens latere (dus 99er *70's) gezien met een heel armoedig eindstukje waar je zo doorheen keek  ::)
En ja, bij de dealert in de showroom toentertijd.

Foto's in het wie ben ik topic zijn natuurlijk ALTIJD welkom  ;)

de boekhouder

Ik heb hetzelfde probleem met een eind"sier"stuk op m'n 850. Ik wil er een ander opzetten, maar het boutje van het ding dat er nu op zit is exit. Dus een haakse slijper op het restant van het boutje zetten ?

Citaat van: AAG1 op 27-12-2007 10:39:41
Ik ben in het gelukkige bezit van een V70 van 1999 10V 2.5 chip 175 PK

ik ben benieuwd, leg eens uit ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

De *70's uit de latere jaren (99&00) met vaste klepstoters hebben zowel bi de 140 als 170 pk een 2.4-20V.

De 140 pk is makkelijk te chippen naar 170 pk omdat dit dus zuiver softwarematig is ;)

de boekhouder

Omdat hij het over een 10v had, dacht ik dat hij nog een vorig type motor had, vandaar mijn vraag.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Oeps.... dan weet ik het ook even niet  ;D

Maar goed, chippen van een 10V kan best, alleen is het vrij nutteloos en 175 pk krijg je volgens mij niet.

AAG1

Het huidige eindstuk is qua uitvoering perfect, alleen is aan de "mond" helemaal rot.
Zal morgen eens foto's van m'n roffel gaan plaatsten , heb 'em al een paar maanden
maar hij bevalt echt super !! (gaat 2 jan G3 installatie bij Mesman in)

Citaat van: )()()sT op 27-12-2007 10:56:23
Nee moet kunnen, tis maar een sierstuk  ;D

Maarre... wat is er mis met het eindstuk? De standaard V70 sierstukken zijn toch niet verkeerd...
Alhoewel; ik heb wel eens latere (dus 99er *70's) gezien met een heel armoedig eindstukje waar je zo doorheen keek  ::)
En ja, bij de dealert in de showroom toentertijd.

Foto's in het wie ben ik topic zijn natuurlijk ALTIJD welkom  ;)

Marc O.

Maar heb je nou een 2.5 10v motor (die, denken wij, niet kan worden gechipped naar 175pk) of de nieuwere 2.4 20v, waarbij dat wel mogelijk zou zijn?
...The Nile isn't just a river in Africa...

volvosjonnie

Dat moet dan de 20V zijn toch, maar dan worden het toch geen 175paarden?
Wanneer wordt het zomer..

Marc O.

Citaat van: volvosjonnie op 27-12-2007 11:29:08
Dat moet dan de 20V zijn toch, maar dan worden het toch geen 175paarden?

Nee, gewoon 170, maar die 5 stuks vergeven we hem ;)

reneetje

Als je de bout eraf slijpt zal ie waarschijnlijk nog niet loskomen, tenminste die ervaring heb ik >:(

Slijptol er in de lengte doorheen jassen , en niet te diep slijpen want anders gaat je uitlaat eraan,stuk hout erachter en een paar beste klappen met een vuistje, dan komt ie zo los ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

AAG1

Het zal dan wel 170 pk zijn, of het iets uitmaakt to van de normale uitvoering is mij onbekend, het is er door de 1e eigenaar bij aankoop ingezet (rica papierwerk zar erbij). Het is geen supersnelle auto, maar hij rijd voor mij snel genoeg, meer PK's zouden toch alleen maar nog meer bekeuringen opleveren  :police:  ;D
Het is in ieder geval een 10 V

Nogmaals bedankt voor alle respons, het lijkt dus niet alleen het simpel slijpen van een boutje te worden.....

Robert Haven

Citaat van: AAG1 op 27-12-2007 12:25:41
Het zal dan wel 170 pk zijn, of het iets uitmaakt to van de normale uitvoering is mij onbekend, het is er door de 1e eigenaar bij aankoop ingezet (rica papierwerk zar erbij). Het is geen supersnelle auto, maar hij rijd voor mij snel genoeg, meer PK's zouden toch alleen maar nog meer bekeuringen opleveren  :police:  ;D
Nogmaals bedankt voor alle respons, het lijkt dus niet alleen het simpel slijpen van een boutje te worden.....
??? rara hoe kan dit? Kan iemand opheldering geven?
(klopt het echt wel dat je een 10v hebt? Wat staat er op je kleppendeksel?)
Dit verhaal gaat in tegen elke logica cq. beschrijving die er over de 10v te vinden is....

Marc O.

Citaat van: Robert V70 NBP op 27-12-2007 19:11:47
Citaat van: AAG1 op 27-12-2007 12:25:41
??? rara hoe kan dit? Kan iemand opheldering geven?
(klopt het echt wel dat je een 10v hebt? Wat staat er op je kleppendeksel?)
Dit verhaal gaat in tegen elke logica cq. beschrijving die er over de 10v te vinden is....

Hij geeft aan dat zijn motor is gechipped, maar ik waag te betwijfelen dat dat idd. de 30pk winst heeft opgeleverd die wordt vermeld....  :eusa_think: