Wie kent de 56-TT-SL ????

Gestart door T5RRRR, 30-12-2007 16:08:19

Vorige topic - Volgende topic

Amazon

Even een update m.b.t de 56-TT-SL.

Ik ben een week of vier geleden wezen kijken en rijden en heb besloten de auto te kopen.

In de berichten hiervoor lijkt het alsof deze auto in matige staat is en niet de moeite waard. Hoewel ik best kritisch ben en ook wel de nodige opmerkingen had vond en vind ik deze T-5R zeker de moeite waard.

De afgelopen weken ben ik lekker in de weer geweest om een aantal puntjes op de "i" te zetten en ik ben eigenlijk heel tevreden.

Hij loopt en trekt goed, heeft geen rare bijgeluiden en ook de remmen leveren geen getril etc op. Verder werken alle opties perfect en is het interieur na een schoonmaakbeurtje eigenlijk in een hele goede staat en ben ik ook na een poetsbeurtje heel tevreden over de buitenkant.

Ik heb, vooral toen ik mijn vorige T-5R kocht, heel wat exemplaren gezien en er staat veel te koop wat absoluut minder goed en mooi is.

De lip van de voorbumper is wat beschadigd, maar daar is bijna geen ontkomen aan, en de achterbumper heeft een beschadiging in het grijze kunsstof deel.

Dat de vorige eigenaar niet zo'n poetser is als veel 850 bezitters hier kan ik beamen, aan de andere kant heeft hij hem technisch wel netjes onderhouden en zijn recent de distributie en de nodige keerringen vervangen. Ik zal binnenkort even wat plaatjes bijvoegen.

Al met al ben ik blij met deze handgeschakelde T-5R met een nette kilometerstand! 8)
Bigger and better!

denkweb

Neemt niet weg dat de auto zichtbaar vrij veel schadeherstel heeft gehad (niet alleen spuitwerk).

Al gekeken naar de roest-rand onder de achterruit?
Strip er voorzichtig vast uit pulken zodat er geen verdere zooi meer in ophoopt...

Veel plezier met de auto!!

Amazon

Dankje.

Qua spuitwerk en schadeherstel valt het allemaal nogal mee.

Nu alle lak gereinigd is en in de was zit is er geen waarneembaar kleurverschil. Qua schades heb ik alleen de rand van het rechter achterscherm en een knikje in het rechter voorportier c.q. het rechtervoorscherm kunnen ontdekken door een kapotte deurvanger. In het onderste deel van het linker voorportier zit nog een deukje dat ik eruit laat halen.

Ik heb geen onderhuidse dingen qua schade kunnen ontdekken.

De klep is tijdelijk bijgewerkt en moet op termijn, na het verwijderen van de strip, gespoten worden.

Maar goed heeft inderdaad wat tijd en aandacht nodig. Met dit weer zijn dat leuke klusjes. ;)
Bigger and better!

)()()sT

Mooi toch?
Moet je mijn V70 niet van dichtbij gaan bekijken; ik ontdekte ook wat roest op plekjes maar lig daar niet wakker van. Het is een carroserie met bijna 3 ton achter zijn kiezen en dan krijg je wel eens wat....

Gefeliciteerd met de auto!! Stel je voor je hoefde er niks meer aan te doen  ;D

)()()sT

Maarre.... heb je nou 2 T-5R en?

;)

Amazon

Ha, ha klopt! Dit vind ik juist het leukste, nou bijna net zo leuk als er in rijden dan.

Ik moet zeggen de combinatie T-5R met een handbak is wel erg leuk, maar er zullen zijn die bij een automaat zweren. Ieder z'n ding toch?

Nee hoor, ik heb er geen twee. Mijn vorige heb ik verkocht, maar het bleef wel kriebelen. In tussentijd nog een C70 2.4T gehad. Prachtige auto, maar een hele andere rijbeleving.
Bigger and better!

mark71

Amazon

Bigger and better!

Amazon

En dan nu de foto's!

Zoals uit voorgaande posts al bleek hing de achterkant wat te laag. Dat werd veroorzaakt door normale dempers i.c.m. de slappe veren van de nivomats. De dempers zijn inmiddels vervangen door nivomats.

Verder een hoop kleine dingetjes gedaan, zoals het opnieuw bekeleden van het hemeltje van het schuifdak, interieurfilter vervangen, de stand van de ruitenwisser achter herstellen, parafraan schoonmaken en van alles wat ik niet meer weet.

Bigger and better!

Nunki

Ziet er super uit!! Mooie wagen hoor...

Gr Joost

Remko

volgens mij staat ie nu weer te koop ??? ??? ???

Amazon

Klopt, hier en ook op het forum bij de rubriek te koop aangeboden.

Ik ben eigenlijk een "beetje" autogek met een zwak voor vooral Volvo, maar zeker ook Saab en een aantal klassiekers.

Het zoeken naar een bepaald type, lekker poetsen en er een tijdje in rijden geeft mij de meeste voldoening.

Op dit moment heb ik vier auto's en wordt het dus weer een beetje te gek. Ik wil mijn auto's behalve waar ik dagelijks in rijd binnen stallen, omdat ik er niet gek veel in rijd en stilstand dan, zeker in de winter, achteruitgang is.

Mijn dilemma is de BMW Z3 of de T-5R verkopen. De T-5R wil ik eigenlijk niet kwijt (ik heb al eerder één verkocht en wilde toch weer één hebben), maar een Z3 verkopen in het najaar is geen goed idee.

Als volgend jaar de Z3 weg is komt er zeker weer een Volvo, weer een T-5R of een V70 R of een C70 T5 en stiekum wil ik ook weer eens een 480 Turbo.....

Komende zomer ga ik genieten in een Saab 9.3 Turbo Aero cabriolet  8)
Bigger and better!

Sbv

Klopt staat ook weer te koop op marktplaats

Remko

Citaat van: Amazon op 13-10-2008 20:34:21
Klopt, hier en ook op het forum bij de rubriek te koop aangeboden.

Ik ben eigenlijk een "beetje" autogek met een zwak voor vooral Volvo, maar zeker ook Saab en een aantal klassiekers.

Het zoeken naar een bepaald type, lekker poetsen en er een tijdje in rijden geeft mij de meeste voldoening.

Op dit moment heb ik vier auto's en wordt het dus weer een beetje te gek. Ik wil mijn auto's behalve waar ik dagelijks in rijd binnen stallen, omdat ik er niet gek veel in rijd en stilstand dan, zeker in de winter, achteruitgang is.

Mijn dilemma is de BMW Z3 of de T-5R verkopen. De T-5R wil ik eigenlijk niet kwijt (ik heb al eerder één verkocht en wilde toch weer één hebben), maar een Z3 verkopen in het najaar is geen goed idee.

Als volgend jaar de Z3 weg is komt er zeker weer een Volvo, weer een T-5R of een V70 R of een C70 T5 en stiekum wil ik ook weer eens een 480 Turbo.....

Komende zomer ga ik genieten in een Saab 9.3 Turbo Aero cabriolet  8)
Ach ja mooie dilemma's
Ik zou hem met alle liefde van je willen kopen, maar heb een S60 2.0 turbo sportsedition waar ik eerst vanaf moet

Amazon

Citaat van: LBP V70R AWD op 14-10-2008 11:42:54

Ach ja mooie dilemma's
Ik zou hem met alle liefde van je willen kopen, maar heb een S60 2.0 turbo sportsedition waar ik eerst vanaf moet

mmm, da's inderdaad een auto die je niet op je oprit wil hebben staan. :evil:
Bigger and better!