OBD-tuning bij V70 2.5D?

Gestart door Gert, 18-01-2008 10:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Gert

Al een hele tijd loop ik met het idee rond om mijn V70 2.5D van eind 1999 met 4-trapsautomaat te laten chiptunen, maar er zijn steeds weer andere prioriteiten.
Maar goed, wat ik me nu eigenlijk afvraag, is of auto's zoals de mijne ook via OBD individueel worden getuned. Dat moet toch kunnen, gezien de OBD-aansluiting onder de middenarmsteun voorin? Een jaar of twee geleden had ik hiernaar gevraagd bij een bekende tuner, maar daar beweerde men dat OBD-tuning bij mijn auto niet mogelijk is. Of zou het zo zijn dat ze dit liever niet doen omdat het makkelijker/goedkoper is om gewoon gebruik te maken van de standaardchip die er voor mijn auto is? Gezien de leeftijd en kilometerstand (323.000 km) zou ik de voorkeur geven aan OBD-tuning, of is dat onzin?
Rust roet...

thuur

Lees het tuningstopic van Gunnar eens door ;)

Gr :)

Gunnar

Dat is waarschijnlijk een msa15.8 ecu.
Die is niet via obdII te doen, er zit een am29f200 psop44 chip in.
De chip is opzich wel herschrijfbaar, maar de ecu zelf is hier niet op voorzien.

Je kan best gewoon die chip laten lossolderen, en dan op basis van die inhoud het programma laten wijzigen.
Het is perfect mogelijk om op maat te laten chippen door solderen.

OBD-tuning is enkel maar een benaming voor hoe men de software in de ecu krijgt, standaardchip via obd-tuning kan ook.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381