Sleutel bestellen

Gestart door Soulfly, 29-12-2007 14:06:40

Vorige topic - Volgende topic

face.flava

Yep, ik heb het bonnetje nog. Het was toen ook rond de 160 euro. Dan was de dealer ook zo aardig geweest om alleen de materialen mee te rekenen (sleutel en afstandbediening).

Soulfly

Zou iemand voor mij toch eens willen nazien (vast wel te vinden) wat zo'n sleutel voor een '94 nu daadwerkelijk moet kosten?

Ik heb daarnet dus vrolijk 69,-- kunnen aftikken voor een sleutel zonder chip. Het is dat ik anders maar 1 sleutel heb van de 850 (geen optie dus).

Opmerking van de dealert: "Wij bedenken de prijzen niet, dat doet Volvo" met een houding van ...
De vorige keer kreeg ik als antwoord dat er een chip in zou zitten. (wat ik nog altijd ten zeerste durf te betwijfelen met mijn '94 exemplaar :) denk jullie wel met mij).

(letwel: zit er echt een chip in, dan lig ik van die prijs echt niet wakker, maar voor een chiploos exemplaar vind ik de prijs toch richting het belachelijke gaan).

Ben nu 2x bij deze dealer binnen geweest, maar heb stil aan stevig mijn twijfels...

Estate 2.3 Turbo

Kan een "sleutelboer" zo'n ding dan niet bijmaken?
Als er geen electronica in zit (wat bij mij dus inderdaad niet zo is) kan dat toch zo??

thuur

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 03-01-2008 15:23:51
Kan een "sleutelboer" zo'n ding dan niet bijmaken?
Als er geen electronica in zit (wat bij mij dus inderdaad niet zo is) kan dat toch zo??

Daar heb ik uiteindelijk mijn chiploze sleutel laten maken ja. Hij had geen standaard blanco sleutel, maar hij was zo handig met het freesbankje dat dat geen probleem was ;)

Kosten waren uiteindelijk 9 euro nogwat....

Gr 8)

Ludo

Citaat van: Soulfly op 03-01-2008 15:15:51
Ben nu 2x bij deze dealer binnen geweest, maar heb stil aan stevig mijn twijfels...

waarom bel je dan niet een keer naar een andere dealer voor de prijs. ???

Gunnar

Zo'n sleutel laten bijmaken kost twee keer niets bij een sleutelmaker.
En dan nog, wat als er een chip inzit, dan haal je die uit de behuizing van de eerste sleutel en je kleeft hem tegen de transponderring van je contactslot. Kan je netjes doen onder de plastic panelen.

Bij mijn neef hebben we het ook zo gedaan voor het monteren van de klapsleutelset van ebay.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Soulfly

@Ludo: Ga ik ook nog doen, overdag geen mogelijkheid tot het opzoeken van een nummer en `s avonds vergeten te doen (ook niet bepaald handig).

@Gunnar: Wat kan weet ik ook, het gaat me meer om het idee.

Gunnar

Ik denk dat naast een veerpootbrug alle originele volvo onderdelen vrij tot  zeer duur zijn.
Zelfs occasie afstandbedieningen gaan nog voor redelijke bedragen op ebay.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Rossi

Ik heb vorige week voor onze '93-er 850 ook een grijs afstandbedieninkje  (volvo guard I) bij de dealer gehaald, hij zou kijken of hij nog een nieuwe kon krijgen en dat is gelukt, kosten E 35,70

Tevens gelijk een "hoofdsleutel" besteld (zonder chip) onderdeel 9203093. Kosten
E 69,02. Dus die prijs klopt wel vergeleken met jouw prijs.

Op mijn reactie dat ik dit duur vond kreeg ik te horen dat ik blij moest zijn dat er geen chip in zat want anders koste het wel 200 euro.
Ik had zoiets van toe dan maar want als ik m'n enige sleutel kwijt raak kost het nog veel meer....
850 GLT 2.5-20V estate  '93  automaat

KIM

Ik heb voor mijn vorige (een '93 GLT) gewoon 1 laten bijmaken bij de ijzerhandel. Er zit op zeker GEEN chip in; zelfs mijn huidige R heeft die niet. Laat 'm lekker maken bij een ijzerandel / sleutelboer.

Overigens zal een sleutel met chip ook nog geprogrammeerd moeten worden; deze wordt niet zonder meer door de elektronica herkend.

ovlov 058

Sleutel laten bijmaken bij de schoenmaker/sleutelmaker, 9euro(zelfde model als volvo maar 7 keer goedkoper)

Ze kunnen zelf sleutel met chip leveren

oldostofjas

Dit ziet er toch wel weer netjes uit...

There is no place like 127.0.0.1

Emiel

V70 '99

9187684 Sleutel; 67.20 incl
9484784 AB; 71.60 incl
9438430 SW sleutel; 6.10 incl
9438431 SW AB; 21.98 incl

Hopla... :eusa_wall:

llinssen

Ik snap het niet, wat heb je nu nodig? Sleutel en software?
Als je de oude sleutel nog hebt, maar die is gewoon heel erg af en lelijk, kun je dan de chip omzetten?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Soulfly

Citaat van: Emiel op 05-01-2008 14:39:41
V70 '99

9187684 Sleutel; 67.20 incl
9484784 AB; 71.60 incl
9438430 SW sleutel; 6.10 incl
9438431 SW AB; 21.98 incl

Hopla... :eusa_wall:

Wat is SW in dit geval?

Overigens, volgens Volvo Cars Nederland:
Citeer
Geachte heer,

Dank voor uw bezoek aan onze site! De u in rekening gebrachte prijs voor de sleutel is correct. Recent heeft er vanuit Volvo Car Corporation een prijsverhoging plaatsgevonden. Helaas kunnen wij u niet anders berichten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Volvo Cars Nederland B.V.

Toch bijzonder dat er prijsverhogingen doorgevoerd worden, normaliter zakt de prijs op den duur... (goed, wordt het een echte classic, dan zou het nog... maar zover zijn we nog niet)