lekke koppakking???

Gestart door dutchfield, 29-12-2007 12:31:30

Vorige topic - Volgende topic

dutchfield

Hallo ik heb sinds kort geel/witte prut aan de peilstok (sludge) van mijn volvo 850 zitten
de volvo loopt op lpg,is dit een voorbode dat mijn koppakking er aan gaat of is gegaan?
hij loopt verder goed<ook de temperatuurmeter staat normaal<volgens mij zit er nog geen olie in de koelvloeistof>
Adri

Misha

Citaat van: dutchfield op 29-12-2007 12:31:30
Hallo ik heb sinds kort geel/witte prut aan de peilstok (sludge) van mijn volvo 850 zitten
de volvo loopt op lpg,is dit een voorbode dat mijn koppakking er aan gaat of is gegaan?
hij loopt verder goed<ook de temperatuurmeter staat normaal<volgens mij zit er nog geen olie in de koelvloeistof>
Adri
Als het een klein beetje is, kan dat voorkomen zonder dat dat ernstig is.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

dat is normaal met dit koude(re) weer, en zeker als je kortere ritjes rijd.
zoek maar eens op sludge of mayonaise.
geen zorgen over maken.

tackle

ik heb er ook een slapeloze nacht van gehad. Heeft te maken met korte ritjes. Als je het zeker wilt weten, laat dan je olie verversen, je zult zien dat er gewone afgewerkte olie uitkomt en geen verzeepte witte prut. Zolang het een klein beetje is, betekend dat je volvo gewoon gezond is.

MichielMaas

Er is hier nog iemand gerustgesteld.  :eusa_dance: Heb het zelfde probleem en was nog niet bekend met dit soort voorvallen.  :eusa_whistle:

dutchfield

hartstikke bedankt allemaal ,gewoon doorrijden dus.
het zou zonde zijn om mijn witte monster te moeten verkopen

Taranis

Gewoon af en toe een keer een lange rit maken, dan heb je dat probleem niet.

Enno

Citaat van: MichielMaas op 29-12-2007 14:14:47
Er is hier nog iemand gerustgesteld.  :eusa_dance: Heb het zelfde probleem en was nog niet bekend met dit soort voorvallen.  :eusa_whistle:

ik had hetzelfde. Ik heb na 11.000 KM de olie maar weer ververst. Zit nu een volsyntheet 5W40 in.

)()()sT

Ik heb het ook wel eens een beetje, maar ik rijd niet altijd hele korte stukken; woon-werk is 27 km. enkel.
Heeft ook te maken met het afdichtingsrubbertje van de peilstok, toch?

;)

why-not

Ik heb het ook sinds ik lpg rijd, dus ik neem maar aan dat het daar van is  :-\

Ludo

Citaat van: why-not op 31-12-2007 09:45:31
Ik heb het ook sinds ik lpg rijd, dus ik neem maar aan dat het daar van is  :-\

nee ook benzine wagens hebben het.
het is condens, komt door het koude weer.
als straks de buitentemperatuur weer oploopt, verdwijnt het ook weer als sneeuw voor de zon...

herbe777

Citaat van: )()()sT op 30-12-2007 21:05:17
Ik heb het ook wel eens een beetje, maar ik rijd niet altijd hele korte stukken; woon-werk is 27 km. enkel.
Heeft ook te maken met het afdichtingsrubbertje van de peilstok, toch?

;)

Klopt, ik heb het ook gehad. Heb deze week het o-ringetje boven aan de peilstok vervangen en het is over.

dutchfield

het klopt als een bus,mijn motor lekte ook olie,dat kwam bij de keerring van de peilstok vandaan bedankt allemaal

herbe777

Vervang het o-ringetje, bovenaan de peilstok eens.