Hoe lekke LPI injectoren te bepalen?

Gestart door Enno, 30-12-2007 20:33:14

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

ik zou die eerst controleren of laten controleren.
de relais zal wel net zo oud zijn als de rest van de installatie, maar om die nu volledig te gaan vervangen....

killhorst

Dat relais is niet zo duur (minder dan honderd euro). Een probleem kan wel zijn dat je een oud relais hebt. de mijne was van begin '99. dan passen de aansluitingen niet meer en gaat de monteur met de soldeerbout aan de gang. met arbeidsloon erbij zit je dan op bijna 200.

Bij mij  was na 250.000 de lpi pomp kapot. omdat die in de tank zit (twee cilinders waarvan de voorste de pomp bevat) wordt er dan een andere, gereviseerde tank ingezet. Ik heb nu een ringtank gekozen omdat daarbij de pomp los vervangen kan worden.
Kosten: die oude twee cilindertank met gereviseerde pomp 900-1000 euro
die ringtank: 950 euro
een eventuele volgende pompvervanging: 500 euro.
0 ringetjes (na een week zonder gas al kapot): 20 euro

nadeeltje is wel dat de pomp nu veel meer geluid maakt dan in het oude systeem.

het is overigens allemaal vialle en achteraf had ik al een jaar problemen (inhouden, onzuiver stationair, motormanagementlampje) door slijtende pomp of relais.

het is uiteindelijk bij Mesman gedaan en het kwam allemaal erg profi over. monteur hoorde nog een andere rammel in motor en bepaalde door te luisteren (met schroevedraaier op motor en daarop zijn oor) waar die andere rammel zat (lager spanrol Vsnaar). Is weer voor de komende beurt waarbij ik waarschijnlijk nog meer op zwart zaad kom te zitten.

succes met je auto