Hoe lekke LPI injectoren te bepalen?

Gestart door Enno, 30-12-2007 20:33:14

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Enno op 30-12-2007 22:39:37
Mij lijkt een LPI injector de meest voor de hand liggende oorzaak....

nou ik hoop het voor jouw dan.  ;D
een verstopte benzine injector geeft nl ook dezelfde symptomen als je beschrijft door onvoldoende druk.
dat lijkt ook niet vreemd omdat een lpg auto altijd op lpg rijd.  ;)
ook hier geld enkel: meten = weten.

elmarconi

Mijn ervaring: is
Citaat van: Ludo op 30-12-2007 21:56:25
Citaat van: Enno op 30-12-2007 21:49:27
Maar blijft er geen druk op het LPi systeem staan? Ook al staat hij op benzine?

ik ben daar niet zeker van, maar volgens mij niet, als je lang genoeg wacht...
daarom ook niet 'een ritje' doen, maar een volle dag op benzine.

Als je op benzine rijdt (rode lampje LPi schakelaar) zal de LPi pomp geen druk opbouwen.
De overdruk van ik meen 5 bar zal relatief vlot (vloeibaar, incompressibel) weglekken door (1 van) de injectoren.

Mijn ervaring is dat als je 'm wegzet nadat je een flink eind ( >1h ) op benzine gereden hebt, hij de volgende ochtend veel beter/sneller start. Ik denk dat gedurende deze rit de overdruk op de lekkende LPG injectoren dusdanig gereduceerd is dat deze dan niet of nauwelijks meer nalekken.

Vandaar Ludo's opmerking, dat als de fenomenen zich ook voordoen als de druk van de Lpi weg is, en deze niet meer zouden nalekken, dat er iets aan de benzinekant aan de hand is...

Bovenstaand is geen feit, slechts mijn mening...
--
Autogas Inside . . .

Enno

Dat zou betekenen dat er een vacuumleiding van de achteras naar voren zou moeten lopen?

Want volgens mij is dit de brandstof druk regelaar.....maar komt die ook rechtsteeks in het inlaatspruitstuk uit?....

Dat wordt dus morgen even onder de auto kruipen....

peteR_lpi

als ik het goed begrijp slaat de motor meteen aan maar loopt hij niet zuiver,dit heeft normaal niets te maken met lekkende injectoren bij stilstande motor.
Bij lekkende injectoren slaat hij niet meteen aan ,omdat hij op dubbel mengsel moet starten.
Een lpi injector die te veel debiet levert gaat pas problemen geven bij over gaan op lpi,en niet bij het starten op benzine.

Als je de lpi injectoren uit de houder neemt om te testen,altijd nieuwe O-ringen plaatsen.

Best effe langs de lpi boer gaan voor injectors te testen,kost 10 O-ringen en 15min werk,dan weet je meteen hoe het met de injectoren gesteld is.

Enno

Citaat van: elmarconi op 30-12-2007 22:49:05
Als je op benzine rijdt (rode lampje LPi schakelaar) zal de LPi pomp geen druk opbouwen.
De overdruk van ik meen 5 bar zal relatief vlot (vloeibaar, incompressibel) weglekken door (1 van) de injectoren.

weer een stapje verder ;)

De v70 heb ik 4 dagen niet gebruikt. Vandaag bij starten, aanslaan en lopen. Niets geen meoilijk lopen, gelijk mooi roondlopen.

Ik denk dat er dan toch een vermoeden is van lekkende LPi injectoren...... De aanwezige druk is dus na 4 dagen stilstand tot nihiel gereduceerd. Het aanwezige gas is inmiddels verdwenen.....en de auto startte zonder horten of stoten.

Is zo maar een aanname, maar gezien de bovengenoemde stelling dat de druk van 5 bar redelijk snel weglekt zal er na 4 dagen weinig druk meer op het LPi systeem staan waardoor er ook geen autogas meer in gasvorm in de vorm van overtollig autogas aanwezig was.

Ik heb heel doelbewust de V70 een aantal dagen niet gebruikt, en dit was voor mij een opmerkelijke constatering.

scania164

Hallo
Ik heb ook meer het idee dat het in de benzine druk zit.........is het filter al eens vervangen????
Misschien in bepaalde omstandigheden problemen met druk opbouw...
Gewoon de druk eens meten de druk meten vd gallerij na een nacht staan.

Chris

Enno

Als het in de druk zit dat zou hij ook na 4 dagen niet normaal mogen starten..............dat doet hij dus wel :)....

Dus....valt benzine druk IMO af als optie........

vandaar dat ik het blijf zoeken in de LPi injectoren.

BenC70ES

Citaat van: Enno op 03-01-2008 16:31:57
Is zo maar een aanname, maar gezien de bovengenoemde stelling dat de druk van 5 bar redelijk snel weglekt zal er na 4 dagen weinig druk meer op het LPi systeem staan waardoor er ook geen autogas meer in gasvorm in de vorm van overtollig autogas aanwezig was.

Het gas kan toch nergens meer naartoe, dus zou daar toch moeten blijven...?

Je zou dan ook enkel met volgas kunnen starten volgens mij?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Enno

Citaat van: BenC70ES op 03-01-2008 21:07:17
Citaat van: Enno op 03-01-2008 16:31:57

Het gas kan toch nergens meer naartoe, dus zou daar toch moeten blijven...?

Je zou dan ook enkel met volgas kunnen starten volgens mij?

Waar het gas blijft moet je mij niet vragen.....luchtdicht zal het wel nooit helemaal zijn. Ik zal morgen weer eens een proef doen :) heb vandaag nog gereden. Daarna zal ik de auto pas weer zondag middag gebruiken.

elmarconi

Ik voorspel: morgen slecht starten.
4 dagen niet gebruiken is me nog niet gelukt dus kan ik die ervaring niet delen...
--
Autogas Inside . . .

Enno

ik ga er ook van uit :) morgen slecht starten.....

Zondag beter starten......want is weer een dagje langer stilstand..

Ja ;) met 2 roffeltjes voor de deur kun je soms kiezen. Als de 850 dadelijk voor de deur staat op LPG, dan wordt het vast vaker de 850 die zijn diensten mag gaan bewijzen.

killhorst

heb net gezellig mijn beurs leeg geschud na een kapotte lpi pomp en een aantal daaruit voortkomende problemen. een daarvan was een haperend relais dat de toestroom van benzine en gas reguleert. dat ding gaat niet ineens kapot en geeft daarom een hoop problemen rond de motor die lijken op wat jij beschrijft. kan het daar niet zitten?

Ludo

Citaat van: killhorst op 04-01-2008 09:35:27
een haperend relais dat de toestroom van benzine en gas reguleert.

dat is helemaal geen slecht idee om die eens te (laten) controleren.

@killhorst, hoeveel kilometer had je met de pomp gedaan?.
waar heb je ze laten vervangen en wat was je kwijt daarvoor?.

Enno

Is die makkelijk te vervangen?....

Deze moet bij mij gewoon OUD zijn.......

mehn

Citaat van: Enno op 04-01-2008 11:00:50
Is die makkelijk te vervangen?....

::)

Stekker losmaken en stekker in nieuw relais steken. Monteren met de pijl in de juiste richting.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: