Storende SC-801

Gestart door whachamacollit, 29-12-2007 22:51:50

Vorige topic - Volgende topic

whachamacollit

Beste mensen ik heb een probleempje.
Mijn radio, een SC-801, stoort regelmatig als hij op de tuner staat. Het ligt niet aan de zender want hij heeft het op alle zenders.
De storing bestaat eruit dat hij enkele seconden van zijn zender af is en er een ander zender doorheen gaat spelen.
Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

"Is het sap het knijpen waard"

Ronbroek

Mijn oem radio in m'n bus en Pioneer in de Volvo hebben dat soms ook.

Dit gebeurt alleen als ik slecht bereik heb op de betreffende zender. Fractie van een seconde dat er even een ander signaal doorheenkomt.

Mischien is er wat mis met je antenne waardoor alles wat ruiseriger binnenkomt en dit probleem zich voor kan gaan doen.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

michiel

Citaat van: whachamacollit op 29-12-2007 22:51:50
Mijn radio, een SC-801, stoort regelmatig als hij op de tuner staat. Het ligt niet aan de zender want hij heeft het op alle zenders.
De storing bestaat eruit dat hij enkele seconden van zijn zender af is en er een ander zender doorheen gaat spelen.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Er staat hier al ergens een draadje dat het waarschijnlijk aan je antenneversterker ligt, dus die heb ik al eens gedoucht in contactcleaner, maar dat heeft niet mogen helpen. Heb ook geen idee waar het door veroorzaakt wordt. Soms, op de snelweg, doet ie het tijden niet, dus dan zou je kunnen gaan denken dat het met schokken te maken heeft en dat er dus ergens een kabeltje loszit. Of zo.
Maar dan doet ie het ook niet (ongewenst switchen van zender) als je midden in de stad een verkeersdrempel-survival aan het overleven bent, dus dan valt die kabeltje-theorie weer af.
Maw:  ???
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Marc O.

Hier exact hetzelfde. Grappig genoeg valt ie vaak ook op exact dezelfde lokatie even weg.
...The Nile isn't just a river in Africa...

coyote1980

Zijn vast die FM-modulatoren die storen. Heb ook heel af en toe een hikje. Met de CT-906 in mijn 480 trouwens nog wat vaker dan de SC801 in mijn 850.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Ronbroek

Sinds de nieuwe ether-verdeling is het er ook niet beter op geworden heb ik het idee.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

michiel

Citaat van: coyote1980 op 30-12-2007 13:12:42
Zijn vast die FM-modulatoren die storen. Heb ook heel af en toe een hikje. Met de CT-906 in mijn 480 trouwens nog wat vaker dan de SC801 in mijn 850.
Wtf is een FM-modulator, en hoe repareer / vervang je die?
Quanta costa?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

thuur

Citaat van: whachamacollit op 29-12-2007 22:51:50

Het enige wat jij er aan kunt doen is controleren of er geen los contact zit tussen antenne en radio. Even het vloerdeel links in de kofferbak weghalen en zoeken naar het versterkerkastje (zit waarschijnlijk achter de zijbekleding aldaar). En de radio naar voren halen. Met de stekkers in je handen en de radio aan: beweeg het voorzichtig alle kanten op en luister of het 'stoort'.

Tenslotte heb ik nog wel eens gezien dat de solderingen van de antenneaansluiting gebroken waren wegens te weinig tin. Heb ik ook uitgebreid foto's van geplaatst, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13890.msg228038.html#msg228038.

Verder kan het gewoon de uitzending zijn die ter plekke gewoon slecht is of een tweede zender die zo dicht bij het signaal zit dat het gaat storen. Dat kan een andere regio zijn of een illegale uitzending.

Gr ;)

luukvdk

het kan ook van de motor zijn   al lijkt dat me sterk
ik heb zelf altijd een flinke storing in me stereo instalatie thuis als er een brommer langs komt   binnen en bereik van ongeveer 20 meter             wat (voor mij) bewijst dat er iets van straling van een motor af kan komen

het kan ook zijn dat de antenne kabel ergens kontakt maakt met iets van staal (zoals het frame of plaatwerk) dat ook weer allemaal signalen opvangen.

dus kijk alle bedrading en kontaktpunten goed na

gegroet

coyote1980

Citaat van: michiel op 30-12-2007 13:58:54
Citaat van: coyote1980 op 30-12-2007 13:12:42
Wtf is een FM-modulator, en hoe repareer / vervang je die?
Quanta costa?

Een FM modulator bedoelde ik zo'n FM zendertje mee, daar sluit je je Mp3 spele oid dan op aan, en de antenne pakt het geluidssignaal dan op. Als de auto naast je zo'n ding aanheeft op jouw frequentie dan kan dat storen.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

KMvrtr

Citaat van: michiel op 30-12-2007 11:21:53
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Same here!!
Ik heb het dagelijks meermalen, soms tot wel een à twee seconden een andere zender er tussendoor.

michiel

Dat worden er al een paar.
Groupsrepair?

Ronbroek

Nee, naar mijn idee niks aan te doen, gewoon mee leren leven zei de dokter.

KMvrtr

Zo heb ik het tot nu toe ook benaderd.

Ik ga pas aan dat ding (laten) prutsen als ik zeker weet dat het daarmee opgelost is. Zo heel erg is het nu ook weer niet.

Tamarzilla

Wij hebben hetzelfde probleem ook ( SC801 ).

Ligt waarschijnlijk aan zenders die heel dicht bij elkaar liggen, zodat er af en toe een andere zender doorheen komt.

Met onze andere auto met daarin VDO MS4150 hebben we dat probleem niet.

Zal dus ook wel liggen aan de wat oudere electronica in de SC ( model bestaat al lang ).

Naar mijn idee is er niets aan te doen.

Groet,

Frank
T5, rica getuned